Opel

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Opel Zafira ) To nie przepływomierz



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Zafira ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dj dejw

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce
Posiadane auto: OPEL ZAFIRA COMFORT 2,0 DI r2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Mar 2009, 21:13
Temat postu:

To nie przepływomierz


Witam!!
W zafirze 2,0DI z 2000r. co jakis czas zapala się zółta kontrolka i jest wówczas spadek mocy. Próbowałem założyć nowy przepływomierz, ale to nie to. Potem sprawdziłem zawór ERG (EGR) w sposób jaki mi zalecił sprzedawca ze sklepu motoryzacyjnego. Dzisiaj kupiłem nowy przepływomierz założyłem i nie zdążyłem wyjechać z podwórka a żółta kontrolka znów się zapaliła i pojawił się spadek mocy!!!!!
Co to może być??????Pomóżcie mi bo juz jest to męczące!!!!
Może jechać na komputer, ale jest pewne, że wykryje konkretną przyczynę??
Dziękuję za odzew i pomoc!!
Powrót do góry
Bastion

Dyskutant



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 58

Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 16 Mar 2009, 22:15
Temat postu:

Re: To nie przepływomierz


dj dejw napisał:
Witam!!
W zafirze 2,0DI z 2000r. co jakis czas zapala się zółta kontrolka i jest wówczas spadek mocy.


Witam
Rozumiem, ze kontrolka zapala i gasnie sama bez ponownego uruchamiania silnika?
Zapalona kontrolka to utrata mocy, cos jakby tyrbina sie nie zalanczala?

No wiec mialem to samo, na komputerze (nie pamietam juz kodow) pokazlao mi bledy (tak z pamieci) "zla roznica cisnien pomiedzy powierzem dolotowym i powierzem doladowujacym.

Ja zrobilem tak, stwierdzilem, ze jezeli raz sie zapala i raz gasnie to musi byc cos na stykach. Jak zapalila mi sie kontrolka, zatrzymalem sie na poboczu, zone posadzilem za kierownica zeby obserwowala kontrolke, otworzylem maske i kolejno zaczalem ruszac wszystkimi mozliwymi kablami i wtyczkami. W pewnym momecie kontrolka zgasla. No i BINGO! U mnie nie kontaktowala wtyczka przy czujce cisnienia powietrza doladowujacego. Wtyczke popsikalem od srodka Kontaktem (do czyszczenia stykow) i od roku jest zero problemow.

Potem poczytalem troche o tym bledzie, krytyczne sa dwie czujki, jedna na przeplywance (miedzy filtrem powietrza a turbina) oraz druga czujka cisnienia doladowujacego na kolektorze dolotowym.
U mnie poprostu zlacza we wtyczce byly zasniedziale i raz kontaktowalo a raz nie. Sprawdz te wtyczki i kable.

Pozdrawiam
Powrót do góry
dj dejw

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce
Posiadane auto: OPEL ZAFIRA COMFORT 2,0 DI r2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 14:57
Temat postu:

Re


Dzieki za odzew!
Dokładnie jest tak jak piszesz. Kontrolka zapala sie podczas jazdy i podczas jazdy gaśnie. Po czym po pewnym czasie zapala się znowu. Wówczas jest spadek mocy.
Kupię ten kontakt do czyszczenia stykow i spróbuje popsikac na wtyczki.
Może uda się?????
W kazdym bądź razie napisze na forum.
Jeśli ktoś mial podobne problemy proszę o odzew i pomoc. Dzięki
Powrót do góry
boogoo

Dyskutant



Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Opel Zafira 2,0DTI;2002r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 15:56
Temat postu:

Re: ( Opel Zafira ) To nie przepływomierz


Kolego, a sprawdź sobie też przewody podciśnieniowe.Wystarczy miec lekko gdzieś przetarty i takie obiawy będziesz miał.A jak to jest ok to potem pompki vac,dwie za akumulatorem i jedną za przepływką no i styki też.pozdro
Powrót do góry
Bastion

Dyskutant



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 58

Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 19:22
Temat postu:

Re: Re


dj dejw napisał:
Kupię ten kontakt do czyszczenia stykow i spróbuje popsikac na wtyczki.


