Opel

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Opel Astra ) Wymiana amortyzatorów przednich w Opel Astra G 2 II - MANUAL



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Astra ) Zawieszenie-układ jezdny-układ kierowniczy-układ hamulcowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jakiego producenta amortyzatory masz zamontowane z przodu?
KAYABA
0%
 0%  [ 0 ]
MONROE
0%
 0%  [ 0 ]
SACHS
0%
 0%  [ 0 ]
BERGH
0%
 0%  [ 0 ]
Oryginalne od zakupu z salonu
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 0

Autor Wiadomość
forumwiedzy

Czytelnik



Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Opel Astra G Hatchback 1.6 16v x16xel
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Maj 2015, 09:06
Temat postu:

Wymiana amortyzatorów przednich w Opel Astra G 2 II - MANUAL


Wymiana amortyzatorów przednich - Opel Astra G - Poradnik mój krok po kroku specjalnie dla Was, lepszego chyba nie znajdziecie Smile



Manual przedstawiający KROK PO KROKU jak wymienić amortyzator przedni w samochodzie Opel Astra G. Amortyzatory dostarczone przez najlepszy sklep internetowy w Polsce Tutaj była reklama - mustang1 Polecamy!

Film długi, ale bardzo dokładny i szczegółowy krok po kroku! Polubcie i subskrybujcie mój kanał z poradnikami oraz skomentujcie film.


Link


Zobaczcie, skomentujcie, polubcie i subskrybujcie mój kanał. Na kanale moim macie znacznie więcej dostępnych poradników krok po kroku! Smile

- Oryginalny mój artykuł na mojej stronie ze zdjęciami!
[kolor:red]
Informacja: W przypadku niektórych części samochodowych producent zaznacza w instrukcji, karcie gwarancyjnej, na opakowaniu, by ich montaż był wykonywany w wyspecjalizowanym warsztacie samochodowym, który podbije pieczątką i podpisem kartę gwarancyjną po wykonanej naprawie. Jeżeli naprawa zostanie wykonana samodzielnie i coś się zepsuje może być problem z uznaniem gwarancji przez producenta. Wszelkich napraw wykonujemy tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność.
[/kolor]
Pierwszy raz wymieniałem przedni amortyzator i postanowiłem stworzyć najlepszy, najdokładniejszy poradnik krok po kroku dla każdego, kto chce się nauczyć wymieniać amortyzator. Jestem przekonany, że z tym poradnikiem NIKT nie będzie miał problemu z wymianą, nawet kompletnie początkujący majsterkowicz.

Niezbędne narzędzia i materiały:

1. Klucze płaskie lub oczkowe: 19, 2x 18, 9 (mega ułatwieniem jest posiadanie/pożyczenie klucza udarowego elektrycznego 12V lub pneumatycznego nasadkowego), wskazane jest posiadać te klucze, szczególnie 18 w długiej wersji lub z przedłużką, zalecane posiadanie kluczy CR-V – chromowo wanadowych, są bardzo mocne, zwykle tanie mogą pęknąć!
2. Klucz do kół, najlepiej teleskopowy, bo nikt nie wie, jak mocno macie koła dokręcone!
3. WD40 do ułatwienia odkręcania nakrętek
4. Podnośnik samochodowy hydrauliczny lub ręczny, minimum 1, ale warto mieć dwa, by podnieść wahacz
5. Kliny, cegły lub drewniane klocki do zablokowania tylnych kół 4 sztuki
6. Kobyłki, klocki drewniane lub cegły do postawienia na nich samochodu na czas montażu
7. Nowe amortyzatory, poduszki, odboje, łożyska.
8. Kombinerki
9. Ściągacze do sprężyn, 2 sztuki
10. Klucz dynamometryczny (zalecany, ale nie wymagany ), ja się jeszcze nie dorobiłem, ale niedługo kto wie.
Kroki postępowania (bardzo szczegółowo), polecam zobaczyć film instruktażowy na moim kanale YouTube ForumWiedzy.pl, który pokazuje wszystko krok po kroku:

