Opel

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xflash

Debiutant



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 21

Posiadane auto: Opel astra f 1.6 8V X16SZR 96r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 17:46
Temat postu:

astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Na wstępie -jako nowy użytkownik forum- serdecznie witam wszystkich forumowiczów.
Z góry przepraszam za długość tekstu ale chcę opisać wszystko, żeby było jaśniejsze Very Happy
Od miesiąca jestem posiadaczem astry f, 1.6i (LPG) -96r. Odnośnie tematu-powodem dla którego odczytałem kody błędów było nagłe zgaśnięcie silnika podczas jazdy. Wczesniej wymienilem termostat (bo caly czas puszczal wode i silnik byl niedogrzany) i pasek rozrzadu-przy okazji. Odpalil bez problemu (zawsze odpala na beznynie), przejechalem 300m i przelaczylem na LPG przejechałem może 100m i właśnie zgasł. Nie dało się odpalić. Zaholowalem o domu i po ok 15min odpalił normalnie (nie zdazylem sprawdzic czy ma iskre na swiecach).
Czytałem w książkach i instrukcji, że przy odczytywaniu kodów zawsze na początku jest 3 razy 1,2. A u mnie wygląda to następująco (będę krótkie przerwy oznaczał "," a te dłuższe ",,"):
10, 2, 10, 10,, 10, 2, 10, 10,, 10, 2, 10, 10,,
1, 5, 10, 3,, 1, 5, 10, 3,, 1, 5, 10, 3,,
i dalej od początku to samo.
Kod 15 oznaczałby jak wiadomo czujnik temp. cieczy chłodzącej ale zmierzyłem oporność i było tak jak w książce czyli na zimnym 6,6kiloOhm, a przy 90st. 280Ohm. Z kolei kod 103 (jezeli dobrze odczytuje - po 15) ozn. nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza. Kolega, który pracował w serwisie Opla stwierdził, że najprawdopodobniej winą nagłego zgaśnięcia silnika jest czujnik położenia wału korbowego, który gdy się ze starości rozmagnesuje to jak silnik jest zimny to działa a po rozgrzaniu przestaje. Na razie nie robiłem nic, a silnik dobrze chodzi i nie gaśnie. Odłączyłem jedynie akumulator na ok 15min zeby wykasowac błedy, ale dalej kody są takie same jak napisałem wyżej.
Co o tym myślicie i jak odczytać te dziwne kody? A moze w niektórych modelach opla tak się właśnie wyświetlają...?
Powrót do góry
Sztygar

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 430
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 18:47
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Akumulator odłącza się na minimum 30 minut. Czasem odłączenie na całą noc nie pomaga. Potrzebny jest wtedy "kasownik" błędów lub wizyta w warsztacie, który posiada tzw. "tech"-a do opla. W moim gdy 'mocno" zapamiętał sobie kod "22" to pomogło dopiero gdy złączyłem kabelkiem odłączone klemy(z daleka od aku), przekręciłem kluczyk w pozycję zapłonu i kilka razy przycisnąłem pedał do oporu. Taki pomysł wpadł mi do głowy, bo skojarzyłem sobie kasowanie Biosu w komputerze PC.
Gdzieś też czytałem, że niektórzy mechanicy robią w podobny sposób żeby nie tracić czasu i przeprowadzać od nowa adaptacji ECU.
To są tylko moje doświadczenia i akumulator ma być z dala! od klem.
Sam kod "15" nie musi oznaczać uszkodzonego czujnika ale to, że gdzieś kabelek wtyczki czujnika(chyba niebieski idący do kompa-ECU) dostaje "masy". "14" może znów oznaczać przerwanie tego kabelka lub słabą masę kabelka drugiego(chyba brązowy). Ale oba kody mogą oznaczć awarię czujnika, który jak piszesz jest sprawny.
http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html
Sprawdź to jeszcze raz. Z tego co napisałeś trudno cokolwiek zdiagnozować-albo źle odczytujesz albo komp. "zbzikował".
Lepiej odłącz aku(1-,2+) wieczorem gdy wiesz, ze raczej juz nie będziesz jeździł i rano podłącz(1+,2-) i sprawdź błedy. Jakby dalej coś mącił to odłacz na 30min. i po tym czasie(przed podłączeniem) zewrzyj na kilkadziesiąt sekund same klemy(tak żeby gdzieś nie zetknęły się ze stykami akumulatora!!!) przekręć kluczyk i możesz nawet popedałować(chociaż tego błędu nie ma). Wyłącz kluczyk i wyjmij!!(najlepiej do kieszeni). Podepnij aku i możesz sprawdzić przed uruchomieniem czy pokazuje jakieś błedy. Jak nic to odpal i cała procedura adaptacji. Po tym wszystkim sprawdź jeszcze raz błędy . Jak coś będzie pokazywał to trzeba szukać Confused
_________________
Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Powrót do góry
xflash

