Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 06 Sty 2009, 22:02
Temat postu:
Re: ( Opel Corsa ) czujnik wału korbowego
Wczesniej mogą się pojawiać dziwne wskazania obrotomierza(jesli jest) i słabości, "nudności" silnika, coraz gorsza praca, aż końcówka taka jak opisał 11Bartek11.
Zupełny koniec polega na niemożności odpalenia silnika w żadnych warunkach, pomimo że wszystko jest niby OK.
Nie będzie iskry i przekaźnik pompy nie będzie uruchamiany podczas kręcenia rozrusznikiem silnika(to chyba w zalezności od wersji). _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
to chyba wlasnie mi pada bo obroty mi swiruja i czesto mi gasnie jak jest nagrzany,a ponowne uruchomienie zajmuje okolo 1 minuty. przy tym zapala sie check i wskazowka paliwa speda.wiecie moze ile takie cudo kosztuje?.pozdro _________________ michal
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 06 Sty 2009, 23:17
Temat postu:
Re: ( Opel Corsa ) czujnik wału korbowego
Przykładowo:
http://www.opel-shop.pl/index.php?cPath=164_239&osCsid=2be198ede1f3a57b3cdd1f6c0de7a4b6
Tylko jeszcze się upewnij, bo jak to nie to to dopiero nas będziesz pozdrawiał.
Odczytaj czego się Check Engine zapala-później możesz cokolwiek z tego wywnioskować. To, że obroty świrują nie koniecznie oznacza że pada czujnik. Może być równoznacznie silnik krokowy, potencjometr przepustnicy itd.
Ja miałem na myśli niezgodność wskazań obrotomierza z obrotami silnika(obrotomierz wskazuje na podstawie odczytu czujnika obrotów wału). _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
wlasnie sprawdzalem jak auto chodzi na oryginalnym silniczku krokowym(aso),i zupelnie tak samo jak przedtem.czy od czujnika wychylenia przepustnicy takze moze gasnąc?.pod kompa podlaczalem wczesniej i pokazalo sonde ale wymienialem ja 5 miechow temu. _________________ michal
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2009, 22:55
Temat postu:
Re: ( Opel Corsa ) czujnik wału korbowego
Czujnik-potencjometr przepustnicy robi różne "numery". Najczęściej się to objawia niespodziewnymi zawieszeniami obrotów silnika na np. 1200-1500-2000 itp. obr. pomimo że pedał jest puszczony-podniesiony.
Ale przy różnych jego podawanych nieprawidłowych wartościach też może przygasać. Później z odpaleniem też mogą być kłopoty bo ECU nie wie jaką prawidłową faktycznie wartość ma przyjąć przy ponownym rozruchu.
Ale to tylko na mój rozumek bo miałem takie przeboje właśnie z czujnikiem przepustnicy, tylko Check się nie zapalał i szukałem o co mu chodzi "gdzie popadnie". Na trop wpadłem gdy na zawieszonych obrotach sciągnąłem wtyczkę z czujnika przepustnicy i po chwili silnik zszedł do prawidłowych obrotów. Gdy założyłem wtyczkę wszystko było ok do następnej "zawiechy".
W takich przypadkach też zdarzało mu się niemrawo odpalać.
Moc na tym nie cierpiała tylko jazda była wpieniająca bo nie wiadomo kiedy się "zawiesi" i będę wyglądał jak nauka jazdy albo przygotowujący się do startu w wyścigach na skrzyżowaniach.
Jedno jest pewne: z uszkodzonym silniczkiem krokowym, czujnikiem przepustnicy, temperatury cieczy, powietrza dojedziesz ale jak siądzie czujnik obrotów to można szukać lawety albo czujnika sprawnego.
Kable zapłonowe i świece były sprawdzane? _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
kable sa nowe,swieczki tez ok.postaram sie w najblizszych dniach jechac na kompa i na test czujnikow.mam nadzieje ze cos sie wyjasni.wczesniej oslona na kablu od czujnika walu byla sparciala i przewody zwieraly ze soba.ale niby wszystko jest teraz poizolowane.zobacze co sie okaze po podlaczeniu do kompa i dam znac. _________________ michal
problem z odpaleniem auta czy to moze byc czujmik walu korbo
siemanko mam problem z nissanem sentrą 1.8 2003 przede wszystkim problem polega na odpaleniu auta mianowicie ..rano zapala troche silnik poskacze i ureguluje obroty i jest ok gdy sie nagrzeje ciezko go odpalic krece jakies 15 sekund silnik lapie i troche skacze dusi go nagle zapali i obroty dwa razy spadna na okolo 4 tysiace i podniosa sie spowrotem nastepnie zuwazylem ze jest mulasty do pewnych obrotow ok 30 ty/obr /min potem nagle czuc jakby go z recznego spuscil i idzie ....czy to moze byc czujnik polozenia walu korbowego prosze o porade chcialem zaznaczyc ze pompe paliwa wymienilem swiece ,kable z cewkami ,czek engine sie nie swieci i nie zaswieca sie pozdrawiam za porady z gory dziekuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Corsa ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.