Witam! Zakupiłem niedawno zarabista astre:) 92r. 1.8i 8v w automacie. Aha oczywiście z "ekonomczną" instalacją LPG (obecnie ponad 12l/100km) Mam taka sprawe, że silnik po nagrzaniu nie chce niekiedy zapalić. Mianowicie jeśli odstoi kilka minut to kręci i nie może załapać. Nie zawsze tak jest. Gdy wyłącze i od razu chce go odpalic to zadziała. Rano nie ma z nim problemów. Tzn:) nie do końca. Wiem, że sprężanie jest słabe na dwóch cylindrach. na 3 ok 6 atm, na 4 ok. 5 atm. Ale pomimo to zawsze z rana odpala, co prawda nie chodzi równo ale daje radę. Mam też wyciek oleju z okolic głowicy w narożu silnika (przy 4 cylindrze). Mechanik twierdzi, że problemy z rozruchem wynikają właśnie z małej kompresji i braku siły do rozruchu. Ale czemu z zimnym nie ma problemu?. WIem, że remont silnika jest nie odzowny ale czy to jest rzeczywista przyczyna tego, że nie chce zapalić? Śledzą forum piszecie koledzy o czujnikach, które lubią stwarzać problem przy nagrzanym silniku. Jak to zdiagnozować? Najlepiej samemu. Wysle dobrą flaszkę temu kto przemyśli i trafi w przyczynę. Pozdrawiam
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: SCENIC 1.9 TDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 27 Lip 2009, 22:31
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) silnik ciepły nie odpala!
Zmierz sobie kompresję rano, na zimnym silniku, a sam sobie odpowiesz na pytanie...
kompresja na takim poziomie jaki opisujesz kwalifikuje ten silnik na zasłużona emeryturę.
Nie polecam naprawiać, bo to inwestycja która się absolutnie nie zwróci. Ze spokojem kupisz sobie taki sam silnik jak Twój w bardzo dobrej kondycji i razem z przełożeniem zapłacisz mniej niż za remont tego który obecnie masz w aucie...
Zrób sbie też próbe olejową, bo być może przyczyną Twoich problemów z odpalaniem i kompresją mogą być nadpalone i nieszczelne zawory (masz gaz, więc to możliwe). Wtedy wystarczyłby Ci remon, lub wymiana głowicy i będzie po problemie.
Na flaszkę poczekam, aż napiszesz co było ) _________________ McK
Próba olejowa wykazuje zużycie zaworów. Pierścienie jeszcze "trzymają" Wiem, ze nie problem kupic drugi silnik.. tylko czy po całej operacji nie okaze sie, że remont czeka "nową" jednostke?? Może macie koledzy w miarę pewny silnik do sprzedania??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.