Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie/r=m Posiadane auto: astra g r.1999 1.6 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Maj 2014, 21:50
Temat postu:
zawór EGR czy może czujnik wałka rozrz.?
Witam forumowiczów,
na wstępie chciałbym wszystkich powitać poniewaz jest to mój pierwszy post na tym forum.
Problem jaki mnie spotkał odnosnie mojej Astry wyglada następująco;
od jakiegos czasu zaobserwowałem falujace obroty podczas postoju auta,ponadto po uruchomieniu silnika zapalała sie kontrolka silnika na kilkanascie sekund a czasami na dłuzej do kilku minut.
Dzisiaj pojawił sie problem z silnikiem tzn. podczas jazdy odczuwałem delikatne podszrpywanie. Pojawił sie problem z uruchomieniem silnika ( rozrusznik kreci ale nie odpala) Kiedy wreszcie z trudem sie udało ,silnik pracował nierówno a z tyłu pojawiła sie chmura jasnego dymu.
CZy maciejakis pomysł co to moze być, bo z tego co zdążyłem poczytać na forum to z powyższych objawów mozna typować zawór EGR(do czyszczenia) ewentualnie czujnik wałka rozrządu lub pompa paliwowa?
Co o tym myslicie?
Kazda rada cenna....
Pozdrawiam
Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): kiekrz/poznań Posiadane auto: opel astra h 1,8 elegance 04' z18xe + LPG;ford fusion 1.4 16v '07
Piwa: 27/0
Wysłany: Pią 16 Maj 2014, 16:53
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) zawór EGR czy może czujnik wałka rozrz.?
jak się zapala kontrolka od silnika tzw checkengine to podepnij pod kompa i już będziesz wszystko wiedział. _________________ rzeczy niemożliwe robię "od ręki", na cuda potrzebuję 7 dni
Re: ( Opel Astra ) zawór EGR czy może czujnik wałka rozrz.?
witam posiadam opla merivę z silnikiem 1,6 8V z 2003rp
od od jakiś dwóch tygodni pojawiły się podobne objawy tj obroty lekko falują przy przegazowaniu wraca do normy jednak nieraz schodzą poniżej 500 i silnik gaśnie ,nie robi tak za każdym razem ale nieraz jest to denerwujące ,jak silnik zgaśnie to nie ma problemu żeby go odpalić
nieraz zapala sie kontrolka chek ,a nieraz samochód z kluczykiem
błedy na kompie to czujnik obrotu włka rozrządu i 1405 obieg prądowy czujnika recylkulcji spalin za duże napięcie
czujnik został wymieniony na inny i błąd znikł jednak nadal pojawia się błąd 1405 zawór został wymontowany nie był brudny zamontowany z powrotem ,myślę że nie on jest przyczyną tego błędu ,a zlutowane razem kable od sensora czujnika rury ssącej MAP kabel biało czarny z kablem biało czarnym zaworu ERG niewiem dlaczego tak jest zrobione auto kupiłem w pażdzierniku i nie było problemów teraz widzę że tego połączenia nie powinło tam być .
Jak zdejmę wtyczkę z czujnika ciśnienia rury to wyskakuje błąd ze za niskie napięcie tego czujnika
moje pytanie do czujnika ciśnienia dochodzą 3 kable biało czarny ,brązowy ,zielony gdzie ma początek ten biało czarny kabel i jakie tam powinło być napięcie na zgaszonym silniku i pracującym silniku
i tak samo do zaworu erg dochodzi 5 kabli w tym biało czarny zwarty z kablem od czujnika ,gdzie ma początek ten kabel i jakie powinło być napięcie .
podejrzewam że w czasie pracy silnika na czujniku jest inne napięcie niż na erg ale kable są zwarte więdz komputer widzi nieprawidłowe dane
a przyczyna falujących obrotów leży gdzie indziej i jest bardziej mechaniczna niż elektryczna
przepustnicę wyczyściłem ,świece są nowe
auto jest zagazowane jednak na gazie i benzynie zachowyje się tak samo
falują obroty i nieraz zgasnie
czy ktoś wie gdzie i jakie napięcia powinły byc na tych kablach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.