Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Opel Signum 2.2DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sie 2016, 11:17
Temat postu:
Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Witam kupiłem Opla signum 2.2DTI i ma problem z odpaleniem po dłuższym postoju, jak już odpali to trochę nierówna praca później ok przy następnym rozruchu (za 15min) rozruch bez problemów. Mam pytanie czy w tym modelu świece grzeją cały czas czy jest to zależne od ttemperatury silnika i temperatury zewnętrznej
Na tą chwilę pompa jest podłaczona bezpośrednio do baku ominęły został filtr paliwa, jest lepiej ale to jeszcze nie to.
Myślę jeszcze żeby podać mu ropę z butelki doprowadzając do niej zasilanie i powrót (oczywiście na bezbarwnych wężykach aby zzweryfikować czy układ się zapowietrza lub czy pompa się rozczelnia i puszcza powietrze na uklad) a następnie uruchomić po dłuższym czasie.
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Nie 14 Sie 2016, 16:48
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Moim zdaniem masz typowe objawy uszkodzonej pompy wtryskowej(ewent.sterownik).Swiece są sterowane zależnie od temperatury zewnętrznej,jak i również w trakcie są uruchamiane(cykle) do pewnej temperatury .silnika/paliwa.Jednak możesz w pierwszej kolejności zamontować zawór zwrotny.Świece możesz również podpiąć krótkotrwale podczas rozruchu,zakładając że zostały sprawdzone,jednak przy tych temperaturach(lato)powinnien bez grzania świec odpalić bez problemu.Odnośnie pompy temat był juz tutaj na forum zapewne poruszane,np 2.0 DTI astra/vectra.
Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Opel Signum 2.2DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Sie 2016, 19:45
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Witam ponownie chyba żaden z kolegów nie trafił bo dziś rano auto zapaliło od ząbka filtr paliwa się niezapowitrza (wstawiony wężyk bezbarwny w celu weryfikacji powietrza)a po chwili został zgaszony i powtórnie odpalony i znowu problem z rozruchem, do tego doszedł mi kolejny obiaw łapie tak zwanego muła i zapala się check po zgaszeniu i odpaleniu check znika i auto jedzie normalnie stawiałbym na czujnik położenia wału i dlatego auto ma problemy z rozruchem po postoju i ostygnięciu. Rozrusznik kręci jak wariat akumulator ok. Po prostu sygnały z położenia wału nie zgadzają z wtryskiem pompy i samochód ma problem z rozruchem.
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Wto 16 Sie 2016, 19:36
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Teraz byłoby wskazane odczytać błędy-przy uszkodzonej pompie/sterownik bedziesz miał również ww objawy,ale,odczytaj błędy,będziesz miał pewność czy to czujnik.
Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Opel Signum 2.2DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Sie 2016, 20:10
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Moja pompa to fb16 lub coś innego tak zrozumiałem z rozmowy od Pana który zajmuje się regeneracją z dwoma wtyczkami podobno sterowniki gorsze w naprawie a od mechanika słyszałem że te z dwoma wtyczkami są lepsze i zadziej padają.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 19 Sie 2016, 08:30
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Witam.
Problemy z odpalaniem silnika nie koniecznie musi być pompa lub sterownik i błędne myślenie.
Najpierw kolego musisz podać dokładnie co to za pompa, bo są różne Vp 30 i Vp 44, co każdy ma w sobie inny zawór zwrotny umieszczony w pompie wtryskowym na zwrotnym przewodzie paliwie. (inaczej, zawór odpowietrzający)
Jeżeli ten zawór będzie uszkodzony bądź zacina się, to objawy identyczne mogą występować, tak jak piszesz. (Dlatego czasami pomaga dostawienie zaworu zwrotnego między zbiornika paliwa, a obudowy filtra paliwa.)
Natomiast, co do świec żarowych, to kolega GT77 słusznie napisał, powinien bez grzania świec odpalić i świece nie mają nic wspólnego z problemem uruchamiania silnika, no, chyba że w minus 20 stopni temperatury otoczenia.
Pozdrawiam.
Ps. Nie należy tutaj długo kręcić, aż akumulator padnie i musi być w pełni naładowany, co należy kręcić nie więcej niż 5 -10 sekund. Na tym forum omawiane nie tylko w astrze vectry, ale i frontera. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 25 Sie 2016, 19:35
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Tak, na dwie wtyczki. Natomiast, jaki zawór masz na zwrotnym paliwie w pompie, bo i też są dwa rodzaje.
W tym przypadku należy podłączyć się pod komputer, w celu wykazania błędów, ponieważ, bez tego trudno tutaj zdiagnozować przyczyny.
Jeżeli auto odpaliło i następnie, po zgaszeniu problem z odpaleniem, to przyczyna musi być inna niż zapalająca się check. Ponieważ, zapalająca się kontrolka check, może oznaczać słabe podciśnienie bądź nieszczelny na przewodach.
Cytat:
Po prostu sygnały z położenia wału nie zgadzają z wtryskiem pompy i samochód ma problem z rozruchem.
