Posiadam Opla Vectre 1.6 16v z 2000 roku. Silnik po kapitalnym remącie. Podczas jazdy przy dodawaniu gazu dość mocno szarpie. Szarpie dopiero po rozgrzaniu sie silnika. Wymieniłem zawór recyrkulacji spalin tak zwaną lambde. Żaden z mechaników nie wie co może być.
Witam,ja zrobilem kapitalke głowicy i tez szarpie na przyspieszaniu a przy delikatnym wciskaniu gazu na postoju pracuje idealnie rowno,swiece nowe listwa ok,tlumnik niezapchany wiec jak doradzaja inni zrobie odczyt komputera bo prawdopodobnie to winą trzeba obarczyc czujnik położenia walu,jesli dojde co powoduje to szarpanie to napisze.pozdrawiam P.S lambde najprosciej sprawdzic odlanczajac ja z doswiadczenia wiem ze rzadko wysiada
Witam raz jeszcze,wiec źrodłem problemow z nierowna pracą i owym szarpaniem podczas dodawania gazu okazala sie winna listwa-cewka-jak kto nazywa,mimo niewykrycia zadnego błęu na komputerze(podłanczałem u 2 mechanikow)auto szarpało,po wyjeciu swiec iskra byla na wszystkich lecz na 3 cylindzre swieca byla lekko obkopcona,mechanik stwierdzil iz to napewno listwa daje slaby prad na swiece i w cylindrze nie zapala mieszanki-kupilem nowa listwe i jest ok narazie i oby tak pozostało,takie cos podobno oscyloskopem mozna wykryc.pozdrawiam i szerokosci na drodze Kierowcy.
Witam
Mam identyczny silnik jak Twoj x16xel w Astrze
Jechałem dzisiaj w trase i mam podobny przypadek. Szarpie mi autko, ale nie w momencie wciśnięcia maksymalnie pedału gazu ani przy odpuszczeniu całkowicie. Szarpie kiedy pedał jest wciśnięty tak do połowy (podczas jazdy ze stałą prędkością). Czy u Ciebie podobnie się to objawiało? Wcześniej miałem szarpania ale to zdażały się sporadycznie i często odpuszczały po chwili, natomiast dzisiaj to tak jak by mi ktoś hamulec zaciągał.
Mam wymienione masę klamotów w autko ale cewki zapł nie wymieniałem stąd chciałbym porównać objawy.
Wielkie dzięki za pomoc
Witam,wiec podczas obiawow sarpania podstawowa rzecz ktorą trzeba sprawdzic to układ zapłonowy tj,swiece kable,kopulke,palec albo listwe-w zaleznosci od modelu silnika jesli z tym osprzetem jest wszystko ok to trzeba dalej szukac przyczyny szarpniec-moze to byc zawor EGR,czojniki polozenia wału lub wałkow rozrzadu,zciagniecie błedow z komputera dużo nam powie,podstawa to dobry mechanik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Vectra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.