Witam !
Po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów w trasie zaczyna szarpać samochodem i po wrzuceniu na luz silnik gaśnie. Ponownie daje sie uruchomić silnik, tylko że raz "odpala" bez problemu a raz uruchamia sie tylko z gazem i to kolejnym razem, nadmieniam że jedzę wyłącznie na benzynie. Samochód zachowuje sie tak po przejechaniu ok. 30 km. - 40 km. ciagłej jazdy. Na krótkich odcinkach jazdy w mieście takie objawy nie wystepują. Byłem w Serwisie po opisaniu problemu mechanik zdecydował że wymagana jest konsewacja przepustnicy, wcześniej oczywiście podłączył komputer do samochodu i wyjechaliśmy na krótką przejażdzkę i wtedy po wrzuceniu na luz silnik zgasł, komputer nie wykazał żadnego błędu. Niestety po wyjeżdzie w trasę silnik zgasł po wrzuceniu na luz i tak sie niestety zdarza coraz częściej.
Zwracam sie z prosbą o poradę do Szanownych Klubowiczów lub czy ktoś miał podobny problem i jak to rozwiązać.
Pozdrawiam.
-Filtra paliwa sprawdzałeś ?
-Może być tak że na dnie zbiornika paliwa masz jakieś brudy i po ich ruszenu zaczyna przytykać Ci cały układ paliwowy _________________ Ja
Witam,
Nie wiem czy to jakas przypadlosc Astry ale mam tak taki sam model i podobna przypadlosc. Po pewnym czasie jak jade samochodem zaczyna szarpac, silnik przyrywa i gasnie, pozniej mam problemy z odpaleniem - nie bede wspominal, ze juz 2 razy utknalem na skrzyzowaniu w Gdansku i musialem prosic o sholowanie auta!!!. Oczywiscie samochod jest juz kolejny raz na warsztacie i poki co komputery nie wykazuja zadnych bledow. Wymiana kazdej czesci nie bardzo mi odpowiada, wiec moze ktos spotkal sie z podobnym problemem i ma jakies sensowne rozwiazanie. Pozdrawiam i czekam na jakas informacje
tchayan
Jak widze nie tylko ja mam taki problem ze swoim samochodem. W moim aucie objawy są identyczne, czyli: kiedy jeżdże po mieście z mniejszymi prędkościami nic złego się nie dzieje, natomiast jak tylko wyjade za miasto i samochód przejedzie ponad 20-30 km z prędkością ponad 100 - 110 km/h silnik potrafi zgasnąć np. przy zatrzymywaniu się na skrzyżowaniu. Z regóły daje się uruchomić, ale czasem bywają z tym małe kłopoty. Wychodzi na to, że to jakiś słaby punkt tego silnika, bo czytając widomości innych użytkowników tutaj na forum widze, że nie tylko mi się to przytrafia. Jeśli komuś udało się zdiagnozować i skutecznie usunąć tą usterkę proszę o cenne informacje co trzeba zrobić by znów cieszyć się z jazdy bez stresu, że silknik może zgasnąć. P. S. Dodam tylko, że jeżdze wyłącznie na benzynie, nie mam w aucie zamontowanej instalacji gazowej. Pozdrawiam
Dołączył: 10 Maj 2007 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): manchester Posiadane auto: clio II 1.5dci 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Lip 2007, 12:21
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Gaśnie silnik Astra II 1.6 16V
czesc
mialem podobny problem w 1.6 8v. jak silnik byl cieply ni z tad ni z owad nagle gasla i dawala sie odpalic dopiero po jakims czasie.jak bylo chlodniej to czasem kilka dni bylo ok.okazalo sie ze przegrzewala sie cewka w aparacie zaplonowym.wiem ze to nie 16v,ale moze warto spojrzec na problem przez analogie.
pozdro
Witam!
Szukając pomocy na mój problem z gaśnięciem silnika widzę że jest to temat
w Astrze dosyć częsty i jak na razie nie rozwiązany.Mam ASTRE 1,6 16V druga polowa 2000 (to ponoć ważne bo wtedy wyszedł jakiś nowy typ silnika) Problemy pojawiły się u mnie w momencie tankowania. Już podczas pierwszych kilometrów jazdy autko nie pracowało jak należy a w momencie gdy dałem na luz zdechło połączyłem to zaraz z marnym paliwem. Na cały bak autko zdechło mi na drodze trzy razy a gdy zapaliła sie rezerwa to już samochodem szarpało nawet podczas jazdy na dwójce. Zatankowałem na innej stacji i na razie jest
OK. Mam nadzieję ze te problemy to tylko wina paliwa. Jeżdżę tą astrą od ponad roku i to jest pierwszy problem. Dodam że podczas całej sytuacji ani po niej nie pali się żadna kontrolką błędu, więc raczej trudno to sprawdzić na
kompie.Filtr paliwa po wymianie. Mam nadzieję że ten problem zostanie szybko rozwiązany. POZDRAWIAM
Problem z samochodem rozwiązany. Za trzecim razem u mechanika wyskoczyło na kompie w czasie jazdy gdzie tkwi byk. Ale najpierw to wyczyścili mi przepustnice ( wizyta druga). Sto kilometrów i nic - już mi się buźka śmiała aż tu nagle autko zdechło. Załamka. Ale zapamiętałem moment gdy zdechło i co w tym momencie zrobiłem. Powtórka - czyli do sety - noga z gazu i luz - zdechło. Prób 10 i 8 trafionych. Faktem jest, że przed czyszczeniem przepustnicy objawy były inne - auto zdychało niespodziewanie i bardziej sporadycznie . Wyczyszczenie przepustnicy utorowało drogę do wykrycia usterki - wizyta trzecia - zawór recyrkulacji spalin. 450 z robotą i auto śmiga. Dziwne tylko że usterka nie pojawiała się w czasie jazdy. Mechanik z Opla powiedział mojemu mechanikowi już podczas pierwszej wizyty że ten zawór tak może świrować że nie wywala usterki. A może usterka jest a komp nie puszcza błędu - sam już nie wiem. Najważniejsze że
autko jest Ok
Dołączył: 21 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Opel Astra G 1.6 16V 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Paź 2019, 13:31
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Gaśnie silnik Astra II 1.6 16V
Mam to samo. Też Astra G II z 2001 roku, hatchback, model Elegance z kompem.
Najpierw zaczęło mi się to dziać w zimie. Myślałem, że to od anemicznego stylu jazdy (2000-2500 obrotów) zebrał się nagar i auto gaśnie. Przyjechał kumpel, przegonił ją z godzinę na 3500-4000 obrotów oraz do odciny i problem zniknął.
Ale usterka znów wróciła za rok, czyli tej wiosny. I wtedy machanik zrobił trzy rzeczy naraz: wyczyścił przepustnicę i EGR oraz zresetował kompa (odłączył od akumulatora). Problem znów ustąpił, choć nie wiadomo które z czynności pomogły.
Teraz, po kilku miesiącach znów problem wrócił i trochę jestem podłamany, że inżynierowie Opla takie gówno ludziom oddali do użytku. Strach tym dalej gdzieś jechać, bo nie wiesz kiedy zgaśnie. A jak nawet zgaśnie i z rozpędu wrzucisz bieg, żeby ją wyratować i żeby się nie zatrzymać i płynnie pojechać dalej , to znów obawa, że rozrząd przestawisz. Zobaczymy co tym razem zrobi mechanik. Jeśli to naprawdę gówniany EGR, to z chęcią bym to zaślepił i miał w [cenzura] eko-bzdety. Teraz już wiem, czemu Szkop sie chętnie wozu pozbył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.