Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: Saab 9-3SS 2.0T Aero
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 23 Sty 2011, 23:23
Temat postu:
Podpięcie halogenów-problem po założeniu instalacji Corsa C
Wczoraj zabrałem się za podłączenie halogenów i po poprowadzeniu i podpięciu wszystkich przewodów okazał się problem.
Halogenami migają tylko w chwili naciśnięcia przycisku, natomiast kontrolka świeci ciągle.
Zastosowałem przekaźnik uniwersalny 30A
Problem też jest w tym, że kontrolka halogenów zapala się od razu po włączeniu zapłonu. Nie wiem co się stało, ale odłączenie przekaźnika też nic nie daje.
Może miał Ktoś z Was taki przypadek ?
Sterowanie cewki przekaźnika masą wziąłem z pinu 3 złącza x45 modułu BCM, + cewki z świateł pozycyjnych, stały plus i masę pociągniętą na stałe do halogenów.
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: corsa c 1,2 tiptronic
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 01:04
Temat postu:
Re: ( Opel Corsa ) Podpięcie halogenów-problem po założeniu instalacji Corsa C
musisz wziąć schemat instalacji i według niego połączyć z tego co mówisz wynika, że na kontrolkę cały czas masz napięcie, a na halogenach miga, bo np. w przekaźniku nie zwiera jakiś zestyk spróbuj podłączyć to na zewnętrznym napięciu np. z zasilacza stabilizowanego) i zobaczy czy się palą, jeżeli tak to przekaźnik podłącz pod akumulator i sprawdź np. multimetrem co podaje, wydaje mi się, że źle podłączyłeś go i dlatego nie działa.
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: Saab 9-3SS 2.0T Aero
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 19:18
Temat postu:
Re: ( Opel Corsa ) Podpięcie halogenów-problem po założeniu instalacji Corsa C
Co do zapalającej się kontrolki halogenów zaraz po zapłonie to temat częściowo rozwiązany.
Powodem jej zapalenia nie jest zapłon a światła pozycyjne. Miałem włączoną funkcję świateł dziennych stąd zapalenie się kontrolki. W obwód cewki przekaźnika jest wpięta dioda przeciwzakłóceniowa w kierunku zaporowym a, że halogeny miały się włączać przy włączonych pozycjach to sterowanie cewki wziąłem z ich instalacji.
Okazuje się, że dioda przenosi jakimś cudem ten sygnał.
Jutro wymienię jeszcze przekaźnik na typowy oplowski.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 21:44
Temat postu:
Re: ( Opel Corsa ) Podpięcie halogenów-problem po założeniu instalacji Corsa C
Ja zapytam - czy mierzyłeś napięcie za diodą? O wiele wiem to doda obcina napięcie do połowy i może dlatego tylko przy włączeniu puszcza na chwile napięcie i obcina. Dlaczego wstawiałeś tą diodę? Co radio od halogenów ci trzeszczy? Wydaje mi się że mam gdzieś schemat instalacji z halogenami, to poszukam i dam ci znać.
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: Saab 9-3SS 2.0T Aero
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 00:35
Temat postu:
Re: ( Opel Corsa ) Podpięcie halogenów-problem po założeniu instalacji Corsa C
stary szofer napisał:
Ja zapytam - czy mierzyłeś napięcie za diodą? O wiele wiem to doda obcina napięcie do połowy i może dlatego tylko przy włączeniu puszcza na chwile napięcie i obcina. Dlaczego wstawiałeś tą diodę? Co radio od halogenów ci trzeszczy? Wydaje mi się że mam gdzieś schemat instalacji z halogenami, to poszukam i dam ci znać.
Dioda była wstawiona "fabrycznie" w podstawę przekaźnika. Spotkałem się kiedyś ze stwierdzeniem, że te diody wstawiają w celu uniknięcia zakłóceń na cewce (z radiem wątpię, aby miało to coś wspólnego). Z tego wynika, że impuls jest na tyle niski a zarazem wyczuwalny przez układ, że dioda się świeci. Wywalenie diody to nie problem.
