Witam, ja borykałem się z podobnym problemem przez dwa miesiące (wypadanie zapłonu na 2 cyl.) i szczerze powiem, że nie ma 100 procentowej pewności, iż trafi się w 10-tkę. Niestety zmuszony byłem po samodzielnych poszukiwaniach oddać sam. do serwisu. Wczoraj odebrałem go (Astra2 2001 1.4 16V) i mam nadzieję, że problemem był moduł zapł. Ponoć sprawdzali go na "specjalnej" maszynie- podejrzewam oscyloskop a także należało skasować "trouble codes" przy użyciu oplowskiego oprogramowania (ja używałem innego-tańszego )
i niestety nie pomogło. Podmieniałem osobiście na nowy moduł po uprzednim skasowaniu CHECK ENGINE i nie było poprawy. Myślę, że DIS-a rozsadziły ostatnie mrozy. Jeśli masz czas
i trochę "niepotrzebnej gotówki" to poniżej umieszczam listę prawie WSZYSTKICH prawdopodobnych przyczyn wypadania zapłonu. Kompilację zrobiłem na podstawie postów doświadczonych forumowiczów. Jeśli znajdują się w niej błędne pozycje to z góry przepraszam a poprawki mile widziane dla pozostałych użytkowników forum:
· kwestia regulacji lub wymiany odpowiednich czujników:
uszkodzony czujnik położenia wału (halla)/wałka rozrządu lub
przestawione fazy rozrządu (typową usterką w oplach jest "siadający" czujnik położenia wałka rozrządu) ale to nie jest reguła
· silniczek krokowy
· rozrząd (brak wzajemnej synchronizacji)
· zapchana przepustnica
· układ dolotowy silnika (wlot filtra powietrza)
· układ wylotowy jest zapchany (katalizator, tłumik)
· układ przewietrzania komory korbowej (wylot tłumika, rura odmy zapchana)
· przepustnica uszczelki pomiędzy kolektorem wyd. a rurą wydechową
· pęknięcie obudowy przy sondzie lambda, uszkodzona sonda lambda (nieodpowiedni skład mieszanki)
· pękniecie korpusu silnika
· uszczelka głowicy - brak kompresji
· brak połączenia złącz wtykowych, sprawdzenie ciągłości przewodów (przewody, złączki, bezpieczniki)
· uszkodzony czujnik tmp.
· nieszczelność obwodu doprowadzania powietrza (tzw. lewe powietrze)
· czujnik wlotu powietrza, przepływomierz
· DIS(moduł), cewka zapłonowa , świece zapłonowe
· sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny, gdy liczba wypadań zaworu przekroczy jakąś ściśle ustaloną .. błąd musi się powtórzyć ..... tuż po odpaleniu, błędu nie będzie, ponieważ
w przeciągu tych pierwszych minut kilka razy wypadnie zapłon... podobnie jadąc z mniejszą prędkością obrotową silnika zapłon wypadnie po przejechaniu dłuższej trasy, aniżeli jadąc na pełnym gazie ..
1) cewka
2) niesprawny wtryskiwacz
3) gniazda zaworów.
powyższy problem rozwiązywać wg w/w kolejności
· zanieczyszczone zawory (nagar)
· „zawieszanie zaworów” (teoria dot. różnicy rozszerzalności materiałowej zaworów
i bloku sln nieszczelność), ew. regulacja zaworów
· zawór EGR
· uszkodzenie czujnika prędkości własnej (jest w tablicy wskaźników)
· filtr paliwa oraz regulator ciśnienia paliwa
· przytkana pompa paliwowa lub zawór przelewowy
może położę nacisk na słowo "czasami" zdarza się to raz na jakiś czas w momencie gdy dodaję gaz mruga kontrolka check.. gdy zdejmuje nogę z gazu to gaśnie.. czasami zostaje na stałe zapalona czasami nie (mimo że błąd w komputerze jest zapamiętany).. swiece wymienione na nowe oryginalne dis wymieniony na inny używany ale oryginalny a błąd wyskakuje ten sam .. czy to może skrucic liste potencjalnych usterek?
Ja też wymieniłem świece na nowe Boscha chociaż słyszałem, że paradoksalnie ople nie lubią "swoich" świec. Sugeruję zacząć od wykasowania błędu przez oryginalnego Techa gdyż błąd zostaje "zapamiętany" w twardej pamięci ( ja tak miałem i oby to już nie wróciło) a jeśli to nie pomoże to skorzystać z listy, którą wrzuciłem. Tak naprawdę to jest loteria, i zdarza się bardzo często, że usterka powraca. Przyczyna może również tkwić w instalacji, która normalnie pali cewkę/moduł. Zazwyczaj ECU wskazuje błędy niekoniecznie bezpośrednio związane z usterką. Życzę powodzenia w poszukiwaniach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Zafira ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.