Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Opel Astra I F 1996r. 1.6 8V 75KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Kwi 2011, 17:51
Temat postu:
Opel astra F- zaplająca się kontrolka oleju na biegu jałowym
Witam wszystkich!
Było już wiele na ten temat o którym piszę, ale jak już myślałem że znam odpowiedź to czytając inny wątek zmieniałem zdanie.
Opel Astra-F-Caravan, 1996r., 1.6 8V, 55KW, przebieg 265tyś. Zalany olej 15W40 Castrol - 4tyś km temu, w książce jest że można 5w40, 10w40 oraz 15w40.
Problem jest następujący:
dotyczy kontrolki ciśnienia oleju (jak już jest rozgrzany olej, tj. około 30-60min po uruchomieniu silnika, bez znaczenia jaka jest temperatura silnika 90-100st.) mruga intensywnie na biegu jałowym, wystarczy że lekko dotknę gazu – gaśnie.
Zauważyłem (na rozgrzanym już oleju) kiedy delikatnie już mruga na biegu jałowym to podczas nawet ruszenia kierownicą (włącza się pompa wspomagania) kontrolka się zapala – przy poborze prądu tak jest też przy włączeniu świateł, włączeniu się wiatraka, naciśnięciu sprzęgła czy hamulca – z mrugania zapala się kontrolka.
Podczas poboru prądu np. włączenia się wiatraka delikatnie zmieniają się obroty silnika (ale nie zawsze). Czasem słychać falowanie obrotów silnika na biegu jałowym, bez znaczenia czy w tym czasie jest pobór prądu czy nie.
Ciśnienie zmierzone manometrem na biegu jałowym na letnim silniku (zgaszony 30 min po długiej jeździe) – trochę powyżej 1 bara, lekko dodałem gazu do 2000obrotów skoczyło do 3 barów.
Od czego najpierw zacząć?
1. do elektryka (np. masa, przetarty kabel)
2. czujnik kontrolki ciśnienia oleju
3. zbyt małe obroty na biegu jałowym? (na zimnym są takie same obroty i kontrolka się nie zapala)
4. wymienić olej? (1 tyś. km temu była robiona uszczelka z planowaniem pod głowicą)
Może zatkany smok? Pompa oleju? Raczej wykluczam panewki silnik normalnie pracuje bez żadnych stuków.
Czujnik ciśnienia oleju jest umieszczony w pompie
oleju.
• Doprowadzić silnik do stanu nagrzania.
Po osiągnięciu przez ciecz chłodzącą te
mperatury pracy przejechać jeszcze około
5 km, aby olej silnikowy nagrzał się do
wystarczającej temperatury (przynajmniej
+80°C).
• Wyłączyć zapłon.
• Odłączyć przewód elektryczny od czujnika
ciśnienia oleju.
• Wykręcić czujnik ciśnienia oleju.
• W miejsce czujnika ciśnienia oleju (2, rys.
D 1621) wkręcić odpowiedni manometr (1).
Autoryzowane warsztaty używają do tego
celu złączki KM-135 z manometrem KM-
-498-B.
• Uruchomić silnik. Ciśnienie oleju na biegu
jałowym przy nagrzanym silniku nie może być
mniejsze od 30 kPa. W innym przypadku
sprawdzić elementy układu smarowania (pom
pę, ułożyskowania itp.).
• Wykręcić manometr. Wkręcić czujnik ciś
nienia oleju z nową podkładką miedzianą i do
kręcić momentem 35 N-m. Podłączyć przewód
elektryczny.
Pomyliłeś jednostki ćiśnienia, pompa oleju do sprawdzenia i najprawdopodobniej do wymiany
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Opel Astra I F 1996r. 1.6 8V 75KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 14:46
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Opel astra F- zaplająca się kontrolka oleju na biegu jałowym
Ciśnienie oleju na biegu jałowym przy nagrzanym silniku nie może być mniejsze od 30 kPa (0,3 bara).
znajomy podpowiedział, że powinienem najpierw wymienić olej z dobrym filtrem i dolać modyfikator plus. Chyba nie mogę przejść z 15w40 na 10w40? Wymienić czujnik ciśnienia.
Jeśli później nic to nie da to sprawdzić pompę olejową, smok..
W silniku nic nie stuka, więc panewki odpadają, nie wiem jak pierścienie.
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 714 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz/Młp Posiadane auto: OPEL VECTRA C 1.8
Piwa: 56/16
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 16:39
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Opel astra F- zaplająca się kontrolka oleju na biegu jałowym
W/g mnie jesli nowy czujnik tez pokaże to co stary - miganie na biegu jałowym, to pompa oleju jest do wymiany ...
