Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 791 Skąd jesteś (miejscowość / region): GOŁDAP Posiadane auto: OPEL ASTRA G KOMBI 1,7 DTI
Piwa: 28/0
Wysłany: Pią 16 Mar 2012, 20:29
Temat postu:
Turbina , EGR
Witam. Może znajdzie się użytkownik co przerabiał taki problem. Mianowicie turbina jak i cały układ do niej wraz z egr jest zaolejony tak mi sie bynajmniej wydaje że to olej i to nawet sporo. Są wycieki w miejscu łączenia czyli na opaskach. Auto od wymiany do wymiany nie wymaga dolewek oleju. Egr czyściłem już dwa razy jak i sam intercoller a skąd sie to zbiera to nie mam pojęcia. Auto jeżdzi jak nalezy. Odpala przyspiesza tylko skąd tam tyle oleju. Jedyny problem to zapalajaca się kontrolka autka z kluczykiem jak jade dłuzszy czas z predkościa 130 km\h lub wiecej autko troche traci na mocy ale po zwolnieniu do 100 km\h i chwilę jazdy z taką predkością kontrolka gaśnie i jest ok do ponownego przyśpieszenia i dłuższej jazdy i tak w kołko. Może jakas podpowiedz lub wskazówka.
olej w ukladzie bierze sie od tego ze turbina leje olejem. wiec to primo pierwsze a to ze pali sie check silnika zwiazane jest np. z sonda lambda lub EGR ktory czyscisz pytanie jakie auto bo to za malo szczegolow sam problem nie znajac danych auta opisac czy pomoc ;] _________________ Bóg wybacza.... ja nigdy ;]
z prawej strony kolo reflektora powinny byc 2 czujniki sterujace podcisnieniem.... sprawdz je :] tez odpowiadaja za ta kontrolke i moc ;] _________________ Bóg wybacza.... ja nigdy ;]
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 791 Skąd jesteś (miejscowość / region): GOŁDAP Posiadane auto: OPEL ASTRA G KOMBI 1,7 DTI
Piwa: 28/0
Wysłany: Sob 17 Mar 2012, 20:08
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Turbina , EGR
Kolego nie żaden check silnika tylko to jest układ elektronicznego sterowania silnika to co piszesz nie ma z tym nic wspólnego. A co do lania oleju to mam go w EGR-ZE . Coś gdybasz kolego. Ja potrzebuje konkretnej odpowiedzi. Jak by turbina lala olejem to bym mial ubytki oleju , plamy pod autem , z rury by był tylko jeden wielki czarny dym. A jest wszystko no powiedzmy ok. No kombinuj kolego ale to nie tędy droga. Widze że coś zaslyszałeś i podpowiadasz. Opis auta mam z boku a Ty sie pytasz o szczegóły ???????????????
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 2814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnik/Mulheim an der Ruhr Posiadane auto: scenic 1,9dci\\\'02 102KM/scenic 1,9dci\\\'07 131KM, Megane 1.6 16v \'04
Piwa: 142/20
Wysłany: Sob 17 Mar 2012, 23:51
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Turbina , EGR
Kolego GRZĘDA,norma.Zależy od nogi,jak ciężka.Delikatnie jeżdżąc nie będzie takich efektów.
Przypuszczam że ten olej bierze się z odmy,a to tylko śladowa ilość.
Dociągnąć opaski i się nie przejmować dopóki nie będzie ubywać oleju. _________________ __________________________
Pozdrawiam.
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 791 Skąd jesteś (miejscowość / region): GOŁDAP Posiadane auto: OPEL ASTRA G KOMBI 1,7 DTI
Piwa: 28/0
Wysłany: Nie 18 Mar 2012, 11:51
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Turbina , EGR
No raczej nogi ciezkiej niemam i kombiakiem z takim silniczkiem to sie nie poszaleje. W miejscu zamocowanie EGR nie wiem co to jest po fachowemu kloektor czy coś w tym stylu to tam jest mokro jakby olej ze spalinami i zapewne to wszystko goni w przewody. Po wykręceniu EGR zostaje tylko otwór a przez niego nie widac co tam jest może jakaś uszczelka puszcza olej.
WITAM.
DZIĘKUJĘ ZA POMOC Z EGR. PYTAŁEM WCZEŚNIE NA FORUM O PROBLEM Z MOCĄ SILNIKA. EGR BYŁ USZKODZONY. MECHANIK POPUKAŁ MI W CZOŁO JAK USŁYSZAŁ O ZAŚLEPIANIU I ZAPROPONOWAŁ ZAWÓR HISZPAŃSKI WRC/// CHWALIŁ ŻE SPRAWDZONY I DOBRY NA RAZIE DZIAŁA BEZ ZARZUTU, MOGĘ POLECIĆ SKLEP TANI I Z DOBRYM TOWAREM www.swiatczesci.pl _________________ Sajgon
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): ELBLĄG Posiadane auto: OPEL,ASTRA H, 1.7CDTI 2004.08
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Mar 2013, 03:22
Temat postu:
czy do wymiany turbina???
Witam. Mam problem jak wielu na tym forum, mianowicie nabyłem niedawno Astrę H 1.7 CDTI 101 KM 2004.08. bez DPF produkowany w Belgii 141 tys przejechane. Sprowadzony , w Polsce od grudnia 2012. wyskakuje błąd p 0234 5 A coś tam ujemne przeładowanie czegoś tam . wszytko co mogło być z zaworami wyczyszczone egr przepustnica sprawdzone zawory podłączone na podmianę włożone nowe, i z powrotem stare , wgrany nowy soft w ogóle wszystko poczyszczone. błąd nadal przy obr około 2500-2800 lub pod górę lub w ogóle w górach i przy wyprzedzaniu gdy dociska się gazu 4-5 bieg. Mówią że została turbina do sprawdzenia regeneracja lub wymiana. Nie wiem nic nie wskazuje, nie kopci nie słychać puków stuków gwizdów może trochę powyżej 3000 obr ale to na jałowym biegu lub gdy mocno wcisnę gaz dopiero gwizd ale to wg mnie porostu dziwek turbiny silnik cichy po rozgrzaniu . oleju nie pije jak zauważyłem po przejechaniu 2500 km w góry z nad morza i z powrotem . zresztą olej wymieniony rozrząd tez filtry tez. w mieście jak jeżdżę ten błąd nie występuje dopiero jak mocno go cisnę czy przeładowanie gdzieś tak powyżej 120 - 130 km/h ciśnienie z 2 barów skacze powyżej 2,1 i dale wtedy załącza się tryb awaryjny właśnie i obroty spadają aż do wyłączenia sie kontrolki auta z kluczem. i z powrotem mogę cisnąć udaje się czasem nawet na prostej płaskiej drodze jechać 160-170 km/h i dopiero załącza się tryb awaryjny innym razem pod gorę na 4 biegu przy 60 km/h , albo częste wyprzedzanie i za którymś razem zaczął się tryb awaryjny, spalanie w normie 5,2 l/100 km, ogólnie diagnostyka oparta na ASO Opla . co robić dalej kogo posłuchać czy wystarczy wyczyścić turbinę czy zapiekły się łopatki czy jak to tam się zwie? czy naprawdę czeka wymiana turbiny bądź regeneracja proszę o radę . Z góry dziękuję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.