Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wolbrom Posiadane auto: Opel Astra G [ver. COMFORT ] 2.0 DTL 82KM 1999/2000r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 16 Lip 2015, 23:42
Temat postu:
Check Engine Astra G 2.0 dti 1999r. powyżej 3 tys obr.
Witam, od kiedy kupiłem samochód nurtuje mnie ten brak mocy.. wydaje mi się,że turbo sie nie załącza .. jak go sprawdzić samemu czy sprawne ? i check engine powyżej 3 tys obrotów szczególnie na biegu 3,4,5
Podjechałem do kolegi na .. mini komputer, pokazał błąd przepływki, więc wykasowaliśmy i wymieniłem przepływkę
i dalej to samo..
Wymieniłem dziś vacum pompę i brak efektów, egr odkręciłem ale nic złego tam nie zauważyłem, wyczyściłem i dalej nic, jak zdjąłem wężyk z zaworku podciśnienia jednego z dwóch po prawej obok akumulatora i dmuchnąłem to gdzieś słyszałem syczenie, może to być wina luźnych wężyków w okolicy vacum pompy ??
Koledzy podpowiedzcie bo już nie mam siły, wiem, że łatwiej oddac do mechanika, lecz ja dalej tym autem jeżdżę do pracy bo niestety innego środka transportu ze wsi nie ma jak własny samochód ..
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 17 Lip 2015, 14:37
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Check Engine Astra G 2.0 dti 1999r. powyżej 3 tys obr.
Witam.
Cytat:
Wymieniłem dziś vacum pompę i brak efektów
A sprawna chociaż, jakie podciśnienie ma?( musisz zmierzyć wakumetrem podciśnienie).
Cytat:
zdjąłem wężyk z zaworku podciśnienia jednego z dwóch po prawej obok akumulatora i dmuchnąłem to gdzieś słyszałem syczenie,
Tam się nie dmucha, ale skoro usłyszałeś syczenie to prawdopodobnie masz nieszczelność, a więc posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowy.
W Twoim przypadku przyczyna może być: słabe podciśnienie, zacina się zawór podciśnieniowy, nieszczelny układ podciśnieniowy, uszkodzona gruszka podciśnieniowy od turbiny. Te wszystkie czynności które wymieniłem należy dokładnie sprawdzić.(szczególnie wężyki podciśnieniowe i w razie wątpliwości wymienić na nowe) _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wolbrom Posiadane auto: Opel Astra G [ver. COMFORT ] 2.0 DTL 82KM 1999/2000r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 18 Lip 2015, 22:07
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Check Engine Astra G 2.0 dti 1999r. powyżej 3 tys obr.
Witam ponownie.. dziś odkręciłem zaworek jeden z dwóch po prawej koło aku i wszystko było ok.. ale od dołu zaworka było założone coś w stylu fajki z dziurą .. odpiąłem to i tam założyłem wężyk który idzie od vacum pompy a pozostałe wężyki które mi zostały luzem.. założyłem tam gdzie były braki, .. z wielką niechęcią wyjechałem z garażu na drogę by sprawdzić ( w głowie i tak byłem przekonany że to nic nie da ) .. daję gaz a tu.. wciska w fotel przy 2,5k .. turbina ożyła.. na chwilę obecną jest wszystko okej lecz pora się teraz przyzwyczaić do 101 kucyków
Dziękuję za pomoc, temat do zamknięcia !
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 18 Lip 2015, 22:36
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Check Engine Astra G 2.0 dti 1999r. powyżej 3 tys obr.
hmm, błędnie informujesz swojej naprawy.
Napisał:Diesel94
Cytat:
ale od dołu zaworka było założone coś w stylu fajki z dziurą .. odpiąłem to i tam założyłem wężyk który idzie od vacum pompy
Ten od dołu to jest odpowietrznik i powinien zostać na swoim miejscu, a dwa wężyki w tym jeden jest grubszy od drugiego, a więc ten grubszy to od pompy vacum do zaworu a cięższy wężyk do turbiny, inaczej mówiąc turbina źle działa.
Cytat:
a pozostałe wężyki które mi zostały luzem.. założyłem tam gdzie były braki,
Jakie pozostałe skoro tam dwa wężyki idą do czujnika i jeśli podłączyłeś od pompy vacum do dolnego( gdzie powinien być filtr zwane fajką) to nie mogło Tobie auto ożyć.
Dostałeś dobre podpowiedzi, lecz sam nie wiele wniosłeś tym bardziej błędne informacje.(dobrze wiedzieć)
Masz tutaj link:https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQy6iVd8wtudGjs8fBKHzx6rHtr0sh2NVCQXYlcLFN8DjgQqbSwNw
Te przy akumulatorze zawory podciśnieniowe to od egr i klapki zawirowania a od turbiny znajduje się po drugiej stronie od rozrządu. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.