Od pół roku mam problem ze swoja asterką. Na jesieni zaczeła zapalac mi sie żółta lampa serwisowa. Działo sie zawsze rano po wyjechaniu z nieogrzewanego garażu, w tym czasie odczuwalny był spadek mocy. Usterka ustepowała po przejechaniu kilku kilometrów. Gdy pojechałem do mechanika i po podłączeniu pod komputer okazało się ,że tą usterką jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Wymieniono cały moduł zapłonowy. Po trzech tygodniach usterka powróciła- znowu 2 cylinder. Wymieniono znowu moduł zapłonowy. Po dwóch tygodniach powtórka z rozrywki. Wymieniłem wszystkie świece - tydzień spokoju i znowu to samo. Mechanik rozłożył rece i sie poddał i zasugerował udanie sie do specjalisty elektonika w celu szukaqnia błedu w oprogramowaniu komputera samochodu. Przez całą zimę tak kilka razy się to powtarzało . Jest to takie szukanie po omacku , nie chciałbym na darmo naciągnąć sie na koszty. Szukam pomocy - może ktoś spotkał z taką usterką i wie jak ją na 100% usunąć. Dziękuję z góry za podpoweidź. _________________ ANDI
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 05 Kwi 2008, 09:51
Temat postu:
Wypadanie zapłonu
Czy ze świecami wymieniłeś chociaż raz kable(zapłonowe) od nich?
Odpal silnik (jak się sciemni- w garażu) i przyjrzyj się czy nie ma widocznego iskrzenia, przebicia szególnie na drodze moduł-2 świeca.
Same kable mogą bardzo delikatnie "świecić" ale widoczny przeskok iskry gdziekolwiek w okolicy kabli, świec, modułu to już jakaś wskazówka.
Opór kabli zapłonowych to też ważne.
Może podmiana czujnika spalania stukowego coś pomoże(chyba to nie takie drogie jak regularna wymiana modułu).
Tylko faktycznie ciekawe, że to tylko 2cylinder jest taki uparty?
Pozdrawiam! _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Re: ( Opel Astra ) WYPADANIE ZAPŁONU-Astra IIG 2002
Za moduł zapłaciłem 320 zł. A propos kabli. Kolego pomyliłeś chyba rodzaje silnika. Mój to jest 1,6,16V eCOTEC gdzie nie ma kabli zapłonowych. Jest jeden zespolony moduł zapłonowy wkładany bezpośrednio na świece do którego jest jedno dojście zasilające. _________________ ANDI
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 05 Kwi 2008, 13:42
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) WYPADANIE ZAPŁONU-Astra IIG 2002
Pomyliłem z prostej przyczyny- nie znalazłem wcześniej inf. o rodzaju silnika.
Myśle, że to wcale nie wyklucza możliwości "przebicia" na wspomnianym 2cyl.
Chyba, że ECU(ECM) pali zawzięcie układ odpowiedzialny za iskrę na drugim cyl.- to wtedy wg porady mechanika!
Ja mam starego dziadka ale też z jednym Modułem(tzw. DIS) od którego zasilane kablami są poszczególne świece i stąd moja pierwsza podpowiedź.
Pozdro! _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Re: ( Opel Astra ) WYPADANIE ZAPŁONU-Astra IIG 2002
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu "wypadania zapłonów". Mam Astrę2 1.4 16V od dwóch lat. Przez ten okres samochód sprawował się naprawdę bez zarzutów a dodam, iż mieszkam w Irlandii i klimat tu na pewno nie sprzyja samochodom. Jak na złość jakiś tydzień temu problemy się niestety zaczęły- ok 3km od domu (na szczęście) samochód nagle stracił moc, obroty spadły i zapaliła się pomarańczowa lampka "Check engine". Po odczytaniu kodu usterki P0302 jasne było, iż problemem jest wypadanie zapłonu na cyl. 2. Od tego czasu postanowiłem chuchać na zimne (śledzę wypowiedzi i porady "forumowiczów" odnośnie tego tematu). Ostatnio natknąłem się na coś zupełnie innego. Jedna z wypowiedzi sugeruje dolania płynu czyszczącego zawory firmy STP. W związku z tym kieruję zapytanie, czy taki zabieg jest bezpieczny dla samego silnika i nie spowoduje innych następstw. Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat, prosiłbym o przytoczenie istoty działania takiego środka na określone podzespoły (w jaki sposób "ten" środek selektywnie usuwa żądana usterkę) pomijając oczywiście rangę czy markę takiego środka. Z góry dziękuję za odpowiedź, choć moje pytanie może wydawać się nieco filoz. Pozdrawiam
Re: ( Opel Astra ) WYPADANIE ZAPŁONU-Astra IIG 2002
witam ja też mam astrę G z 1.4 16v .moje auto jest z roku 1999.ma przejechane184000km. nie wiem czy to aż tak dużo ,ale zaciekawił mnie ten
temat .mi się takie rzeczy nie dzieją ''jeszcze'' .Moj mechanik mówił mi ze te silniki wytrz. bez problemu 250000-300000km przy dobrym dbaniu bez remontu ale też wspomniał że lubią się po jakimś przebiegu zawieszać zawory. Będę u niego niedługo to się spytam.ale ja bym najpierw zaczął szukać od świec i po kolei.pozdrowienia dla kolegi z Irlandii
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.