1. Kupujemy odpowiednie amortyzatory z nowymi poduszkami, łożyskami i odbojami wysokiej jakości, np. SACHS, MONROE, KAYABA. Szczególnie polecam Wszystkim moim widzom sklep internetowy Aparts.pl , gdzie kupicie wszelkie części samochodowe do swoich samochodów, w najlepszych cenach! Nie szukajcie gdzie indziej, nie ma sensu! Pewność, Najlepsza Cena i Pełne Wsparcie! Korzystam od kilku lat, bezpieczeństwo zakupów 100%
2. Zaciągamy Hamulec Ręczny, by zablokować tylne kola
3. Blokujemy tylne koła klinami, cegłami lub drewnianymi klockami
4. Otwieramy maskę przednią zabezpieczając ją podpórką.
5. Luzujemy delikatnie nakrętkę górną nad poduszką górną amortyzatora, by poluzować kolumnę MacPhersona (ułatwi to demontaż amortyzatora, bo będzie luźny)
6. Luzujemy delikatnie śruby kół, póki stoi na ziemi. Nie odkręcamy całkowicie, tylko delikatnie. Jeśli są zabezpieczenia przed zdjęciem śrub, tak jak tutaj, talerzyk na imbus, musimy go najpierw zdemontować.
7. Podnosimy przód samochodu lewarkiem ręcznym, hydraulicznym wg uznania.
8. Odkręcamy całkowicie śruby koła i ściągamy koło.
9. Stawiamy auto na kobyłkach lub klockach drewnianych, by samochód opierał się na nich, broń Boże na lewarku, który może puścić i nadkole może nas zabić, gdy np. będziemy mieli głowę w nadkolu!
10. Odpinamy wtyczkę czujnika ABS i zabezpieczamy ją przed uszkodzeniem.
11. Odpinamy zabezpieczenie przewodu hamulcowego kombinerkami i zabezpieczamy przewód hamulcowy przed uszkodzeniem wyciągając go z uchwytu.
12. Psikamy 3 nakrętki (drążka i amortyzatora) preparatem penetrującym typu WD40 na minimum kilka minut przed odkręcaniem, ułatwia to odkręcanie nakrętek.
13. Odkręcamy drążek stabilizatora wkładając płaski klucz 19 z tyłu drążka i trzymając go nieruchomo (TO BARDZO WAŻNE) odkręcamy z przodu nakrętkę kluczem 18 oczkowym, nasadkowym lub najlepiej udarowym elektrycznym/pneumatycznym (TAK JEST NAJSZYBCIEJ).
14. Odkręcamy 2 nakrętki śrub, które trzymają zwrotnicę w amortyzatorze, potrzebujemy do tego 2 klucze 18. Śrubę blokujemy w jednym miejscu trzymając klucz nieruchomo, nakrętkę śruby odkręcamy drugim kluczem (nasadkowy na dużej grzechotce, długi oczkowy lub kluczem udarowym elektrycznym lub pneumatycznym). Jeśli odpowiednio założycie klucz na śrubę, to nie będzie go trzeba trzymać, sam się zablokuje, a całą uwagę skupimy na odkręceniu nakrętki. Jeżeli nie dacie rady odkręcić nakrętki jednym kluczem, zróbcie sobie przedłużkę za pomocą drugiego klucza oczkowego, albo przedłużcie klucz przedłużką, np. rurką.
Warto odrysować na amortyzatorze ślad śruby, nakrętki i amortyzatora kredą lub mazakiem, tak by nowy amortyzator zamontować w podobny sposób. Każde odkręcenie zwrotnicy od amortyzatora powinno zakończyć się wykonaniem zbieżności w warsztacie wykonującym takie usługi. Dzięki temu samochód będzie jeździł idealnie prosto, a opony będą zużywać się równomiernie.
15. Podnosimy od spodu podnośnikiem wahacz na tyle wysoko, by swobodnie wyciągnąć drążek stabilizatora z amortyzatora. Bez podniesienia wahacza, drążek nie wyjdzie, a ew. stukanie młotkiem w śrubę drążka uszkodzi gwint drążka, a tego nie chcemy.
16. Opuszczamy wahacz na sam dół, wyciągamy podnośnik spod wahacza.
