Mam problem z silnikiem 1,7 DTI isuzu. zaczeło się od oleju w płynie chłodniczym więc wymieniłem uszczelkie pod głowicą, pompe wody, pełen rozrząd. Głowica była planowana i sprawdzane ciśnienie bo mechanik stwierdził że były opiłki metalu wymieniono także miedziane podkładki pod wtryski. Wydałem kupe kasy a auto chodzi gorzej niż wczesniej. Problem jest taki że jak sie załacza turbina tak około 2000 obrotów do końca słychać dość głośny gwizd. Poza tym ciągle wyskakują błędy czujnika położenia wału i jakiegoś regulatora cisnienia turbiny czy coś takiego wymiana nic nie dałą nadal wyskakują oba błędy. Objawy są takie że przy około 130 km/h auto traci moc dusi sie i tak jak by sie wyłączyła turbina i potem już nie ma mocy i w ogóle turbina sie nie załacza. Zakupiłem obsady wtrysków razem z pełnym zestawem oringów w serwisie i bedą wymieniane w poniedziałek ale nie wiem czy to coś da. Macie jakieś pomysły co to może być ?
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 791 Skąd jesteś (miejscowość / region): GOŁDAP Posiadane auto: OPEL ASTRA G KOMBI 1,7 DTI
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2014, 20:53
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Problem z silnikiem 1,7 DTI
Kolego skoro pokazuje bła czujnika polożenia wału to go wymień i potem sprawdz co się dzieje. Mi ten czujnik szwankował właśnie przy dłuższej jeżdzie z predkością 120 km/h lub więcej. Co do płynu w układzie chłodzenia to myślę że wydałeś sporo kasy na darmo no chyba ze faktycznie była padnięta uszczelka w co watpię. Powodem jest chłodnica oleju w tym silniku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 23 Lut 2015, 18:28
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Problem z silnikiem 1,7 DTI
Witam, na wstępnej diagnozie jest pytanie, jak zostało sprawdzone głowica oprócz planowanie i gdzie te pyłki były? może po szlifie pyłki były co należało pierwsze je wyczyścić przed montowaniem.
Te części należy nowe kupić:
czujnika położenia wału i czujnik ciśnienia turbiny
Chyba nie dziwne że turbina świszczy skoro czujnik ciśnienia turbiny uszkodzony lub zapchany olejem. (Sprawdź przewody podciśnieniowe turbiny)
Skoro po złożeniu jeszcze gorzej pracuje widocznie amatorsko zostało zrobione i nie wszystko sprawdzone lub wymienione.
Jakie sprężanie ma na tłokach?
Czy rozrząd prawidłowo ustawiony?
Czy głowica sprawdzana na szczelność (nie którzy myślą że same planowanie rozwiąże sprawę).
Czy gruszka turbiny nie zacina się może słabe podciśnienie?
Na te wszystkie odpowiedzi trzeba się zastanowić co zostało zrobione a czego nie.
A ogólnie, nie taniej wyszłoby kupić drugi silnik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.