Koledzy, potrzebuję info i pomocy w takiej oto sprawie.
Swego czasu zerwał mi się pasek klinowy od alternatora i wciągnęło jego strzępy w rozrząd. Skutek oczywiście wiadomy. Zerknięcie do komory wałka rozrządu pokazało, że 7 z 8 dźwigienek poszło w diabły.
Dźwigienki wymieniłem, wymieniłem pasek rozrządu z napinaczem i rolką prowadzącą, ustawiłem rozrząd (swoją szosą to też wyższa szkoła jazdy - ktoś miał nieźle w głowie projektując tak zakamuflowaną metodę), poskładałem wszystko do kupy i zabrałem się za próbę odpalenia.
Autko kręci, ale do odpalenia potrzeba hebla gazu w podłodze i piłowania dłuższą chwilę. Po odpaleniu auto kopci na biało i czuć jakby olej brał, a ponadto chodzi, jakby nie palił na 1 gar. Autko oglądał jeden mechanik lokalny i stwierdził, że najprawdopodobniej jeszcze pogięło zawory i dlatego auto nie pali równo.
Zabrałem się więc za ponowny demontaż głowicy i napotkałem problem. Nie wiem, czy aby wyjąć górę głowicy (tą część z zaworami) muszę zdemontować kolektory, czy da się to wyjąć jakoś inaczej? Jak zdjąć górny kolektor (chyba od recyrkulacji spalin, jeśli dobrze kombinuję), jeśli zawadza mi turbina? Serio trzeba pół silnika zdemontować, aby dostać się do głowicy?
Jeśli dysponuje ktoś wiedzą o jakimś tutorialu o ściąganiu głowicy, to będę dźwięczny za podzielenie się
Chciałbym jeszcze trochę tym autkiem pojeździć, a nie mam za bardzo kasy na mechanika, za to mam zdolne łapki i umiem z nich korzystać.
Re: ( Opel Astra ) [Astra G, X17DTL] Demontaż głowicy.
Ok, już w zasadzie nieistotne - udało mi się jakoś podejść z kluczami do kolektorów i zdjąłem głowicę. Generalnie cylindry wyglądają ok, poza jednym, na którym było sporo mokrego nagaru. To na tym cylindrze była jedna dźwigienka, która nie pękła w trakcie rozwałki paska (to była dźwigienka innej konstrukcji - jednolita grubością na całej długości, a pozostałe były te odchudzone).
Odnośnie zaworów - wyglądają na nieuszkodzone. Jutro spróbuję machnąć fotkę, chociaż bez całkowitej rozbiórki to pewnie niezbyt da się cokolwiek sprawdzić. Mniemam, że pokrzywiony zawór zapewne nie otwiera się, lub blokuje przy zamykaniu, tak? Warto przy okazji zdjętej głowicy wymienić je na nowe mimo wszystko, czy szkoda zachodu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.