Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Mar 2010, 19:07
Temat postu:
Astra II wyłączanie się silnika podczas jazdy
Opel Astra II, 2002r, 1.4 benzyna, przebieg 116000 km
Opis:
- szarpania podczas jazdy, przerywana praca silnika, po wysprzęgleniu silnik gaśnie
Warunki, w których następowało wyłączenie silnika:
- 5 bieg, ok. 100km/h
- ok. 3000 obr/min
- ok. 20 min od uruchomienia silnika (silnik nagrzany do normalnej temp. pracy, ok. 90C) - zjawisko występuje zawsze w tym samym miejscu w czasie podróży do pracy (czas pracy silnika (?), temperatura jakiegoś elementu (?))
Inne uwagi:- mechanicy (dwóch) nie stwierdzili błędów w komputerze
- po zgaśnięciu silnika:
przypadek 1: po wyłączeniu/włączeniu stacyjki silnik się uruchamia normalnie (brak błędów na desce rozdzielczej)
przypadek 2: po wyłączeniu/włączeniu stacyjki silnik się nie uruchamia, po ok. 15min i dokonywaniu kolejnych prób, włącza się(brak błędów na desce rozdzielczej)
- zdarza się, że przy nienagrzanym silniku (do 5 min. od włączenia) po wysprzęgleniu obroty spadają prawie do 0 a następnie wracają do ok 1000 obr/min (normala ilość przy pracy na jałowo)
- gdy silnik pracuje na jałowo - zjawisko nie występuje (samochód zostawiony na biegu jałowym u mechanika, gdzie pracował przez dłuższy czas)
- zdarzyło się 2-3 razy, że przy zimnym silniku zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika (mechanik mówił o błędzie spalania mieszanki, nr-u nie pamiętam)
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-ce Posiadane auto: Opel Astra G 1.6 8V AUTO
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 28 Mar 2010, 23:05
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra II wyłączanie się silnika podczas jazdy
No to kolego teraz pojechałeś po bandzie
Więc tak ciężko mi określić to na odległość ale rozpoczął bym od pytania kiedy ostatnio był wymieniony filtr paliwa i czy nie był tankowany samochód na "dziwnej" nie zaufanej stacji paliw,bo objawy mi podsuwają pomysł sprawdzenia okładu zasilania paliwem,lub tez silniczek krokowy(powinien posiadać takowy)Kolejna sprawą jest przepływomierz(który jak podejrzewam też powinien posiadać)lub tez któryś z czujników podaje błędny impuls na komputer w danej temperaturze silnika.
Ja zacząłbym od tego sprawdzanie czasami po wymianie filtra paliwa ustają takie efekty,a czasami trzeba czyścic układ paliwowy,a czasami jest awaria jakiegoś czujnika bardzo szeroki temat,jak również może być uszkodzona cewka zapłonowa i w danej temperaturze może mieć przebicie lub przerwę w swoim obwodzie,trzeba wszystko po kolei sprawdzać. _________________ Diabeł nie sypia z byle kim.
W piekle diabeł jest postacią pozytywną
Nie lekceważ diabła. Ktoś go po coś stworzył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.