Jeśli włączysz odbiornik prądu o dużej mocy - np. szybę tylną lub wiatrak, komp powinien podnieść jałowe obroty silnika, aby altek nie zadusił motoru ...
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Opel Astra I F 1996r. 1.6 8V 75KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Kwi 2011, 17:21
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Opel astra F- zaplająca się kontrolka oleju na biegu jałowym
jesli najpierw wymienie czujnik, filtr olej +modyfikator i to nic nie da, czy pozniej jak bede sprawdzal pompe oleju (ewentualnie czyszczenie lub wymiana) to ponownie bez zmarnowania olej+modyfikator bede mogł wlać?
Typowe niesprawności układu smarowania
Objawy Przyczyny Sposób postępowania
Lampka kontrolna nie świeci się po
włączeniu zapłonu
Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju Włączyć zapłon, ściągnąć przewód
z czujnika ciśnienia oleju i zewrzeć
z masą. Jeżeli lampka zaświeci, wymienić
czujnik
Przerwane zasilanie czujnika, skorodowane
styki
Sprawdzić obwód elektryczny i styki
Uszkodzona lampka kontrolna Wymienić lampkę
Lampka kontrolna nie gaśnie po uruchomieniu
silnika
Bardzo gorący olej Usterkę pominąć, jeżeli po zwiększeniu
prędkości obrotowej lampka gaśnie
Lampka kontrolna nie gaśnie po zwiększeniu
prędkości obrotowej lub zaczyna
świecić podczas jazdy
Za niskie ciśnienie oleju Sprawdzić poziom oleju i uzupełnić
w razie potrzeby, sprawdzić ciśnienie
oleju
Przewód czujnika ciśnienia oleju ma
zwarcie z masą
Odłączyć przewód od czujnika i włączyć
zapłon. Kiedy lampka zaświeci,
sprawdzić przewód
Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju Wymienić czujnik
Za niskie ciśnienie oleju w całym zakresie
prędkości obrotowej
Za mało oleju w silniku
Zatkane sitko w smoku lub ułamana
rura ssąca
Uzupełnić olej
Wymontować miskę olejową, oczyścić
sitko lub wymienić rurę
Zużyta pompa oleju Wymontować i sprawdzić pompę,
ewentualnie wymienić
Uszkodzenie łożysk Rozebrać silnik
Za niskie ciśnienie oleju w niższym
zakresie prędkości obrotowej
Zatarcie zaworu nadciśnieniowego w
stanie otwartym w skutek zanieczyszczeń
Wymontować i sprawdzić zawór
Za wysokie ciśnienie oleju przy prędkościach
ponad 2000 obr/min
Nieotwieranie się zaworu nadciśnieniowego
wskutek zanieczyszczeń
Wymontować i sprawdzić zawór
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Opel Astra I F 1996r. 1.6 8V 75KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Kwi 2011, 17:27
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Opel astra F- zaplająca się kontrolka oleju na biegu jałowym
j.w. ale podsumowales. dzieki za podtrzymanie na duchu, choc wiem ze napisales od niechcenia;) spoko ze jezdzisz lepszym;)
głowice mialem rozbierana i wyremontowana (walek, popychacze) planowanie glowicy. wiem ze te silniki mialy nawet przebieg 360tys idalej jezdzily. przegladalem forum i duzo uzytkownikow ma ten sam przebieg pojazdu a problem w czym innym.
bede wymienial czujnik niedlugo. jesli nie pomoze pozniej wymienic olej czy moze da się jakos sprawdzic czy pompa poprawnie dziala nie wymieniajac jej? cisnienie oleju jest ok sprawdzane na letnim. Na gorącym silniku własnie cisnienie nie sprawdzane.. (po minimum godzinnej jezdzie na biegu jalowym mruga kontrolka)
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Opel Astra I F 1996r. 1.6 8V 75KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Maj 2011, 12:07
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Opel astra F- zaplająca się kontrolka oleju na biegu jałowym
okazało się że problem był z pompą oleju (pompa działa) a dokładniej z zaworem nadciśnieniowym w pompie że był zatarty i trzeba było go wyczyścić (2-3h roboty, sporo bo auto z klimą) zablokował się a jak był nagrzany olej to zapalała się kontrolka na biegu jałowym. Że nikt nie podsunął takiej myśli, ten problem jest nawet opisany w książce serwisowej. Nie znając się w temacie pierwszy lepszy warsztat zaraz by ściemniał że pompa oleju do wymiany...
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.