Opel

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Opel Rekord ) Gaśnie na biegu jałowym



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Rekord ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sajmon

Czytelnik



Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Opel Rekord 1,8 GLS 1982
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 31 Mar 2008, 15:21
Temat postu:

Gaśnie na biegu jałowym


Kupiłem niedawno Rekorda 1,8 GLS 1982 - automat, gaźnik VARIETT II. Wymieniłem świece, kable zapłonu, palec, kopułkę, termostat, podstawę gaźnika. Auto odpala ale po kilku sekundach silnik zaczyna nierówno pracować i gaśnie. Podczas jazdy silnik pracuje nierówno do całkowitego rozgrzania. Podczas dalszej jazdy pracuje super. Czesto jednak, na biegu jałowym pracuje nierówno i potrafi zgasnąc mimo, że jest rozgrzany. Gaźnikowiec twierdzi, że w gaźniku nie ma się do czego przyczepić. Inni mechanicy twierdzą, że tak już musi być bo to stare auto. Stare ale nie zajechane. Nie bierze oleju i cisnienie na cylindrach ma 11,5; 12,5;12,5;12,0. Co dalej można zrobić?
Powrót do góry
skype status
Sztygar

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 430
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 01 Kwi 2008, 00:14
Temat postu:

Gaśnie na biegu jałowym


Sprawdź jak wyglądają świece-czy któraś nie jest zbyt mocno przykopcona. Świadczyłoby to o słabszym którymś cylindrze. Ciśnienie można sprawdzić na zimnym i na rozgrzanym silniku. I tak nie jest to do końca miarodajne(np. kolejność sprawdzanych cylindrów-można ją zmieniać).Rozrząd-w jakim stanie?. Osobiście nie mam pojęcia o tym silniku ale zawory-wałek podczas nagrzewania też się zmieniają(luzy i szczelność).Ci inni mechanicy to powstali chyba poprzez "wtrysk in wiadro"(czy jakoś tam in witro) i dla nich są znane tylko podłączenia do kompa.Spec od gaźnika może jeszcze raz się przyglądnie-jeśli tam jest pływak(czy na pewno szczelny), zaworek czy to dobrze funkcjonuje.Układ ssania(chyba automatyczny) czy także jest w pełni sprawny.Gaźnik to piękna sprawa-jak się go dobrze pozna to można wiele z samochodem zrobić. Układ biegu jałowego-odcięcie paliwa.Szczelność połączenia pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym.Czasem nie widać i nie słychać.Czy tzw. "odma" i jej układ jest sprawny?
Czy olej nie śmierdzi bardzo benzyną(na rozgrzanym silniku-bo na zimnym nie ma prawa)? i czy ma odpowiednią barwę i zapach?(czy go płyn lub benzyna nie uzupełnia).
Trochę nabełtałem w szklance wody!
Pozdrawiam! Powodzenia!
_________________
Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Rekord ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Opel Rekord »

Opinie o samochodach Opel Rekord - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Rekord ) Porady, problemy techniczne






Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Corsa    Vectra Klub Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2020 Created by idealneT and OM System