Witam.
Mam następującą prośbę o poradę. Jadąc Vectrą z do dużą prędkością podskoczyła mi temperatura silnika na 110 stopni. Zatrzymałem samochód, odczekałem aż silnik ostygnie i dowlokłem się do najbliższego warsztatu. okazało się, że pękł jeden z przewodów z chłodzącą cieczą i uciekł płyn. Fachman połatał ten przewód, zalaliśmy obieg wodą i pojechałem dalej. Po ok. 500 km znowu jadąc z dość dużą prędkością silnik zaczął przerywać - płyn gdzieś uciek. Dolałem, dojechałem z trasy do domu (ok. 100 km). Ponieważ nie było widoczne uszkodzenie rurki dlatego postanowiłem, że pojeżdżę i będę czujny. po następnych 50 km pękłą ta naprawiana rurka i wylał się płyn. Coś mnie tknęło. Po załataniu i rozgrzaniu silnika okazało się, że przewody dośc mocno "puchną". Zwiększone ciśnienie. Pojechałem do warsztatu, próba otwarcia korka zbiorniczka do uzupełniania płynu chłodniczego zaskutkowała wylewaniem się wody (nadal mam zalany układ wodą) spod korka - istny "gajzer". Mechanik poczekał chwilę aż silnik ostygnie, dolalismy wody. kazał zapalić motor i przy odkręconym korku poczekać czy woda się zagotuje. Po ok. 4 min. woda zaczęła znowu buchać z tego zbiorniczka, jakby zagotowana. Mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej uszczelka pod głowcą jest do wymiany albo nawet dodatkowo pęknięta głowica.
Mam pytanie - czy te objawy na to wskazują ?
Samochód normalnie pali i jedzie.
Zauważyłem przed wyjazdem w trasę za pierwszym pęknięciem rurki, żesamochód zaczął brać trochę oleju. Na korku wlewu oleju nie ma jednak śladu "śmietany". Na szabelce olej wygląda normalnie. Trochę przepracowany bo ma 10.000 km ale to norma. Natomiast woda w zbiorniczku po zagotowaniu mętnieje, robi się tez jakaś taka brązowawa. Mam również wrażenie, że samochód jest słabszy - tyczy się to np. jazdy na 2 biegu, gdy samochód jest obciąażony i zmieni się bieg np. z 1 na 2 - szczególnie "pod górkę". Ale i silnik ma już przejechane 260.000km.
Podpowiedzcie mi czy to, że woda się zagotowuje i wywala przy otwartym korku zbiorniczka uzupeniania płynu chłodniczego to oznaki uszkodzonej uszczelki pod głowicą ? Chciałbym się upewnić zanim pojade na ok 400 zł za naprawę.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 13 Lip 2008, 18:57
Temat postu:
Re: ( Opel Vectra ) czy to padła uszczelka pod głowicą ?
Z tego co opisałeś, to niestety wszystko wskazuje na uszczelkę głowica-blok.
Jest jeszcze jedna możliwość-termostat nie otwiera się . Po nagrzaniu, w momencie gdy woda "rozszerzy się" przy wys. temp. to zaczyna ją wywalać.
Jednak mi się wydaje, że nie obejdzie się problemu bez ściągania głowicy(jeśli płynu ubywa i silnik się muli)
Dobry warsztat i dobra uszczelka(osobiście polecam uszczelkę firmy GOETZ-germany).
I w razie ściągania głowicy, odradzam jej planowanie!-jeśli jest w dobrym stanie. Trzeba poprostu dokładnie, delikatnie ją dokręcić(6 razy sciągałem i zakładałem tą samą głowicę bez planowania zakręcając śrubki wg. instr.). _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Re: ( Opel Vectra ) czy to padła uszczelka pod głowicą ?
Dzięki za fachową poradę.
Mam jeszze takie pytanie - nie zauważyłem, żeby płynu chłodniczego ubywało po usą szczelnieniu węży. Jak wykluczyć czy termostat nie jest walnięty ? Ogrzewanie działa. Dodatkowo samochód podczas jazdy zachowuje się normlnie. W zasadzie napisałem o tym słabszym 2 biegu ale tak na marginesie. Poza tym samochód jeździ niormalnie, osiąga "zwyczajową" prędkość itp - nie zauważyłem tutaj zmian czy mulenia. Natomiast ta wyrzucana woda po odkręceniu korka wskazywałaby pewnie na zniszczoną uszczelkę. Z tego co pamiętam wcześniej gdy chciałem odkręcić korek, żeby sprawdzić stan płynu (np po jeździe, gorący silnik dopiero co zatrzymany) to przy delikatnym odkręcaniu korka wychodziło powietrze ale wody nie wyrzucało. Teraz tak się nie da - woda aż "kipi". trzeba poczekać aż silnik ostygnie. Czy coś jeszcze można samemu podpatrzeć, żeby upewnić się co do tego, że jest walnięta ta uszczelka czy raczej sobie darować i grzcznie pojechać do mechanika na wymianę ?
Pozdrawiam.
Problem dotyczy Vectry B 1.6 16V Czy kopcenie na szaro przy rozgrzanym silniku to też wina walniętej uszczelki pod głowicą? Kopcenie pojawia się po rozgrzaniu silnika. Jest to szary dym nie mający wogóle zapachu oleju. Przy wysokich obrotach potrafi naprawdę porządnie kopcić. Dziwne to trochę objawy ponieważ temperatura trzyma się na poziomie 85 stopni (2 dni temu jechaliśmy 150 km i nic się nie przegrzewał.) Proszę o sugestie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Vectra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.