Witam
Chyba nie do konca sie rozumiemy, caly myk polega na znalezieniu przyczyny a nie przeczyszczeniu wszystkich stykow.
1) Jedna osoba siada za kierownica i przy wlaczonym silniku i zapalonej kontrolce.
2) Druga osoba w tym czasie, kolejno porusza wszystkimi kablami i wtyczkami.
3) Szukasz az osoba z przed konsoli, krzyknie Ci ze kontrolka zgasla.

Wtedy masz pewnosc o co chodzi i mozna przeczyscic styk lub wymienic zlamany kabelek.

No mozesz profilaktycznie przeczyscic styki bez procedury testowej ale jezeli bedziesz mial ulamany kabelek to go nie znajdziesz.

Tak czy inaczej powodzenia, wiem jakie to jest wku...jace ten tryb awaryjny silnika i utrata mocy. Jezdzilem tak chyba przez rok.
Wyprzedzanie na trasie to jak ruska ruletka;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 19:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
dj dejw

Debiutant



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce
Posiadane auto: OPEL ZAFIRA COMFORT 2,0 DI r2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2009, 23:55
Temat postu:

re


Rozumiem i dziekuje za podpowiedzi.
Sęk w tym, że kontrolka jak sie zaswieci to i samoczynnie zgaśnie. Wówczas moze byc tak, że ja poruszam tak jak zalecasz kablami, a w tym czasie zgasnie nie od poruszenia kabla czy wtyki a samoczynnie.
Jak Tobie udało się to zrobić??
Może w Twoim przypadku jak się zaswieciła to az do wyłączenia silnika??
Ale z tego co zrozumiałem to też samoczynnie gasła. Question
Sprobuje jak mówisz
PS. a z wyprzedzaniem masz rację
Powrót do góry
mily9

Dyskutant



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowsze
Posiadane auto: brak
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 18 Mar 2009, 10:14
Temat postu:

Re: ( Opel Zafira ) To nie przepływomierz


ja miałem podobnie,wymienilem filtra powietrza,olej i filtr paliwa wyjechalem na droge,noga na pedal gazu a autko nie przyspiesza.No co ja wtedy przeszedlem,u mnie od razu palila sie kontrolka i nie zalanczala sie turbina.Ale znalazlem usterke,jak kolega wczesniej pisal przy zdejmowaniu poktywy filtra rozlaczyla sie kostka miedzy filtrem powietrza i turbina.Po naprawie wszystko wrocilo do normy.
Powrót do góry
KRÓLIK- E

Debiutant



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): ŁÓDZKIE
Posiadane auto: OPEL ZAFIRA 2,0DTI 16V 2001R
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Mar 2009, 22:11
Temat postu:

KONTROLKA


U MNIE BYŁO TO SAMO .JAK DAŁEM GAZU TO OBROTY NIE WCHODZIŁY POWYŻEJ 3000 A PRĘDKOŚĆ NIE BYŁA WIĘKSZA NIŻ 60 KM/H.PRZYCZYNĄ BYŁ ROZŁĄCZONY TAKI MAŁY PRZEWODZIK PRZY TURBINIE POPROSTU SIĘ WYPIĄŁ.JAK GO ZAŁOŻYŁEM WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY.POZDRO.
Powrót do góry
swiety199

Czytelnik



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 7


Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Mar 2009, 18:07
Temat postu:

kontrolka


Witam wszystkich jestem nowy na forum i potyrzebuje pomocy może wy mi pomożecie .

Podczas jazdy zapala mi się żułta kontrolka pomiedzy zegarami , byłem u mechanika podłanczał go po komputer - wyskoczył błod przepływomiesza egr 0400 . Wymieniliśmy przepływomiez i dalej to samo , wymieniliśmy zaworki przepływu i nic , konttrolka zapala mi się podczas jazdy na chwilę i auto traci na mocy , jak gaśnie wszystko wraca do normy . Może miał ktos taki problem ??
Powrót do góry
swiety199

Czytelnik



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 7


Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Mar 2009, 18:10
Temat postu:

kontrolka


Zapomniałem dodać jest to auto Opel Zafiza 2000r DISEL ELEGANCE motor 200l DTL
Powrót do góry
jack447

