Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): inowroclaw Posiadane auto: opel astra f 1993 1.4
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 25 Sie 2011, 22:01
Temat postu:
problem z biegami
witam mam taki problem ze czasami cieszko wchodzi mi jedynka i dwójka. Wymienilem już łącznik wybieraka biegów i tą biała kostkę co wchodzą w mnią dwa sworznie nie wiem jak to się fachowo nazywa proszę o pomoc z góry dziękuje za pomoc
Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 392 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Opel Astra G hatchback 1.8 benzyna 16V 1998r. Silnik X18XE1
Piwa: 9/22
Wysłany: Pią 26 Sie 2011, 08:39
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) problem z biegami
Nie wiem jak to jest w Astrze jedynce,ale i mnie w dwójce miałem ten sam problem.Mechanik mi tam coś podkręcił pod spodem skrzyni i wchodzą mi biegi płynnie.
Może i u ciebie jest taka regulacja. _________________ Pomogłem? Postaw piwko! / Jak pomogłeś,to ja postawię! POZDRAWIAM
Tak przedstawiaja się możliwe rozwiązanie z problemem włączania biegów.
Po pierwsze musimy się jakoś wcisnąć pod auto i poluzować śrubę (nr 22 na schemacie) trzymającą obejmę (21) - jest tam sporo miejsca. Klucz oczkowy rozmiar 13 z - śruba powinna puścić, jeśli nie, wiadomo - WD-40 .
Następnie demontujemy skórzany mieszek z lewarka (wystarczy lekko ściągnąć z boków i z przodu i do góry). Odsłoni się nam cały mechanizm - całość pprzesmarowałem smarem silikonowym. Po lewej stronie mechanizmu zobaczymy dziurki- jedną w plastiku wajchy, drugą w ściance bocznej mechanizmu. Przesuwamy lewarek zmiany biegów w lewo - do płaszczyzny biegu 1-2, (ale żadnego nie wyrzucamy!!) teraz należy zblokować lewarek z całym mechanizmem. Robimy to wkładając w dziurki np. wiertło.. ale uprzedzam - może wpaść w czeluście mechanizmu - więc lepiej włożyć tam np. klucz imbusowy ( w kształcie litery L) - sam sprawdziłem.
Teraz zaglądamy pod maskę. Przy mechanizmie włączania biegów (zdjęcie) mamy taki "grzybek" (czerwona strzałka). Należy jedną ręką chwycić cały system dzwigni i delikatnie ruszać, a drugą starać się wepchnąć grzybek w obudowę (wchodzi ok. 1 cm) i tak zablokowany zostaje wybierak.
Teraz skoro wybierak w skrzyni i lewarek w kabinie są zablokowanie należy znowu wejść pod auto i skręcić na stałe obejmę - potem tylko wyjmujemy blokadę wajchy, wyciągamy grzybek i gotowe. Mi to pomogło i biegi chodzą lepiej, choć z wstecznym nadal trzeba delikatnie - lubi zgrzytnąć- całkowicie eliminuje to włączenie 2 biegu tuż przed wstecznym ...ale to tylko mój przypadek
Schemat
Bardzo prawdopodobne, że także tu będziemy musieli pewną cześć wymienić. Jest to aluminiowy klin będący łącznikiem wybieraka z mechanizmem prowadnic oznaczony na zdjęciu czarną strzałką = część nr 18 na schemacie. Wg EPC 90523189 tj.7 58 915 - koszt w ASO najwyżej 10 pln. Sama wymiana jest banalna. Tulejka jest małym klinem, na jednym końcu jest kołnierz (oby nie przeszła przez otwór na wylot), na drugim sprężynująca zawleczka.
Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów
Stary po prostu lekko ściskamy (od dołu - po przeciwnej stronie strzałki) i ciągniemy w górę. Jak już to wyciągniemy - zobaczymy jakie to banalne - nowy wkłada się analogicznie. Cała operacja zajmuje nawet niewprawnemu mechanikowi około 1 minuty.
Łącząc te dwie czynność mamy porządnie wyregulowany mechanizm zmiany biegów i w przeważającej liczbie przypadków powinno to wystarczyć aby biegi wchodziły lekko i przyjemnie. Pomijam fakt jakiś problemów z synchronizatorami czy czymś podobnym...
Pozostaje jeszcze sprawa oleju przekładniowego. OPEL niby w całym okresie eksploatacji nie zaleca jego wymiany, ale skoro na oryginalnym opakowaniu oleju który leje OPEL jest napisane aby go co 2 lata wymieniać, to ja jestem za jego wymianą.
Zaleca się olej klasy SAE80W, API GL-4 - podobno jest półsyntetykiem (informacja zaczerpnięta z ASO) można kupić w ASO koszt około 40 pln/litr.
Ja polecałbym MOBIL SHC lub CASTROL SMX-0.
Istnieje pewne ryzyko odnoście rozszczelnienia skrzyni, ale rzeczowo podchodząc nie ma tam takich ciśnień jak w silniku, a ryzyko istnieje jedynie na simeringu do wału, ale wybór należy do Was...
Pojemność skrzyni ok. 2 litry.
Nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie nieprzewidziane okoliczności wynikające w wyżej przeprowadzonych procedur- ja u siebie w Corsie B 97 r. z przebiegiem 100 kkm tak zrobiłem i poprawiło się. Silnik X14SZ, skrzynia FW13/5 WR.
Polecam się _________________ Rusz głową, a rękom będzie lżej.
WŁASNA LEXIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.