17. Wyciągamy 2 śruby amortyzatora trzymające zwrotnice, których nakrętki już odkręciliśmy. Aby łatwo wyszły, wystarczy poruszać jedną ręką zwrotnicę trzymając za tarczę hamulcową i śruby będą wychodziły bez problemu. Należy zauważyć, że pomiędzy śrubą a amortyzatorem jest metalowy wspornik przewodu hamulcowego i wtyczki ABS, należy uważać, by delikatnie zabezpieczyć ten wspornik, by nie urwał kabelka czujnika lub nie uszkodził przewodu hamulcowego.
18. Rozłączamy amortyzator od zwrotnicy ruszając tarczą, samo wyjdzie (nic tu nie strzeli, sprężyna nadal jest zabezpieczona nakrętką zabezpieczająca, zero stresu Wink.
19. Odkręcamy nakrętkę poduszki amortyzatora na kielichu pod maską, którą na początku luzowaliśmy, warto trzymać od spodu jedną ręką amortyzator, który trzyma się tylko na śrubie u góry, tak by po odkręceniu u góry śruby, amortyzator nie poleciał na tarczę, czujnik ABS lub przewód hamulcowy. Amortyzator ze sprężyną waży kilka kilo, zatem bez problemu sobie poradzimy.
20. Amortyzator wyciągnięty z nadkola, dodatkowo w ręku mamy górną poduszkę i nakrętkę.
21. Zakładamy 2 ściągacze na maksymalnie odległe zwoje sprężyny, 4 zwoje standardowo. Skręcamy po trochu każdy ściągacz, tak by równomiernie ściskały z dwóch stron sprężynę. Tutaj należy działać ze szczególną ostrożnością, bo działają tu ogromne siły. Ściągacze muszą być dobrej jakości i w pełni sprawne, bez pęknięć, uszkodzeń! Użycie uszkodzonych ściągaczy lub kiepskiej jakości grozi wystrzeleniem sprężyny, uszkodzeniem ciała lub nawet śmiercią!
22. Gdy ściągacze sprężynę mocno napną i górna poduszka będzie się kręcić, będzie luźna, możemy zacząć odkręcać najważniejszą nakrętkę, która trzyma sprężynę. Odkręcamy nakrętkę kluczem oczkowym lub płaskim 18 i płaskim lub oczkowym 9 kontrujemy końcówkę amortyzatora, czyli dwoma rękoma odkręcamy nakrętkę od amortyzatora dwoma kluczami do połowy, by upewnić się, że łożysko nie naciska na nakrętkę. Odkręcając nakrętkę, poduszka z łożyskiem nie powinna naciskać na nakrętkę, powinien tworzyć się luz. Dopiero wówczas wiemy, że ściągacze wystarczająco ściągają sprężynę i możemy odkręcić nakrętkę do końca. Należy działać bezpiecznie i myśleć co się robi. Bezmyślność nie jest wskazana.
23. Zanim wyjmiemy wszystkie elementy warto sfotografować wszystko, oznaczyć kredą, by podczas składania w efekcie końcowym wszystko było w identycznym położeniu!
Należy zwrócić uwagę, że dolna końcówka sprężyny jest lub powinna być w odległości 5 mm od ogranicznikiem na talerzu, tak ma być także, gdy będziemy odkręcać ściągacz, należy na to zwrócić szczególnie uwagę.
24. Wyciągamy kolejno poduszkę, łożysko, odbój i sprężynę ze ściągaczami.
25. Przekładamy wszystko identycznie i w odwrotnej kolejności do nowego amortyzatora.
26. Śruba samo-kontrująca znajduje się w zestawie z nowym amortyzatorem w plastikowej nasadce lub w pudełku lub woreczku w pudełku nowego amortyzatora.
27. Łożysko z osłoną plastikową musi być zamontowane w równej linii między znacznikiem gumowym i ogranicznikiem sprężyny w dolnym talerzu, równolegle do amortyzatora.
28. Polecam przeczytać instrukcję montażu, która powinna być dołączona w pudle od amortyzatora, ew. kupując w Punkt 22 regulaminu można poprosić o wysłanie na e-mail po zakupie. Wiele innych firm nie ma do tego typu dokumentacji dostępu lub jej nie udostępnia!
29. Przed wsadzeniem nowego amortyzatora do samochodu, warto oczyścić kielich karoserii z góry i dołu.
30. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu jaki przeprowadziliśmy. Każdą czynność wykonujemy bardzo dokładnie uważając na czujnik ABS i przewód hamulcowy.

Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek pytania, pytajcie pod filmem dotyczącym wymiany amortyzatora przedniego na naszym kanale YouTube o nazwie ForumWiedzy.pl – tam odpowiadam na wszelkie pytania. Link do filmu instruktażowego: FILM INSTRUKTAŻOWY, MANUAL, PORADNIK, INSTRUKCJA mam nadzieję, że wielu z Was skorzysta i będzie w 100% przygotowanych do wymiany amortyzatora.

Wymiana została dokonana w samochodzie OPEL ASTRA G, rocznik 1998, x16xel. Czas pracy ok 4 godzin.

Zastosowano amortyzatory przednie firmy SACHS (moim zdaniem najlepsze).

SACHS 230574 AMORTYZATOR PRAWY OPEL ASTRA G
SACHS 230575 AMORTYZATOR LEWY OPEL ASTRA G



Nie zapomnijcie subskrybować mojego kanału na YouTube, wiele poradników już jest, a kolejne w drodze, nigdy nie wiadomo, czy subskrypcja się nie przyda.
Pozdrawiam

Galeria zdjęć z wymiany amortyzatorów w samochodzie OPEL ASTRA G na stronie Link usunięto - punkt 22 regulaminu

Mam nadzieję, że poradnik się podobał i przydał Smile :piwo:
_________________
Zapraszam Was do subskrypcji mojego kanału YouTube o nazwie ForumWiedzy.pl na YouTube, gdzie umieszczam moje poradniki wideo krok po kroku.

Warto!
Powrót do góry
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7763
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Compass
Piwa: 335/31
Wysłany: Wto 19 Maj 2015, 19:52
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) Wymiana amortyzatorów przednich w Opel Astra G 2 II - MANUAL


Kolego wielki szacun za włożony trud i poświęcony czas. Proszę skontaktuj się z http://opel.auto.com.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=2 w celu uzyskania zgody na zamieszczanie reklamy. Jak zauważyłeś niektóre linki usunąłem zgodnie z punktem 22 regulaminu. Jeśli uzyskasz zgodę naszego szefa to on poinformuje nas o tym i wtedy będziesz mógł na legalu wklejać linki
_________________

śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Astra ) Zawieszenie-układ jezdny-układ kierowniczy-układ hamulcowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Opel Astra »

Opinie o samochodach Opel Astra - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Zawieszenie-układ jezdny-układ kierowniczy-układ hamulcowy


Opel

Zafira

12 500

2006r.

280 000 km

świętokrzyskie

Opel

Astra

16 900

2009r.

160 000 km

mazowieckie

Opel

Insignia

28 900

2010r.

192 000 km

lubelskie

Opel

Corsa

14 900

2006r.

153 000 km

mazowieckie

Opel

Astra

12 400

2006r.

199 416 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Corsa    Vectra Klub Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System