Mam problem ze skrzynią biegów. Żeby włączyć jedynkę muszę najpierw dwójkę, bo inaczej wchodzi trójka,a jeżeli chciałbym od razu pierwszy bieg muszę użyć dużo siły. Czy wie ktoś może jak to wyregulować?
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 20 Maj 2009, 22:56
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Regulacja skrzyni biegów
Trzeba podregulować tzw. zewnętrzny mechanizm zmiany biegów.
Chodzi o to żebyś znalazł śrubkę ściskającą zacisk.
Widać jej łepek na zdjęciu po lewej stronie tego zdjęcia(prowadnice-mechanizm zmiany biegów-opel astra f):
http://www.tomiicars.com.pl/index.php?dzial=oferta&kategoria=194
Gdy poluzujesz śrubkę, zwolnisz zacisk, to wtedy rozluźniasz połączenie drążka sterowanego dźwignią zmiany biegów wewnątrz samochodu z mechanizmem zewnętrznym zmiany biegów.
Otwierasz maskę, patrzysz na skrzynię i powoli skumasz o co biega.
Prawdopodobnie po poluzowaniu śrubki trzeba będzie delikatnie, minimalnie poruszyć dźwignią zmiany biegów w prawo, w kierunku 5 biegu.
Tylko nie przesuwać w przód-tył bo później bedą kłopoty z wstecznym-1-3-5 lub 2-4.
Gdy odpowiednio dużo poluzujesz to można delikatnie "okręcić" ramię mechanizmu na drążku nie ruszająć dźwigni wewnątrz samochodu(robiąc to bezpośrednio przy-na połączęniu).
Ramię w kierunku zbiorniczka wyrównawczego. Po każdym przesunięciu ramienia na drążku zaciśnij niezbyt mocno ale tak by się nie ślizgało i sprawdź efekt na drążku wewnątrz samochodu.
Jak przesadzisz z przekręceniem zacisku na drążku to będą kłopoty najpierw z 5 później z 3 i 4 i może się wsteczny wąłaczać już tam gdzie jest 1. Dlatego trzeba po każdym przesunięciu-regulacji sprawdzać prawidłowość włączania wszystkich biegów!
Inną przyczyną może być zużycie-rozklekotanie tzw. krzyżaka gumowo metalowego(taki łącznik z "wybierakiem", który wchodzi już w obudowę skrzyni) przy skrzyni biegów lub któregoś z elementów-końcówek tego mechanizmu. _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.