Opel

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Opel Astra ) problem z biegami



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlody9

Debiutant



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): inowroclaw
Posiadane auto: opel astra f 1993 1.4
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 25 Sie 2011, 22:01
Temat postu:

problem z biegami


witam mam taki problem ze czasami cieszko wchodzi mi jedynka i dwójka. Wymienilem już łącznik wybieraka biegów i tą biała kostkę co wchodzą w mnią dwa sworznie nie wiem jak to się fachowo nazywa proszę o pomoc z góry dziękuje za pomoc
Powrót do góry
naitsabes

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 392
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Opel Astra G hatchback 1.8 benzyna 16V 1998r. Silnik X18XE1
Piwa: 9/22
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 08:39
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) problem z biegami


Nie wiem jak to jest w Astrze jedynce,ale i mnie w dwójce miałem ten sam problem.Mechanik mi tam coś podkręcił pod spodem skrzyni i wchodzą mi biegi płynnie.
Może i u ciebie jest taka regulacja.
_________________
Pomogłem? Postaw piwko! / Jak pomogłeś,to ja postawię! POZDRAWIAM
Powrót do góry
pawełek

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 280
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wlkp
Posiadane auto: Citroen c4 exclisive 2006 1,6 hdi 110km bez fap
Piwa: 16/7
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 08:51
Temat postu:

re


Tak przedstawiaja się możliwe rozwiązanie z problemem włączania biegów.

Po pierwsze musimy się jakoś wcisnąć pod auto i poluzować śrubę (nr 22 na schemacie) trzymającą obejmę (21) - jest tam sporo miejsca. Klucz oczkowy rozmiar 13 z - śruba powinna puścić, jeśli nie, wiadomo - WD-40 Wink.

Następnie demontujemy skórzany mieszek z lewarka (wystarczy lekko ściągnąć z boków i z przodu i do góry). Odsłoni się nam cały mechanizm - całość pprzesmarowałem smarem silikonowym. Po lewej stronie mechanizmu zobaczymy dziurki- jedną w plastiku wajchy, drugą w ściance bocznej mechanizmu. Przesuwamy lewarek zmiany biegów w lewo - do płaszczyzny biegu 1-2, (ale żadnego nie wyrzucamy!!) teraz należy zblokować lewarek z całym mechanizmem. Robimy to wkładając w dziurki np. wiertło.. ale uprzedzam - może wpaść w czeluście mechanizmu - więc lepiej włożyć tam np. klucz imbusowy ( w kształcie litery L) - sam sprawdziłem.


Teraz zaglądamy pod maskę. Przy mechanizmie włączania biegów (zdjęcie) mamy taki "grzybek" (czerwona strzałka). Należy jedną ręką chwycić cały system dzwigni i delikatnie ruszać, a drugą starać się wepchnąć grzybek w obudowę (wchodzi ok. 1 cm) i tak zablokowany zostaje wybierak.


Teraz skoro wybierak w skrzyni i lewarek w kabinie są zablokowanie należy znowu wejść pod auto i skręcić na stałe obejmę - potem tylko wyjmujemy blokadę wajchy, wyciągamy grzybek i gotowe. Mi to pomogło i biegi chodzą lepiej, choć z wstecznym nadal trzeba delikatnie - lubi zgrzytnąć- całkowicie eliminuje to włączenie 2 biegu tuż przed wstecznym ...ale to tylko mój przypadek Wink


Schemat



Bardzo prawdopodobne, że także tu będziemy musieli pewną cześć wymienić. Jest to aluminiowy klin będący łącznikiem wybieraka z mechanizmem prowadnic oznaczony na zdjęciu czarną strzałką = część nr 18 na schemacie. Wg EPC 90523189 tj.7 58 915 - koszt w ASO najwyżej 10 pln. Sama wymiana jest banalna. Tulejka jest małym klinem, na jednym końcu jest kołnierz (oby nie przeszła przez otwór na wylot), na drugim sprężynująca zawleczka.


Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów



Stary po prostu lekko ściskamy (od dołu - po przeciwnej stronie strzałki) i ciągniemy w górę. Jak już to wyciągniemy - zobaczymy jakie to banalne - nowy wkłada się analogicznie. Cała operacja zajmuje nawet niewprawnemu mechanikowi około 1 minuty.


Łącząc te dwie czynność mamy porządnie wyregulowany mechanizm zmiany biegów i w przeważającej liczbie przypadków powinno to wystarczyć aby biegi wchodziły lekko i przyjemnie. Pomijam fakt jakiś problemów z synchronizatorami czy czymś podobnym...


Pozostaje jeszcze sprawa oleju przekładniowego. OPEL niby w całym okresie eksploatacji nie zaleca jego wymiany, ale skoro na oryginalnym opakowaniu oleju który leje OPEL jest napisane aby go co 2 lata wymieniać, to ja jestem za jego wymianą.

Zaleca się olej klasy SAE80W, API GL-4 - podobno jest półsyntetykiem (informacja zaczerpnięta z ASO) można kupić w ASO koszt około 40 pln/litr.

Ja polecałbym MOBIL SHC lub CASTROL SMX-0.

Istnieje pewne ryzyko odnoście rozszczelnienia skrzyni, ale rzeczowo podchodząc nie ma tam takich ciśnień jak w silniku, a ryzyko istnieje jedynie na simeringu do wału, ale wybór należy do Was...

Pojemność skrzyni ok. 2 litry.


Nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie nieprzewidziane okoliczności wynikające w wyżej przeprowadzonych procedur- ja u siebie w Corsie B 97 r. z przebiegiem 100 kkm tak zrobiłem i poprawiło się. Silnik X14SZ, skrzynia FW13/5 WR.


Polecam się
_________________
Rusz głową, a rękom będzie lżej.
WŁASNA LEXIA
Powrót do góry
pawełek

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 280
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wlkp
Posiadane auto: Citroen c4 exclisive 2006 1,6 hdi 110km bez fap
Piwa: 16/7
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 11:13
Temat postu:

re


ten sam opis ze zdjęciami- http://www.astra.auto.pl/content/view/173/48/
_________________
Rusz głową, a rękom będzie lżej.
WŁASNA LEXIA
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Opel Astra »

Opinie o samochodach Opel Astra - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


Opel

Astra

12 900

2006r.

179 000 km

małopolskie

Opel

Antara

24 999

2007r.

180 000 km

wielkopolskie

Opel

Astra

40 800

2015r.

100 500 km

śląskie

Opel

Astra

28 900

2010r.

98 171 km

kujawsko-pomorskie

Opel

Meriva

13 900

2008r.

155 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Corsa    Vectra Klub Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System