Elektrozawór kąta wtrysku brzęczy-tyka po włączeniu zapłonu
Witam, moja astra 2.0dtl nie chcę odpalić. Po podłączenie pod komputer wyskakuje błąd 1631. Po włączeniu zapłonu słychać głośne bzyczenie (tykanie) elektrozaworu kąta wtrysku, który jest podłączony przewodem dwużyłowym do sterwonika pompy wtryskowej.
Proszę o pomoc co może być przyczyną tego bzyczenia.
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): sandomierz Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Mar 2015, 22:01
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Elektrozawór kąta wtrysku brzęczy-tyka po włączeniu zapłonu
Dla potomnych. W oplu jedyny błąd który może świadczyć o mechanicznym uszkodzeniu pompy to błąd P1220 - kąt wtrysku, pod warunkiem że ten błąd będzie występował sam, bez innych błędów i pod warunkiem że wcześniej nie potraktowaliśmy naszego silnika jakimś samostartem. Generalnie samochód z tym błędem powinien nam odpalać, lecz głośno metalicznie pracować, więcej palić. Wszystkie inne błędy oprócz p1220 to zawsze elektronika czyli sterownik. Nie dajcie się naciągnąć " pompiarzom " na regenerację mechaniczną bo to zawsze skończy się dużą kasą, a można te pieniądze wydać chyba inaczej. Nigdy nikt wam przecież nie powie : słuchaj Panie miałeś szczęście, uszkodzony został tylko sterownik, tylko dostaniecie informację że oczywiście cała pompa jest uszkodzona mechanicznie wraz ze sterownikiem i do zapłaty gruba kasa. Zostanie zrobiona regeneracja mechaniczna czy to potrzebnie czy nie, bądź pomalowane śrubki na żółto co ma świadczyć o mechanicznej regeneracji i gwarancja na rok czasu. Ja też daje gwarancję na rok czasu po naprawie samej elektroniki. Moim skromnym zdaniem jeżeli ktoś naprawdę regeneruję pompę mechanicznie powinien dawać gwarancję co najmniej na 5 lat, skoro dzisiaj tj 23.03.2015 dostałem sterownik do naprawy od opla z 97 r. Jakimś cudem pompa wytrzymała 18 lat i był uszkodzony sam sterownik. Aby sprawdzić czy mamy uszkodzony sterownik należy przygotować żarówkę koniecznie 12V 55W z przedłużonymi kablami, następnie odciąć dwa górne grubsze przewody od sterownika do zaworu dawki paliwa, tego między przewodami wysokiego ciśnienia. Żarówkę podłączyć do tych odciętych przewodów zamiast zaworu dawki paliwa. Jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka nie będzie nam błyskała wyraźnym światłem to mamy na 100 % uszkodzony sterownik i kupę zaoszczędzonej kasy. Zapraszam do dalszych dyskusji. _________________ PKT.22
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 23 Mar 2015, 23:03
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Elektrozawór kąta wtrysku brzęczy-tyka po włączeniu zapłonu
Witam.
Cytat:
Elektrozawór kąta wtrysku brzęczy-tyka po włączeniu zapłonu
Koledzy czytać opis, skoro tyka po włączeniu to tak musi i wcale nie oznacza uszkodzenia pompy ani sterownika.
Po co ma sprawdzać żarówką skoro słychać że tyka?
Druga sprawa sprawdziłbym dobrze instalacje idące do sterownika być może coś nie łączy.
Również należy dobrze odpowietrzyć paliwa, bo brak w czujniku paliwa też błąd wyskoczy.
Tak jak kolega pisze nie dawać się w balona na regeneracji pompy, bo możliwe tylko sterownik pompy:
Ale nie z powodu złej jakości paliwa bo to jest błędne koło, tak się składa że jeździmy aż do rezerwy a ewentualnie jej braku paliwa. To powtarzam (NIE WOLNO POD ŻADNYM POZOREM DOPUŚCIĆ BRAKU PALIWA) bo po kilku razy uszkodzimy sterownik pompy. Ponieważ przegrzewamy tranzystor w sterowniku poprzez środkowy czujnik elektromagnesu w pompie paliwa. Tak się składa że mam również Opla vectrę 2.0 tdi .
Dla kolegi krzysztof.komorowski1 co mi wytłumaczysz na temat silników 2.0 tdi również pompy z fordów.
Dlaczego są szybko są wykupywane pompy wtryskowej, zaznaczam ja wiem po co ale chciałbym żebyś teraz to opisał
_________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): sandomierz Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Mar 2015, 23:11
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Elektrozawór kąta wtrysku brzęczy-tyka po włączeniu zapłonu
Żarówką ale górny zawór od dawki paliwa a nie dolny od kąta wtrysku. To nie są też żadne czujniki, tam jest tylko trochę nawiniętego miedzianego drutu. Jak dolny zawór brzęczy to sterownik może być uszkodzony nieodwracalnie. To nie wina tranzystora, on steruje górnym zaworem. Dolny ten akurat w tym przypadku " brzęczący " jest sterowany przez siedmio nóżkowy układ bezposrednio z płyty głównej i nic tym nie poradzimy. _________________ PKT.22
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 23 Mar 2015, 23:38
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Elektrozawór kąta wtrysku brzęczy-tyka po włączeniu zapłonu
Cytat:
To nie wina tranzystora,
Większość przypadków jest wina tranzystora z powodu przegrzania się zaworu górnego i on jest elektromagnesem, z kolei ten dolny zawór ma w sobie mały filtr tak zwane małe sitko i jego zadaniem jest otwarcie i zamykanie paliwa.
Cytat:
Dolny ten akurat w tym przypadku " brzęczący " jest sterowany przez siedmio nóżkowy układ bezposrednio z płyty głównej i nic tym nie poradzimy.
Jeśli piszesz o dolnym zaworze to jesteś w błędzie. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): sandomierz Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Mar 2015, 23:57
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Elektrozawór kąta wtrysku brzęczy-tyka po włączeniu zapłonu
Nie jestem w błędzie. Jak tylko obrobię filmy to wrzucę ich na moją stronę. Pokazuje na nich między innymi co steruje dolnym a co górnym zaworem. Nie chcę się kłócić z tobą. Sam zobaczysz na filmie. Zamiast zaworów dwie żarówki. Zwierając tranzystor zapala się górna od dawki paliwa, zwierając element siedmio nóżkowy na ceramicznej płycie głównej zapala się dolna żarówka czyli kąt wtrysku. Naprawiam te sterowniki codziennie od 2009 roku także wiem co robię. _________________ PKT.22
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 24 Mar 2015, 00:08
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Elektrozawór kąta wtrysku brzęczy-tyka po włączeniu zapłonu
Mnie nie chodziło co jest w sterowniku lecz o zawór, bo sterownik wiem jak wygląda a sam naprawiam również, także również z tobą nie będę się sprzeczać
A tak mam prośbę zdejmij numer tel. z podpisu. Ponieważ jest to łamanie regulaminu punkt 22. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.