Debiutant



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 21

Posiadane auto: Opel astra f 1.6 8V X16SZR 96r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 19:10
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Dzieki za odpowiedź (i podpowiedź).
Zaraz odlacze aku na cala noc. A co do kodów błędów to odczytałem po kolei to co napisalem wczesniej - najpierw lampka mignela 10 razy, krotka przerwa, potem 2 razy itd... sam sie dziwie
Powrót do góry
xflash

Debiutant



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 21

Posiadane auto: Opel astra f 1.6 8V X16SZR 96r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 19:14
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


a ta "cała procedura adaptacji" to co dokładnie oznacza??
Powrót do góry
Sztygar

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 430
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 20:16
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Gdy się aku odłączy na czas powyżej 30 min. to komp. od nowa rozpoznaje wskazania czujników i dopasowuje do nich odpowiednio charakterystyki , które ma w pamięci stałej niepotrzebującej zasilania i to dopasowanie zapisuje w pamięci tymczasowej zależnej od zasilania aku.
To tak w skrócie.
Po odpaleniu samochodu powinno mu się dać możliwość nagrzania do temp 90-95C aż się włączy wentylator. Można w trakcie nagrzewania, gdy wskaźnik temp. wyjdzie poza niebieskie pole, dodać kilka razy mocniej gazu(nie tak żeby wył tylko żeby komp. "wyczuł" jaki ma przedział potencjometr przepustnicy i wskazania sondy lambda przy chwilowym przytrzymaniu na ok 3000-3200obr. I dać sie mu nagrzać; wentylator chłodnicy się włączy-włączyć światła, można depnąć hamulec. Komputer dostraja wtedy wolne obroty pod obciążeniem elektrycznym na biegu jalowym. Niech sobie chwilę poracuje i zgasić na jakieś 15-30 sekund. Odpalić i "pojeździć sobie" 5-10km, pohamować silnikiem przyśpieszyć itd itp. Tylko to wszystko na benzynie!!!.
Reszta z lpg to już sprawa kompa lpg i niestety nie wiem! bo nie mam lpg i nie chcę "mącić"
_________________
Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 20:16
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
xflash

Debiutant



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 21

Posiadane auto: Opel astra f 1.6 8V X16SZR 96r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 20:36
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Wielkie dzieki 'Sztygar' !!! -wsjo jasne

Teraz zaczynam się zastanawiac czy aby on nie był na adaptacji jak mi zgasł. Jak robilem pasek rozrzadu i termostat to masa od aku byla odlaczona i zostawilem go tak na noc. Rano odpaliłem nie bedąc świadom po przejechaniu kawalka drogi przelaczylem na LPG i moze komp zglupial i powiedzial "nie, nie, niee, tak byc nie moze" i se zgasł...
Co Ty na to?
Powrót do góry
Sztygar

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 430
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 21:18
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


To jest możliwe, bo podczas "nauki" komp. czasem może się zachowywać nieprzewidywalnie i po osiągnięciu tzw. temp. pracy 80-90C i podczas jazdy dobiera caly czas odpowiednie parametry. Jest wtedy możliwe, że nagle się przydusi a nawet zgaśnie.
W dodatku przerwania nauki przez przejście na inst lpg musi znow wspołpracować z kompem od niej, który jest "intruzem" itd. itp.
Tak sobie to tłumaczę i mogło być podobnie. Jesli przejdzie naukę na benzynie i będzie się sprawował normalnie to wtedy zacząć pracę na lpg.
Gdy będą wtedy dziwne wybryki to pozostaje wizyta u instalatorów lpg.
_________________
Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Powrót do góry
xflash

Debiutant



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 21

Posiadane auto: Opel astra f 1.6 8V X16SZR 96r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Gru 2008, 21:39
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Tak zrobię. Odlaczylem klemy, jutro rano podlacze i pojezdze na benzynie zeby sie pouczyl. Po dluzszym czasie zalacze LPG. Zobaczymy co wtedy powie...

