Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce Posiadane auto: OPEL ZAFIRA COMFORT 2,0 DI r2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Mar 2009, 21:13
Temat postu:
To nie przepływomierz
Witam!!
W zafirze 2,0DI z 2000r. co jakis czas zapala się zółta kontrolka i jest wówczas spadek mocy. Próbowałem założyć nowy przepływomierz, ale to nie to. Potem sprawdziłem zawór ERG (EGR) w sposób jaki mi zalecił sprzedawca ze sklepu motoryzacyjnego. Dzisiaj kupiłem nowy przepływomierz założyłem i nie zdążyłem wyjechać z podwórka a żółta kontrolka znów się zapaliła i pojawił się spadek mocy!!!!!
Co to może być??????Pomóżcie mi bo juz jest to męczące!!!!
Może jechać na komputer, ale jest pewne, że wykryje konkretną przyczynę??
Dziękuję za odzew i pomoc!!
Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 16 Mar 2009, 22:15
Temat postu:
Re: To nie przepływomierz
dj dejw napisał:
Witam!!
W zafirze 2,0DI z 2000r. co jakis czas zapala się zółta kontrolka i jest wówczas spadek mocy.
Witam
Rozumiem, ze kontrolka zapala i gasnie sama bez ponownego uruchamiania silnika?
Zapalona kontrolka to utrata mocy, cos jakby tyrbina sie nie zalanczala?
No wiec mialem to samo, na komputerze (nie pamietam juz kodow) pokazlao mi bledy (tak z pamieci) "zla roznica cisnien pomiedzy powierzem dolotowym i powierzem doladowujacym.
Ja zrobilem tak, stwierdzilem, ze jezeli raz sie zapala i raz gasnie to musi byc cos na stykach. Jak zapalila mi sie kontrolka, zatrzymalem sie na poboczu, zone posadzilem za kierownica zeby obserwowala kontrolke, otworzylem maske i kolejno zaczalem ruszac wszystkimi mozliwymi kablami i wtyczkami. W pewnym momecie kontrolka zgasla. No i BINGO! U mnie nie kontaktowala wtyczka przy czujce cisnienia powietrza doladowujacego. Wtyczke popsikalem od srodka Kontaktem (do czyszczenia stykow) i od roku jest zero problemow.
Potem poczytalem troche o tym bledzie, krytyczne sa dwie czujki, jedna na przeplywance (miedzy filtrem powietrza a turbina) oraz druga czujka cisnienia doladowujacego na kolektorze dolotowym.
U mnie poprostu zlacza we wtyczce byly zasniedziale i raz kontaktowalo a raz nie. Sprawdz te wtyczki i kable.
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce Posiadane auto: OPEL ZAFIRA COMFORT 2,0 DI r2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 14:57
Temat postu:
Re
Dzieki za odzew!
Dokładnie jest tak jak piszesz. Kontrolka zapala sie podczas jazdy i podczas jazdy gaśnie. Po czym po pewnym czasie zapala się znowu. Wówczas jest spadek mocy.
Kupię ten kontakt do czyszczenia stykow i spróbuje popsikac na wtyczki.
Może uda się?????
W kazdym bądź razie napisze na forum.
Jeśli ktoś mial podobne problemy proszę o odzew i pomoc. Dzięki
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Opel Zafira 2,0DTI;2002r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 15:56
Temat postu:
Re: ( Opel Zafira ) To nie przepływomierz
Kolego, a sprawdź sobie też przewody podciśnieniowe.Wystarczy miec lekko gdzieś przetarty i takie obiawy będziesz miał.A jak to jest ok to potem pompki vac,dwie za akumulatorem i jedną za przepływką no i styki też.pozdro
Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 19:22
Temat postu:
Re: Re
dj dejw napisał:
Kupię ten kontakt do czyszczenia stykow i spróbuje popsikac na wtyczki.
Witam
Chyba nie do konca sie rozumiemy, caly myk polega na znalezieniu przyczyny a nie przeczyszczeniu wszystkich stykow.
1) Jedna osoba siada za kierownica i przy wlaczonym silniku i zapalonej kontrolce.
2) Druga osoba w tym czasie, kolejno porusza wszystkimi kablami i wtyczkami.
3) Szukasz az osoba z przed konsoli, krzyknie Ci ze kontrolka zgasla.
Wtedy masz pewnosc o co chodzi i mozna przeczyscic styk lub wymienic zlamany kabelek.
No mozesz profilaktycznie przeczyscic styki bez procedury testowej ale jezeli bedziesz mial ulamany kabelek to go nie znajdziesz.
Tak czy inaczej powodzenia, wiem jakie to jest wku...jace ten tryb awaryjny silnika i utrata mocy. Jezdzilem tak chyba przez rok.
Wyprzedzanie na trasie to jak ruska ruletka;)
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce Posiadane auto: OPEL ZAFIRA COMFORT 2,0 DI r2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 23:55
Temat postu:
re
Rozumiem i dziekuje za podpowiedzi.
Sęk w tym, że kontrolka jak sie zaswieci to i samoczynnie zgaśnie. Wówczas moze byc tak, że ja poruszam tak jak zalecasz kablami, a w tym czasie zgasnie nie od poruszenia kabla czy wtyki a samoczynnie.
Jak Tobie udało się to zrobić??
Może w Twoim przypadku jak się zaswieciła to az do wyłączenia silnika??