Dziwi mnie jednak, że ten sygnał z BCM (3pin złącza x45) nie jest w stanine wysterować przekaźnika.
Tak niby to wychodzi fabrycznie. Kontrolka ładnie reaguje na włącznik halogenów, natomiast same halogeny już nie.
Jeśli miałbyś schemat takiej instalacji to byłbym bardzo wdzięczny.
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: Saab 9-3SS 2.0T Aero
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 06 Lut 2011, 15:46
Temat postu:
Rozwiązanie problemów z montażem halogenów w Corsie CC
Jestem już po etapie montażu halogenów oryg. w mojej corsie więc postanowiłem się podzielić informacją jak je założyć zakładając wszystkie opcje (ja przechodziłem tę najtrudniejszą) :
Warianty:
1.) Jeżeli posiadamy w skrzynce bezpieczników obłożone piny pod bezpiecznik i przekaźnik do halogenów to wystarczy:
a) uzupełnić brakujące miejsca przekaźnikiem i bezpiecznikiem
b) wymienimy włącznik świateł na taki z przyciskiem halogenów
c) kupić halogeny wraz z ramkami (przedliftem lub poliftowe)
d) poszukać wiązki halogenów przy przedniej belce (jeśli jej nie posiadamy to ją dokupić w aso).
e) zamontować żarówkę kontrolki halogenów (fabrycznie nie jest montowana jeśli ich nie posiadamy)
f) możliwe, że będziemy musieli odblokować halogeny techem.
2.) Nie posiadamy pinów pod bezpiecznik i przekaźnik:
g) Wykonujemy punkty: 1b, 1c, 1d, 1e.
h) W złączu x45 modułu BCM odszukujemy pin nr. 3 i sprawdzamy, czy po włączeniu przycisku halog. pokazuje się tam stała masa. Jeśli występuje tam stała masa to:
- podpinamy pod przekaźnik stały plus, sterowanie cewki plusem bierzemy ze świateł pozycyjnych, natomiast sterowanie masą z w/w pinu.
i) Jest możliwość, że na w/w pinie stałej masy nie będzie (Uwaga !!! Kontrolka w zegarach mimo wszystko może się świecić na stałe więc nią się nie sugerować !) - sprawdzamy w techu, czy opcja halogenów jest dostępna i jeśli tak to ją włączamy - uzyskamy wtedy stałą masę na pinie 3 x45 BCM.
(jeśli ktoś posiada dostęp do tech'a może od razu sprawdzić co go czeka sprawdzając czy ma opcję halogenów do odblokowania, czy też nie)
3.) Nie mamy instalacji i nie posiadamy w BCM funkcji halogenów:
Wykonujemy punkt nr 2 i masę sterującą przekaźnik (polecam tylko oplowski) ciągniemy do kontrolki licznika, wstawiając na tym przewodzie diodę.
Kontrolka ta będzie podawała masę niezależnie czy mamy w opcji BCM halogeny, czy też nie - nie musimy się martwić, że jedyną opcją jaka nam zostaje to wymiana modułu
Niezależnie jaki wariant wyposażenia i zaawansowania instalacji posiadamy w swojej CC możemy się cieszyć fabrycznymi halogenami k:
Re: ( Opel Corsa ) Podpięcie halogenów-problem po założeniu instalacji Corsa C
Chciałbym zamontować światła przeciwmgłowe do Corsy C 1.0 (2002 r.).
Niestety w skrzynce bezpiecznikowej nie ma ani bezpiecznika ani też przekaźnika.
Nie ma nawet obsadzonych pinów
Nie jestem pewny czy do włącznika świateł dochodzi wiązka od świateł przeciwmgielnych - przód.
Gdzie w zegarach znajduje się ta kontrolka, pod którą można byłoby się podłączyć wykonując wersję "3" montażu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Corsa ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.