Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Opel Rekord 1,8 GLS 1982
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 31 Mar 2008, 15:21
Temat postu:
Gaśnie na biegu jałowym
Kupiłem niedawno Rekorda 1,8 GLS 1982 - automat, gaźnik VARIETT II. Wymieniłem świece, kable zapłonu, palec, kopułkę, termostat, podstawę gaźnika. Auto odpala ale po kilku sekundach silnik zaczyna nierówno pracować i gaśnie. Podczas jazdy silnik pracuje nierówno do całkowitego rozgrzania. Podczas dalszej jazdy pracuje super. Czesto jednak, na biegu jałowym pracuje nierówno i potrafi zgasnąc mimo, że jest rozgrzany. Gaźnikowiec twierdzi, że w gaźniku nie ma się do czego przyczepić. Inni mechanicy twierdzą, że tak już musi być bo to stare auto. Stare ale nie zajechane. Nie bierze oleju i cisnienie na cylindrach ma 11,5; 12,5;12,5;12,0. Co dalej można zrobić?
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 01 Kwi 2008, 00:14
Temat postu:
Gaśnie na biegu jałowym
Sprawdź jak wyglądają świece-czy któraś nie jest zbyt mocno przykopcona. Świadczyłoby to o słabszym którymś cylindrze. Ciśnienie można sprawdzić na zimnym i na rozgrzanym silniku. I tak nie jest to do końca miarodajne(np. kolejność sprawdzanych cylindrów-można ją zmieniać).Rozrząd-w jakim stanie?. Osobiście nie mam pojęcia o tym silniku ale zawory-wałek podczas nagrzewania też się zmieniają(luzy i szczelność).Ci inni mechanicy to powstali chyba poprzez "wtrysk in wiadro"(czy jakoś tam in witro) i dla nich są znane tylko podłączenia do kompa.Spec od gaźnika może jeszcze raz się przyglądnie-jeśli tam jest pływak(czy na pewno szczelny), zaworek czy to dobrze funkcjonuje.Układ ssania(chyba automatyczny) czy także jest w pełni sprawny.Gaźnik to piękna sprawa-jak się go dobrze pozna to można wiele z samochodem zrobić. Układ biegu jałowego-odcięcie paliwa.Szczelność połączenia pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym.Czasem nie widać i nie słychać.Czy tzw. "odma" i jej układ jest sprawny?
Czy olej nie śmierdzi bardzo benzyną(na rozgrzanym silniku-bo na zimnym nie ma prawa)? i czy ma odpowiednią barwę i zapach?(czy go płyn lub benzyna nie uzupełnia).
Trochę nabełtałem w szklance wody!
Pozdrawiam! Powodzenia! _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Rekord ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.