Jeśli nie zgadzają się sygnały, to przyczyna jest sam czujnik położenia wału bądź brak zasilania do sterownika pompy wtryskowej lub uszkodzony sterownik. A więc, pierwsze podstawowe sprawdzić, bezpiecznik i przekaźnik, a następnie, o ile jest taka możliwość, to podmienić czujnik położenia wału.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Opel Signum 2.2DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 27 Sie 2016, 20:14
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Witam ponownie sytuacja jest następująca błędy po skasowanie i wyczyszczeniu egr nie powracają auto dalej ma problemy z rozruchem przy temperaturach plus 15 stopni. Podałem zasilanie na świece żarowe samochód pali za każdym razem sterownik świec żarowych działa świece sprawne. Rozmawiałem z facetem który specjalizuje się w Oplach i w tych silnikach, podobno w tych modelach było wymieniane oprogramowanie w serwisie trzeba zmienić początkową dawkę rozruchową wtrysku i temperaturę grzania świec żarowych i auto będzie palić na dotyk.
Problem jest w tym że koleś jest od mnie oddalony o 500km w jedną stronę cały dzień jazdy.
Może ktoś zna dobry zakład w okolicach Trójmiasta który naprawił takie rzeczy?.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 28 Sie 2016, 22:26
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Hmm. pomimo tego, nie podałeś choćby kodów błędów, a to jest naprawdę ważne.
Natomiast, jeśli temperatura silnika jest 15 stopni, to należy zwrócić uwagę na czujnik temperatury silnika, który jest związany z rozruchem, jak i dawką paliwa, co być może w Twoim przypadku czujnik zawyża. Ponieważ, czujnik temperatury jest zawyżony, co tym samym zmniejsza dawki paliwa, gdzie podczas rozruchu powinno być większa dawka paliwa, stąd trudności odpalania silnika.
Cytat:
dodać że pompa to VP44 czyli jaki zawór na powrocie powinien być zamontowany
Na zwrotnym paliwie powinien być widoczny kulka na samej śrubie.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Opel Signum 2.2DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 04 Wrz 2016, 21:59
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Witam w ostatnim czasie odnotowałem następujące problemy:
OPEL SIGNUM 2.2 DTI
Pompa VP44 PSG16
Termostat uszkodzony(temperatura maksymalnie dochodziła do 82 stopni)- wymieniony sprawdzony trzyma temperaturę i otwiera się prawidłowo.
Problem z prawidłowym wskazaniem temperatury na zegarze licznika. Niekiedy pokazuje prawidłowe wskazanie ale, to już jak silnik osiągnie 90 stopni później zostanie wyłączony motor troszkę ostygnie to zegar pokazuje 50 stopni, 30 stopni itd zgodnie z temperaturą komputera mierzoną przez OBD II.
Często jest tak ze po odpaleniu silnik osiąga temperaturę nawet 65 stopni a wskazówka leży martwa (dopiero od 80 stopni się podnosi na 80 stopni na zegarach i od tego momentu działa prawidłowo) sprawdzone przez interfejs diagnostyczny. winą może być sam czujnik ale to trochę dziwne uszkodzenie mierzyłem rezystancję z zamiennikiem w sklepie niby podobna, po włożeniu czujników do lodówki rezystancja ta sama pomiar w temp pokojowej prawidłowy.
Teraz pytanie czy kolor czujników ma znaczenie mam wkręcony czarny a porównywałem z niebieskim, słyszałem ze te silniki mają dwa czujniki temp tylko nie wiem gdzie jest drugi.
Błędy
P0638: Siłownik przepustnicy Sterowanie zakresem / wydajność (Bank 1)
P2304: Cewka zapłonowa B Primary obwodu sterowania Wysoka
P0C03
Kolegę "Transit 2" prosiłbym o sprecyzowanie swojej wypowiedzi i dokładniejszy opis jaki bezpiecznik sprawdzić i przekaźnik (jeśli od świec żarowych to pisałem ze jak odepnę czujnik temp to świece się zapalają i odpala od jednego obrotu). z podmianą czujnika położenia wału będzie problem jedynie to kupić nowy.
Transit 2 napisał:
Jeśli nie zgadzają się sygnały, to przyczyna jest sam czujnik położenia wału bądź brak zasilania do sterownika pompy wtryskowej lub uszkodzony sterownik. A więc, pierwsze podstawowe sprawdzić, bezpiecznik i przekaźnik, a następnie, o ile jest taka możliwość, to podmienić czujnik położenia wału.
Jeśli nie zgadzają się sygnały, to przyczyna jest sam czujnik położenia wału bądź brak zasilania do sterownika pompy wtryskowej lub uszkodzony sterownik. A więc, pierwsze podstawowe sprawdzić, bezpiecznik i przekaźnik, a następnie, o ile jest taka możliwość, to podmienić czujnik położenia wału.
Prosiłbym o pomoc w temacie bo już mam dość tego problemu z rozruchem w akcie desperacji odstawię samochód do naprawy na pompę i stracę 2500zł a może faktycznie coś jest uszkodzone i z waszą pomocą naprawie to w przedziale 500 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Signum ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.