Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów/Trzebinia Małopolska Posiadane auto: Fiat Punto 1 SX 8v 1.1 LPG `96
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Lis 2011, 19:51
Temat postu:
Szarpie silnikiem i dusi motor przy odejmowaniu gazu
Cześć. Astra I 1.4 8V C14NZ kombi. Szarpie silnikiem i dusi motor przy ściągnięciu nogi z gazu (odejmowanie gazu), rozpędza się płynnie, ale jak zmieniam biegi, 2, 3, 4 puszczę gaz aby wcisnąć sprzeglo to szarpie i się dusi. Taka sama sytuacja jak jadę na biegu, dodaję gaz, puszczam gaz to szarpie silnikiem. Jak wciskam pedał gazu na maksa to przymula. Sytuacja taka sama na gazie i na benzynie.
- motor pracuje dobrze na wolnych obrotach, nie dławi się, przy dodawaniu gazu na jałowym - płynnie wkręca się na obroty
- wycięty katalizator - odczuwalne zwiększenie mocy
- sprawdzony dolot, brak lewego powietrza, zatrkam rurę od filtra powietrza motor gaśnie natychmiast. Wymieniony filtr powietrza
- spalanie za duże ok. 11-12 litrów LPG/100km poza miastem ale nie trasy
- wymienione kable zapłonowe, wyczyszczone świece, wyjście cewka zapłonowa - kabel WN wyczyszone
- restartowany ECU (wyjęcie akumulatora)
- nie pokazuje żadnego błyskowego kodu błędu ECU. Tylko kod 12 czyli rozpoczęscie diagnostyki i tak w kołko. Jeden sygnał krótki, moment przerwa i dwa krótkie i dalej długa przerwa czyli leci od nowa - tak w kółko.
- gazownik stwierdził że w swoim komputerze diagnostycznym od gazu (mam instalacje roczna opartą na sterowniku komp. Leonardo) nie widzi sondy lambda jest przed katalizatorem jedna sztuka. Po odczepieniu sondy lambda nic się nie zmieniło, nadal szarpie. Podczepiłem Voltomierz pod jednożyłowy przewód sondy i pod masę auta, wskazówka napięcia nie drgnie. Ale podobno auto na gazie - II generacja - nie czyta wogóle sondy.
- wyczyszczony palec w kopułce
- ustawiony zapłon na kopułce - znaki na kopułce przesunięte o ok. 1.5 cm od ustawienia fabrycznego. Wtedy silnik pracuje najlepiej. Najprawd. ktoś źle założył pasek rozrządu i zniwelował to na kopułce. Przy ustawionych znakach fabrycznych na kopułce, auto wogóle nie odpala.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.