Pierwsze co to posłuchałbym czy chodzi silniczek z wycieraczek jeśli tak to przyczyna leży po stronie mechanicznej czyli coś na cięgnach a jesli nie chodzi silniczek to moze być wiele przyczyn elektrycznych zacznij od bezpiecznika nr14.
Dobrze że napisałes o tym że tył i spryskiwacz nie działają.W takim przypadku według mnie bedzie to przełącznik pod kierownicą bo to on jest odpowiedzialny za spryskiwacz i wycieraczki.Demontaż jest prosty odkręcasz osłone pod kierownica a przełącznik trzyma się na zaczepie który musisz odgiąć i wysuniesz go może poprostu nie ma tylko styku.Wypnij go i załuż moze pomoże a jeśli nie to spróbuj załatwić w sklepie nowy na próbe wepniesz i zobaczysz.Może być tez tak ze nie dostaje prądu wtedy będzie trzeba szukać dalej.
W między czasie jesli masz kontrolke możesz sprawdzić czy dochodzi napięcie na przełącznik jak go wyciągniesz.Tylko przekręć kluczyk jeśli na którejs z końcówek pojawi się napięcie to na 99% będzie to przełącznik.
A dałeś odpowiednią wielkosc bezpiecznika ?Na twoim miejscu jeszcze bym sprawdził taką rzecz.Kiedy ci pali bezpiecznik przy wł.przodu czy tyłu?Jesli tył to jest możliwe że przewód przy wyjściu z klapy jest załamany lub przetarty i moze ci robić zwarcie dotykając karoseri.Czasami się tak robi,nie wiem czy wcześniej robiłes to co ci pisałem dlatego nie bardzo moge ci wiecej pomoc.Pojęcie o elektryce troche mam ale cięzko coś więcej pomóc jeśli auta sie nie widzi i czy robiłeś te próby.Za mało informacji od ciebie kiedy wywala ci bezpiecznik.
BEZPIECZNIK WSADZIŁEM ODPOWIEDNI DALEJ GO PALI SPRAWDZAŁEM TEZ NA ODŁĄCZONYM WŁĄCZNIKU WYCIERACZEK I DALEJ TO SAMO TEZ NA ODŁĄCZONYM SILNICZKU WYCIERACZEK
Sprawdzałem w instrukcji bezpiecznik nr 14 30A jesli tak masz i przy rozłaczonym przełaczniku pali to może być więcej szukania niż myślałem ponieważ na tym obwodzie są tylko wycieraczki.Wydaje mi sie ze bez udania się do elektryka nic nie poradzimy.Bo na odległośc nie jestem w stanie sprawdzić czy ktoś nie podłączył się do tego obwodu z jakimś urządzeniem np alarm.
Jest jeszcze jedno wyjście .Musiałbyś prześledzić drogę od bezpiecznika do przełącznika pod kierownicą czy nie jest gdzieś uszkodzony przewód.Powiem ci ze jeśli nie bardzo się znasz na elektryce to możesz mieć problem bo jeśli nie ten przewód to bedzie więcej dłubaniny chyba że w samej kostce coś jeszcze.
WŁAŚNIE W WCZORAJ ROZBIERAŁEM I ODŁĄCZYŁEM PRZEŁĄCZNIK I DALEJ NIC PALI BEZPIECZNIK PO PRZEKRĘCENIU ZAPŁONU
CHYBA BĘDĘ MUSIAŁ PRZEŚLEDZIĆ DROGĘ PRZEWODU TAK JAK MÓWISZ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Zafira ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.