Ale z tego co zrozumiałem to też samoczynnie gasła.
Sprobuje jak mówisz
PS. a z wyprzedzaniem masz rację
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowsze Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 18 Mar 2009, 10:14
Temat postu:
Re: ( Opel Zafira ) To nie przepływomierz
ja miałem podobnie,wymienilem filtra powietrza,olej i filtr paliwa wyjechalem na droge,noga na pedal gazu a autko nie przyspiesza.No co ja wtedy przeszedlem,u mnie od razu palila sie kontrolka i nie zalanczala sie turbina.Ale znalazlem usterke,jak kolega wczesniej pisal przy zdejmowaniu poktywy filtra rozlaczyla sie kostka miedzy filtrem powietrza i turbina.Po naprawie wszystko wrocilo do normy.
U MNIE BYŁO TO SAMO .JAK DAŁEM GAZU TO OBROTY NIE WCHODZIŁY POWYŻEJ 3000 A PRĘDKOŚĆ NIE BYŁA WIĘKSZA NIŻ 60 KM/H.PRZYCZYNĄ BYŁ ROZŁĄCZONY TAKI MAŁY PRZEWODZIK PRZY TURBINIE POPROSTU SIĘ WYPIĄŁ.JAK GO ZAŁOŻYŁEM WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY.POZDRO.
Witam wszystkich jestem nowy na forum i potyrzebuje pomocy może wy mi pomożecie .
Podczas jazdy zapala mi się żułta kontrolka pomiedzy zegarami , byłem u mechanika podłanczał go po komputer - wyskoczył błod przepływomiesza egr 0400 . Wymieniliśmy przepływomiez i dalej to samo , wymieniliśmy zaworki przepływu i nic , konttrolka zapala mi się podczas jazdy na chwilę i auto traci na mocy , jak gaśnie wszystko wraca do normy . Może miał ktos taki problem ??
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Opel Zafira Elegance 2,0DTI 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Mar 2009, 23:56
Temat postu:
kontrolka
Witam wszystkich na forum, jestem nowy i chciałem opisać również mój przypadek ze spadkiem mocy, problem się pojawił jakiś miesiąc temu, postanowiłem wówczas że udam się do ASO i tam rozwiążą mój problem i tak było, diagnoza - uszkodzony elektrozawór układu regulacji powietrza doładowującego, oczywiście wymiana i ... cieszyłem się jak sobie depłem po gazie za niemałe pieniądze, niestety krótko, po niecałym miesiącu ku mojemu zaskoczeniu problem się pojawił od nowa ja mu w gaz a on ..... ledwo ledwo (makabra przy wyprzedzaniu nawet ciągnika rolniczego) Dodam że problem po wymianie elektrozaworu pojawia się i znika, czyli raz jest a raz go nie ma, zaczynam podejrzewać że wizyta w ASO była nie potrzebna (mądry Polak po szkodzie) a jeżeli chodzi o żółtą kontrolkę (taka ikonka autka z kluczykiem) to zapala się tylko do momentu startu motoru potem gaśnie i nie ma reguły czy turbo jest czy nie ma ona i tak nie świeci po odpaleniu, jeżeli ktoś miał podobny przypadek lub wie coś na ten temat to bardzo proszę o odpowiedź, czy to również problem styków elektrycznych lub przewodów podciśnieniowych, czy może coś innego? Z góry dziękuje za wszelkie porady.
Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie Posiadane auto: Opel Zafira.2,2-2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 06 Cze 2009, 22:12
Temat postu:
Re: ( Opel Zafira ) To nie przepływomierz
Mam podobnie, zapalała się kontrolka przy starcie i po ok, minuty gasła.Byłem u mechanika wymienił swiece żarowe 2 były padniete/uwaga na gwinty/ usterka znikła, ale dalej pojawia się kontrolka gdy jade na autostradzie spada moc przechodzi w tryb awaryjny.Ponownie do mechanika komputer diagnoza zapchany kolektor powietrza nie spalonym paliwem.Jestem umówiony na koniec miesiąca do czyszczenia, po czyszczeniu zobacze czy diagnoza była trafna.Zaleca paliwo na stacj Shel
Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 07 Cze 2009, 01:32
Temat postu:
Re: ( Opel Zafira ) To nie przepływomierz
iskra napisał:
Zaleca paliwo na stacj Shel
Chodzi o paliwo z dodatkiem syntetycznego ON- GTL?
Tankowalm to ostatnio 3 razy i rzeczywiscie silnik jest bardziej dynamiczny. Mam taki test paliwa, ze sprawdzam przy jakich predkosciach daje sie pojechac z 2 biegu. Np. dojezdzam do czerwonego swiatla przyhamowyje do 5-10 km/h, przyspieszam i jezeli auto ladnie sie zbierze z 2 biegu bez szarpania to paliwo jest OK.
Na paliwie GTL auto ladnie i plynnie rusza prawie z miejsca.
Inny test to oczywiscie cicha pracy silnika, tu tez moim zdaniem GTL wychodzi bardzo dobrze.
Porownuje do ON: verwa, ultimate i dynamic
Wady......... oczywiscie cena, jak tankowalem pierwszy raz to (2 tygodznie temu?) placilem 3.8zl/l , potem 3,9zl/l no a ostatnio 2 dni temu bylo juz 3,97zl/l (ta sama stacja shella)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Zafira ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.