Dołączył: 21 Gru 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Opel Astra II DI, 1995 cm3
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Gru 2012, 20:04
Temat postu:
Opel Astra II DI - brak mocy.
Witam,
Posiadam Opla Astrę II D Kombi, 1999 r. i szukam pomocy, ponieważ dotychczasowi mechanicy, którzy się nim zajmowali wymienili mi pół silnika, nie wiedzą co mu dolega. Od początku gdy go kupiłem wydawało mi się, że jest bardzo słaby. Jak na 2.0 silnik był strasznie mułowaty i jego moc była porównywalna z mocą mojego wcześniejszego samochodu czyli Opla kadeta 1,6 w dieslu. Nie jestem znawcą tematu ale wiem, że moc nie do końca zależy od pojemności silnika. Niemniej jednak z czasem pojawił się inny problem. Mianowicie po odpaleniu silnika włączała się kontrolka engine i samochód tracił przynajmniej 50% mocy. Nie mogłem się nim rozbujać i ledwo ruszał z miejsca. Po przekroczeniu 2000 obrotów wszystko wracało do normy. Pojechałem z tym do mechanika bo na każdej krzyżówce na mnie trąbili. Mechanik wymienił mi przepływomierz powietrza. Wszystko było ok., tylko pojawił się inny problem. Kiedy przekraczałem 120 km na godzinę znowu moc spadała. Było to dość niebezpieczne przy wyprzedzaniu. Znowu wymieniono mi przepływomierz powietrza, bo okazało się że tamten był jakiś wadliwy. Wszystko było ok. przez miesiąc. Po miesiącu objawy wróciły. Na dodatek padła mi pompa wtryskowa. Dwa razy wymieniano mi sterownik ale nic to nie dało więc wymieniono całą pompę bo była tona opiłków w baku przez zużytą pompę. Przy okazji wymieniono mi uszczelki kolektora dolotowego i wydechowego, pokrywy zaworowej, uszczelkę pokrywy rozrządu, wyczyszczono zbiornik paliwa, napinacz, uszczelniacz wału (Ne wiem czy to ma jakieś znaczenie i wpływ na ten spadek mocy ale nie znam się więc asekuracyjnie piszę jak sprawa wyglądała). Po wyjechaniu od mechanika sprawa wyglądała jeszcze gorzej. Na wolnych obrotach włączała mi się ciągle kontrolka engine a jak przekroczyłem 100 km/h to znowu był spadek mocy ale tym razem o 60%, bo nie mogłem się rozpędzić do 80 km/h. Musiałem przystanąć, wyłączyć silnik i sprawa wracała do normy o ile nie przekroczyłem znowu 100 km/h. Wróciłem do mechanika i po oględzinach stwierdził, że to turbosprężarka. Sprężała 0,7 bara zamiast 1,0. Wymienili turbosprężarkę i filtr powietrza i nic. Wymienili wtryskiwacze i nadal nic. Odebrałem go już wkurzony na Maksa bo taniej byłoby mnie wymienić cały silnik albo kupić inny samochód ale teraz już nie ma odwrotu, za dużo w niego zainwestowałem. W każdym razie mechanik stwierdził, że jego kolega ma identyczny model i ten samochód chodzi jak żyleta. Rozmawiałem niedawno z osobą, która miała podobny problem ze spadkiem mocy w zafirze. Twierdził, że przyczyną był software. Jednak mechanik u którego byłem stwierdził, że wyklucza taką ewentualność. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Tym samochodem nie da się jeździć. Nie odpala tez przy spadkach temperatury poniżej -12stC. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje i może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w Poznaniu lub nawet gdzieś pod poznaniem, albo na trasie Poznań Rawicz, który mógłby się z tym problemem uporać?
Pozdrawiam
Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): kęty Posiadane auto: opel astra g 2.0 dti 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Lip 2013, 20:17
Temat postu:
...
Jeżeli o tym mowa to miałem podobny problem. Zerowe przyspieszenie i kontrolka check. W moim przypadku był to odpięty jakiś wężyk (dokładnie się nie znam) od podciśnienia(?). Ogólnie to zrobił w 3 minuty mój znajomy mechanik. Mam silnik 2.0 DTI. Dodam również że wielu mechaników do niego zaglądało i podpinało go pod komputer. Teorie były podobne: sterowniki, turbina, wtryski, zawory i inne głupoty. Wszystko to pewnie by mnie kosztowało fortune gdybym się zdecydował. Podobny problem miał z zafirą mój ojciec tylko że u niego po zapaleniu kontrolki nie było mocy, a gdy zgasła to po jakimś czasie dostawał znowu kopa. Problem powtarzał się i okazało się że to ten sam wężyk tylko pęknięty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.