Witam.
Zakupiłem używanego Opla Movano 2.8. Autko nie zgniłe pali jeździ. No właśnie jeździło konkretnie do wczoraj.
Jako że wkładki zamków były zabite, kupiłem zestaw centralnego zamka. Podczas jego instalacji znalazłem starą instalację centralnego + alarm Proxima ZK. Ponieważ pilot był martwy i nie wstawał po wymianie baterii, uznałem że jest to instalacja nieczynna ( Jak to w starych trupach bywa). Zabrałem się za jej usuwanie, odcinałem wszystkie przewody które były doń podłączone. Większość podpięta była pod kierownicą, żaden przewód nie był rozcięty, tylko odizolowany i dołożony przewód do centralki alarmu. Był tam również dołożony przekaźnik który również upi... ciołem. Dwa przewody wychodziły do komory silnika, jeden do syreny drugi gdzieś pod światła. Teraz samochód kręci, kontrolki gasną ale nie pali.
Znalazłem taki schemat podłączenia i zdałem sobie sprawę że dałem ciała.
Ktoś ma pomysł co to może odcinać ???
W kabinie żaden z przewodów prócz syreny nie został rozcięty.
Jedź po odcietych kablach aż trafisz na rozciety. Obstawiam że odcina zawór w pompie wtryskowe bo zazwyczaj tak są podpinane akcesoryjne alarmy dieslach. Szukaj pod kierownicą.
Więc tak. Ten dolutowany pod kierą to pewnie plus po zapłonie i któryś z pozostałych odcietych to przewód na pompę. Weź kabel na tyle długi by starczyło od plusa aku do odcietych kabli najlepiej przez bezpiecznik bo jeden z nich będzie masą od zasilania tej proximy. Po podaniu plusa na któryś z odcietych kabli auto powinno zagadać. Jak już znajdziesz właściwy przewód polutuj go z plusem po zapłonie i gotowe.
Więc tak
Dwa z przewodów dolutowane były do migaczy
Dwa kolejne do stacyjki + dwa następne do plusa przy manetkach
Do stycznika dołączony był przewód oznaczony nr 7 z opisu alarmu wynika że jest to przewód masowy (drzwi i klapy)
Do pompy idą mi trzy przewody dwa są obcięte i do samej pompy dochodzi jeden. Nie znalazłem innego przewodu dochodzącego do pompy. Jak kręcę silnikiem pojawia mi się tam między 4 a 8 V. Aku udało mi się wyładować
Nie mam pojęcia gdzie go może jeszcze odcinać.
Dobra Chyba znalazłem ale potrzebuje waszej pomocy.
Jak pisałem wcześniej żaden z przewodów nie był obcięty, Tylko dolutowywano inny do niego. Gdy odcinałem przewody nie bardzo przejmowałem się tymi dolutowanymi. W myśl nie ma przerwy to wszystko jest git.
Do stacyjki idzie mi 5 przewodów 3 koloru żółtego i dwa czerwone. Obstawiam że te żółte są od immo.
W stacyjce coś było grzebane. Czy jest możliwe żeby zmostkowanie któregoś z przewodów mogło być rozwiązaniem.
Dodam że dioda na zegarach podczas odpalania miga jak szalona.
Mogłeś odrazu z tą migajacą diodą. Czy te kabelki łączą się z takim plastikowym pierścieniem wokół stacyjki? To tak zwana pętla immobilajzera czarne plastikowe z osobną wtyczką czarny pomarańczowo czerwony i biało czerwony kabelek
Tak trzecie to stacyjka. Pętli nie było jeden przewód był podłączony do tego żółtego przewodu, co teraz jest na nim niebieska taśma. Nie pamietam czy do tego z czarną taśmą był podpięty jakiś kabel, raczej nie bi wszystkie były lutowane
To trochę wygląda jak niektóre autoalarmy dedykowane mają że nie trzeba nic rozcinać. Spróbuj rozpiac całkowicie to co trzymasz palcami i sprawdź czy same wtyczki nie pasują do siebie. To są ewidentnie grube zasilające kable i na wszystkich raczej powinien być +12
Te wtyczki u góry idą do stacyjki, to czarne co trzymam jest nie rozbieralne. Auto alarm na pewno nie był dedykowany. takiej rzeźby jeszcze nie widziałem. Zastanawiam się czy ten żółty nie trzeba nie wiem z masą zmostkować
Żółty raczej z plusem gruby czerwony lub pomarańczowy jest raczej stałym plusem do stacyjki reszta masz odejścia, rozrusznik, zasilanie skrzynki bezpiecznikow, zasilanie sterownika silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Movano ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.