Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Opel Signum 2.2DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sie 2016, 11:17
Temat postu:
Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Witam kupiłem Opla signum 2.2DTI i ma problem z odpaleniem po dłuższym postoju, jak już odpali to trochę nierówna praca później ok przy następnym rozruchu (za 15min) rozruch bez problemów. Mam pytanie czy w tym modelu świece grzeją cały czas czy jest to zależne od ttemperatury silnika i temperatury zewnętrznej
Na tą chwilę pompa jest podłaczona bezpośrednio do baku ominęły został filtr paliwa, jest lepiej ale to jeszcze nie to.
Myślę jeszcze żeby podać mu ropę z butelki doprowadzając do niej zasilanie i powrót (oczywiście na bezbarwnych wężykach aby zzweryfikować czy układ się zapowietrza lub czy pompa się rozczelnia i puszcza powietrze na uklad) a następnie uruchomić po dłuższym czasie.
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Nie 14 Sie 2016, 16:48
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Moim zdaniem masz typowe objawy uszkodzonej pompy wtryskowej(ewent.sterownik).Swiece są sterowane zależnie od temperatury zewnętrznej,jak i również w trakcie są uruchamiane(cykle) do pewnej temperatury .silnika/paliwa.Jednak możesz w pierwszej kolejności zamontować zawór zwrotny.Świece możesz również podpiąć krótkotrwale podczas rozruchu,zakładając że zostały sprawdzone,jednak przy tych temperaturach(lato)powinnien bez grzania świec odpalić bez problemu.Odnośnie pompy temat był juz tutaj na forum zapewne poruszane,np 2.0 DTI astra/vectra.
Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Opel Signum 2.2DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Sie 2016, 19:45
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Witam ponownie chyba żaden z kolegów nie trafił bo dziś rano auto zapaliło od ząbka filtr paliwa się niezapowitrza (wstawiony wężyk bezbarwny w celu weryfikacji powietrza)a po chwili został zgaszony i powtórnie odpalony i znowu problem z rozruchem, do tego doszedł mi kolejny obiaw łapie tak zwanego muła i zapala się check po zgaszeniu i odpaleniu check znika i auto jedzie normalnie stawiałbym na czujnik położenia wału i dlatego auto ma problemy z rozruchem po postoju i ostygnięciu. Rozrusznik kręci jak wariat akumulator ok. Po prostu sygnały z położenia wału nie zgadzają z wtryskiem pompy i samochód ma problem z rozruchem.
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Wto 16 Sie 2016, 19:36
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Teraz byłoby wskazane odczytać błędy-przy uszkodzonej pompie/sterownik bedziesz miał również ww objawy,ale,odczytaj błędy,będziesz miał pewność czy to czujnik.
Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kwidzyn Posiadane auto: Opel Signum 2.2DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Sie 2016, 20:10
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Moja pompa to fb16 lub coś innego tak zrozumiałem z rozmowy od Pana który zajmuje się regeneracją z dwoma wtyczkami podobno sterowniki gorsze w naprawie a od mechanika słyszałem że te z dwoma wtyczkami są lepsze i zadziej padają.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 19 Sie 2016, 08:30
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Witam.
Problemy z odpalaniem silnika nie koniecznie musi być pompa lub sterownik i błędne myślenie.
Najpierw kolego musisz podać dokładnie co to za pompa, bo są różne Vp 30 i Vp 44, co każdy ma w sobie inny zawór zwrotny umieszczony w pompie wtryskowym na zwrotnym przewodzie paliwie. (inaczej, zawór odpowietrzający)
Jeżeli ten zawór będzie uszkodzony bądź zacina się, to objawy identyczne mogą występować, tak jak piszesz. (Dlatego czasami pomaga dostawienie zaworu zwrotnego między zbiornika paliwa, a obudowy filtra paliwa.)
Natomiast, co do świec żarowych, to kolega GT77 słusznie napisał, powinien bez grzania świec odpalić i świece nie mają nic wspólnego z problemem uruchamiania silnika, no, chyba że w minus 20 stopni temperatury otoczenia.
Pozdrawiam.
Ps. Nie należy tutaj długo kręcić, aż akumulator padnie i musi być w pełni naładowany, co należy kręcić nie więcej niż 5 -10 sekund. Na tym forum omawiane nie tylko w astrze vectry, ale i frontera. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 25 Sie 2016, 19:35
Temat postu:
Re: ( Opel Signum ) Opel signum 2.2DTI problemy z rozruchem po postoju
Tak, na dwie wtyczki. Natomiast, jaki zawór masz na zwrotnym paliwie w pompie, bo i też są dwa rodzaje.
W tym przypadku należy podłączyć się pod komputer, w celu wykazania błędów, ponieważ, bez tego trudno tutaj zdiagnozować przyczyny.
Jeżeli auto odpaliło i następnie, po zgaszeniu problem z odpaleniem, to przyczyna musi być inna niż zapalająca się check. Ponieważ, zapalająca się kontrolka check, może oznaczać słabe podciśnienie bądź nieszczelny na przewodach.
Cytat:
Po prostu sygnały z położenia wału nie zgadzają z wtryskiem pompy i samochód ma problem z rozruchem.
Jeśli nie zgadzają się sygnały, to przyczyna jest sam czujnik położenia wału bądź brak zasilania do sterownika pompy wtryskowej lub uszkodzony sterownik. A więc, pierwsze podstawowe sprawdzić, bezpiecznik i przekaźnik, a następnie, o ile jest taka możliwość, to podmienić czujnik położenia wału.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Signum ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.