Mam Astre Classic 1,6 8V z 1999 roku. Ostatnio zmieniłem opony z zimowych na letnie (na których jeździłem w zeszłym sezonie) i tarcze hamulcowe wraz z klockami. Przy 120 km/h pojawia się uciążliwe drżenie kierownicy. Koła wywazałem w dwóch niezaleznych warsztatach i nic.
Co może powodować te wibracje? Opony, felgi, tarcze czy może coś innego?
Pozdrawiam!!
witam
ja mam Clio i w zeszłym tygodniu przerabiałem podobny temat.
pojechałem do wulkanizacji zmienić kapcie z zimowych na letnie, te letnie, które exploatowałem w zeszłym sezonie.
po założeniu, wyważeniu i montażu przejechałem się i...
zaniepokoiło mnie to, że te toczą się głośniej (dużo głośniej w aucie).
ponasłuchiwałem skąd to konkretnie i doszedłem do wniosku, że z tyłu.
podjechałem do wulkanizacji ponownie, wyważyli mi znów koła, ale wyważenie było okej.
zaczęli ogladać bieżnik i okazało się, że opony są "powybijane", czyli na rantach żłobienia jedne są głębsze a jedne płytsze.
zakupiłem na miejscu u nich nowe na tył i odrazu ciszej. hałasuje jeszcze troszke przód, ale te musza poczekać na lepsze czasy.
puki co efekt na tych poprzednich był taki, że właśnie czułem drżenie tyłu . głośniejsza praca opon zaczynała sie juz przy 30km/h.
obejrzyj dokładnie bierznik opon.
w jaki sposób przechowywałeś oponki?? przekładałeś je choć raz w miesiącu?? jak nie ma się specjalnego stojaka to najlepiej położyć jedna na drugą (ale tylko dwie, a drugie obok w taki sam sposób) i przełożyć je raz w niesiącu by się nie spaczyły.
ja zacząłbym mając małe doświadczenie z zeszłego tygodnia od oblukania "gumek".
Zmieniłem opony z tyłu do przodu i takie same objawy - drżenie kierownicy po przekroczeniu 110k/h.
Kupiłem nowe opony i felgi - bez zmian. Badanie na stacji diagnostycznej nic nie wskazuje - wszystko OK.
Nie wiem co robić.
Pomóżcie!!!
Ja bym sprawdzil zbiezność kól (nie mylić z wywarzaniem) na stacji dysponującej dobrym sprzętem,znajomy ma mechanika co "na oko ustawia" i efektem takich regulacji śą wlaśnie drżenia ukladu kierowniczego,zużywanie się bieżnika,ściąganie auta podczas jazdy,stukanie zawieszenia i szybsze zużywanie się drążków,że już nie wspomnę o bezpieczeństwie... _________________ Miłośnik of Turboklekotzzz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Zawieszenie-układ jezdny-układ kierowniczy-układ hamulcowy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.