Witam serdecznie forumowiczów. Mam problem z silnikiem 2.0 dti Y20DTH. Zaczęło się od tego że rano miałem problem z odpaleniem. Silnik zaskoczył dopiero za 4 razem. Zauważyłem że podczas kręcenia rozrusznikiem nierówno kręcił, jakby miał jakiś opór w jednym miejscu. po odpaleniu pracował normalnie. po pracy (12h) to samo. Wracając do domu nagle zaczął kopcić na siwo i czarno. Praca silnika zrobiła się bardzo nierówna (jakby nie było poduszek pod silnikiem) i strasznie klepał (jakby zawory). Po zgaszeniu silnika już nie odpalił. Znając mechaników w mojej miejscowości(nie wszyscy) i ich podejście do silników diesla postanowiłem zająć się tym sam. O to co zauważyłem:
1; po przełączeniu na luz i wykręceniu świec, obracając wałem nie wyczuwałem żadnego "dodatkowego" oporu,
2; czarny filtr paliwa (wyczyściłem zbiornik i smok w zbiorniku, mam też nowy filtr oczywiście),
3; wyrobione otwory w ślizgu łańcucha rozrządu że aż walił o głowicę (jest już nowy ślizg),
4; wypalona uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 a 3 cylindrem (nowa uszczelka + planowanie głowicy)
Przy okazji wymieniłem uszczelnienia zaworów oraz uszczelnienia wtryskiwaczy.
5; turbina posiada bardzo minimalny luz.
Moje pytanie brzmi: skoro zrobiłem tyle na górze to czy powinienem wymienić przy okazji cały rozrząd?
powinienem wziąć się za dół silnika? panewki, pierścienie...(dodatkowy koszt). A może lepiej było kupić inny silnik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Vectra ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.