Witam.Wiec po wielu próbach naprawy swojej astry(duże spalanie i brak mocy)myślę ze natrafiłem na coś nowego.Postanowiłem sprawdzić rozrząd i moim oczom ukazało sie to:
Tu jest aukcja gdzie jest to rozrysowane.Jest to te kolo gdzie kreska jest pod skosem czyli to kolo na dole.Jak myslicie mogło to byc problemem opisanym powyżej?
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 12 Sie 2008, 00:54
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Rozrzad c.d
Oczywiście, że TAK!.Jeśli koło to było przesunięte względem prawidłowego położenia(względem wypustu na wale) to zmienia się odczyt położenia wału przez czujnik obrotów wału.Ze zdjęcia można wywnioskować, że koło było tak przesunięte(opóźnione), że zapłon(kąt położenia-obrotu wału odczytywany przez czujnik) był mocno opóźniony.Jeśli są jakieś pęknięcia to wymiana koła konieczna(przy 6000 tyś. obr/min. może narobić dużo szkód gdyby się rozpadło).
Ten co to składał to chyba sprawę olał.
Pozdro! _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Koło jest pęknięte na około z jednej jak i z drugiej strony.Tak wiec wymiana konieczna.Dodam ze śruba była słabo przykręcona jak i nie miała kleju na sobie.Mechanik sam sie zdziwił co tak słabo.
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 12 Sie 2008, 20:34
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Rozrzad c.d
Wg książki w twoim silniku: 95Nm+30+15stopni(śruba M12), 55Nm(śruba M10x23), 55Nm+45...60stopni(śruba M10x30).
"Na wyczucie" u siebie(M12) przykręcam ~siłą podobną do siły przykręcania śrub od kół(może troszkę mocniej-kluczem z założoną rurką, włączony 5 bieg i klocki pod kołami- tylko uwaga na wałki i zębatki w skrzyni biegów).
Nie używam kleju z prostej przyczyny-nigdy nie wiem co mi przyjdzie do głowy(odkręcałem ją min. 10 razy-miałem kłopoty z silnikiem-chodził jak diesel na wolnych obrotach-powodem były zużyte sworznie tłokowe). _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.