Czytelnik



Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Opel Zafira Elegance 2,0DTI 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Mar 2009, 23:56
Temat postu:

kontrolka


Witam wszystkich na forum, jestem nowy i chciałem opisać również mój przypadek ze spadkiem mocy, problem się pojawił jakiś miesiąc temu, postanowiłem wówczas że udam się do ASO i tam rozwiążą mój problem i tak było, diagnoza - uszkodzony elektrozawór układu regulacji powietrza doładowującego, oczywiście wymiana i ... cieszyłem się jak sobie depłem po gazie za niemałe pieniądze, niestety krótko, po niecałym miesiącu ku mojemu zaskoczeniu problem się pojawił od nowa ja mu w gaz a on ..... ledwo ledwo (makabra przy wyprzedzaniu nawet ciągnika rolniczego) Dodam że problem po wymianie elektrozaworu pojawia się i znika, czyli raz jest a raz go nie ma, zaczynam podejrzewać że wizyta w ASO była nie potrzebna (mądry Polak po szkodzie) a jeżeli chodzi o żółtą kontrolkę (taka ikonka autka z kluczykiem) to zapala się tylko do momentu startu motoru potem gaśnie i nie ma reguły czy turbo jest czy nie ma ona i tak nie świeci po odpaleniu, jeżeli ktoś miał podobny przypadek lub wie coś na ten temat to bardzo proszę o odpowiedź, czy to również problem styków elektrycznych lub przewodów podciśnieniowych, czy może coś innego? Z góry dziękuje za wszelkie porady.
Powrót do góry
iskra

Czytelnik



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie
Posiadane auto: Opel Zafira.2,2-2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 06 Cze 2009, 22:12
Temat postu:

Re: ( Opel Zafira ) To nie przepływomierz


Mam podobnie, zapalała się kontrolka przy starcie i po ok, minuty gasła.Byłem u mechanika wymienił swiece żarowe 2 były padniete/uwaga na gwinty/ usterka znikła, ale dalej pojawia się kontrolka gdy jade na autostradzie spada moc przechodzi w tryb awaryjny.Ponownie do mechanika komputer diagnoza zapchany kolektor powietrza nie spalonym paliwem.Jestem umówiony na koniec miesiąca do czyszczenia, po czyszczeniu zobacze czy diagnoza była trafna.Zaleca paliwo na stacj Shel
Powrót do góry
gadu-gadu
Bastion

Dyskutant



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 58

Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 07 Cze 2009, 01:32
Temat postu:

Re: ( Opel Zafira ) To nie przepływomierz


iskra napisał:
Zaleca paliwo na stacj Shel


Chodzi o paliwo z dodatkiem syntetycznego ON- GTL?
Tankowalm to ostatnio 3 razy i rzeczywiscie silnik jest bardziej dynamiczny. Mam taki test paliwa, ze sprawdzam przy jakich predkosciach daje sie pojechac z 2 biegu. Np. dojezdzam do czerwonego swiatla przyhamowyje do 5-10 km/h, przyspieszam i jezeli auto ladnie sie zbierze z 2 biegu bez szarpania to paliwo jest OK.

Na paliwie GTL auto ladnie i plynnie rusza prawie z miejsca.

Inny test to oczywiscie cicha pracy silnika, tu tez moim zdaniem GTL wychodzi bardzo dobrze.

Porownuje do ON: verwa, ultimate i dynamic

Wady......... oczywiscie cena, jak tankowalem pierwszy raz to (2 tygodznie temu?) placilem 3.8zl/l , potem 3,9zl/l no a ostatnio 2 dni temu bylo juz 3,97zl/l (ta sama stacja shella)

Natomiast nie zauwazylem zmniejszonego spalania.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Zafira ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Opel Zafira »

Opinie o samochodach Opel Zafira - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Zafira ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


OpelVectra

16 999

2006r.

169 000 km

warmińsko-mazurskie

OpelAstra

54 900

2020r.

52 000 km

mazowieckie

OpelCorsa

13 900

2008r.

178 000 km

lubelskie

OpelAstra

15 900

2005r.

160 800 km

śląskie

OpelMokka

46 900

2014r.

196 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Corsa    Vectra Klub Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System