Jeszcze raz dzieki Sztygar
Powrót do góry
hajabuza_

Czytelnik



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 8


Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Gru 2008, 12:06
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Kody masz jak najbardziej prawidłowe.Jeśli masz gniazdo do diagnostyki 16-to pinowe to kody są 4-ro cyfrowe .Kod tzn.ilość błysków 10,2,10,10.to jest kod 0200.Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza.A kod.1,5,10,3 to kod 1503.Jmmobilizer-nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera.Dziesięć błysków oznacza zero
Powrót do góry
xflash

Debiutant



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 21

Posiadane auto: Opel astra f 1.6 8V X16SZR 96r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 25 Gru 2008, 12:27
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Dzięki 'hajabuza_' za wyjasnienie (-dopiero Ty mnie oswieciles jak to sie odczytuje). -Tak, mam gniazdo 16pin. Czyli w tym przypadku lampka przy odczytywaniu kodow nie wyswietla wstepnego kodu (aktywacyjnego) tylko od razu wyswietla błędy -zgadza sie?
Nie da sie tych kodow wykasowac - ani przez odlaczenie akumulatora na dluzszy czas (odlaczylem na 12h), ani przez zwarcie klem. Mozliwe więc, ze to co mi sie wyswietla to jakies stare kody zapamietane dawno temu. Na razie wszystko z jest wporzadku i mam nadzieje, ze tak zostanie.
Pozdrawiam
Powrót do góry
xflash

Debiutant



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 21

Posiadane auto: Opel astra f 1.6 8V X16SZR 96r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 25 Gru 2008, 12:32
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


<<<WESOŁYCH ŚWIĄT>>>
Powrót do góry
xflash

Debiutant



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 21

Posiadane auto: Opel astra f 1.6 8V X16SZR 96r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 19:34
Temat postu:

Re: ( Opel Astra ) astra f - zgaśnięcie silnika oraz dziwne kody błędów


Witam
Wątek, ktory zaczalem mozna powiedziec jest rozwiazany. Dziekuje za odpowiedzi.
Rozwiązanie opisanych przeze mnie problemow okazuje sie jednak proste. Napisze o tym zeby komus to kiedys pomoglo.
Po pierwsze: Zgasniecie silnika i brak mozliwosci odpalenia go przez jakis czas bylo spowodowane wymiana termostatu - a dokladniej - parownik od inst. gazowej jest u mnie wysoko zatem przy wymianie termostatu zszedl z niego caly plyn chloniczy, ktory tam byl. Po zalozeniu nowego termostatu w parowniku bylo powietrze zamiast wody i parownik mozna by rzec wcale nie dzialal, wiec po przelaczeniu z benzyny na LPG do silnika lał się ciekły-nieodparowany gaz i to spowodowalo ze silnik zgasl i nie chcial sie uruchomic zanim ten ciekly gaz nie odparowal.
Wniosek: Jak masz instalacje LPG i wymieniasz termostat to potem trzeba przejechac przynajmniej parenascie kilometrow na benzynie zeby parownik wypelnil sie plynem chlodniczym-odpowietrzyl sie !!!

Po drugie: Opisane przeze mnie kody bledow - jakie są takie są i koniec-kropka. Nie ma się co zastanawiac czemu na poczatku brak kodu 12. -Tak juz jest i tyle.
Nie da się skasować tych zapamietanych bledow (nie twierdze ze to norma w kazdym oplu). Sa one zapamietywane i "odkladane" -taka opinie uslyszalem i widocznie mojego modelu to dotyczy, bo w zaden sposob nie udalo sie ich wykasowac.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Opel Astra »

Opinie o samochodach Opel Astra - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Opel

Signum

11 900

2007r.

265 000 km

pomorskie

Opel

Astra

32 900

2010r.

94 300 km

małopolskie

Opel

Astra

25 900

2011r.

17 546 km

świętokrzyskie

Opel

Zafira

12 500

2006r.

273 000 km

pomorskie

Opel

Astra

9 999

2004r.

169 500 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Corsa    Vectra Klub Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System