Ostatnio wymieniałem wkład stacyjki i naprawiałem drążki kierunkowskazu na kierownicy.
Dla wygody zdemontowałem kierownice. Wszystko było ok do czasu, aż ponownie nie zamontowałem kierownicy.
Pojawiły się straszne luzy na kierownicy. Góra dół, lewo prawo.(Bez skręcania kierownicą)
Luzów na drążkach nie ma. Delikatne skręcenie kierownicą natychmiast porusza kołami.
Na łożysku przy kierownicy nie ma luzu. Odgłosy stukania dobiegają gdzieś na kolanami.
Odgłos przypomina obijający się pręt w rurze.
Jeżeli kierownica jest na 2 łożyskach (na schemacie: sam naprawiam ASTRA) nic nie widać, efekt wygląda tak jak by spadła kierownica z jednego łożyska bądź prowadnicy.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? I czy słuszną mam teorię? Chyba że to coś innego to proszę mi napisać jakąś rade bądź gdzie i co rozbierać.
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 791 Skąd jesteś (miejscowość / region): GOŁDAP Posiadane auto: OPEL ASTRA G KOMBI 1,7 DTI
Piwa: 28/0
Wysłany: Pią 22 Kwi 2011, 13:06
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Dziwne luzy i stukanie na kierownicy
To kolego dałeś po prostu ciała z tą robotą. Skoro przed demontażem bylo ok a jak twierdzisz po złożeniu jest lipa. Cudów nie ma rozbierz na nowo i pomału składaj i patrz co gdzie i do czego. Masz zapewne samą gorę zle poskładaną
Re: ( Opel Astra ) Dziwne luzy i stukanie na kierownicy
Rozwiązałem problem.
Takiego łożyska nie da się kupić do Opel Astra. Tylko całą kolumnę kierownicy.
Koszt ok 1000-1200zł
Naprawa:
Usunięcie starego łożyska w 100% i wymiana na całkowicie inne tzw. (tradycyjne) od pralki . Koszt 15zł.
Wada: brakowało 0.2 mm na zewnętrznej średnicy łożyska. Wewnętrzna średnica była idealna.
Rozwiązanie:
Został wciśnięty Cienki pasek blachy miedzianej aby zniwelować luz. Kolumna kierownicy została napunktowana punktakiem aby wszystko się ładnie trzymało.
Do tej pory jest jak nowe. Już prawie zapomniałem, że mam o 100 razy bardziej odporne łożysko (jak czołg) niż Oryginalne (bardzo delikatne i bardzo malutkie kuleczki).
Przyczyna:
Przy zdejmowaniu kierownicy nie można używać młotka bo te delikatne łożysko się rozsypuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Zawieszenie-układ jezdny-układ kierowniczy-układ hamulcowy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.