Problem z mocą i przyspieszeniem Opel Zafira 2.0 DTI - 2004
Witam.
Nie palą się żadne kontrolki.
Na postoj, jak dodaję gazu, to obroty dochodzą do 3000 - 3500 obrotów i dalej nic, a nawet się cofają.
W trakcie jazdy rozpędza się bardzo powoli. Na trzecim biegu gaz do dechy, obroty ok. 3000 i prędkość około 60 km/h.
Stało się nagle. Nie wiem czy to może złe paliwo, turbina czy przepływomierz?
Proszę o radę i pomoc!
Może pod komputer.
Dziękuję.
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Opel Zafira 2,0DTI;2002r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Cze 2009, 08:18
Temat postu:
Re: ( Opel Zafira ) Problem z mocą i przyspieszeniem Opel Zafira 2.0 DTI - 2004
Bardzo duża drobnostka .Mój kolega miał to samo,robiliśmy wszystko co mogliśmy amatorsko przy tym aucie i nic.Ale tu w Jaśle jest taki gośc co ma łeb i rano odstawiliśmy auto,a w południe było zrobione.Groszowa sprawa.Ale nie powiedział co.Mówił że coś się przycina i zawiesza.Można to poprawic,a nowe 800 zł.pozdro.
Re: ( Opel Zafira ) Problem z mocą i przyspieszeniem Opel Zafira 2.0 DTI - 2004
To, że miałaby być drobnostka, to mnie cieszy, ale problem jest inny, gdyż ja jestem z Pomorza i do Jasła mam niezły kawałek drogi.
Może była możliwość ustalenia gdzie zajrzeć i co to się tam miałoby zacinać, bo nie mam żadnego pomysłu.
Nie wiem czy ładować pieniądze w badanie komputerem. Właściwie, to nie wiem co wogóle robić?
Re: Problem z mocą i przyspieszeniem Opel Zafira 2.0 DTI - 2004
Kolego mialem taki sam problem,podlaczalem sie pod komputer i nic nie wykazalo ,tylko przyczyna jest zawor EGR...trzeba go rozebrac i przeczyscic(nie wymieniac) bo to koszt ok1000zl...
Posiadane auto: Opel Zafira Comfort DTI 2.0 2003r
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 12 Cze 2009, 23:08
Temat postu:
Re: Problem z mocą i przyspieszeniem Opel Zafira 2.0 DTI - 2004
jacekmiastko napisał:
Nie palą się żadne kontrolki.
W standardzie ODB 2 wszystkie kontrolki powinny sie zapalic
po przekreceniu kluczyka w pozycje 1 i zgasnac po zapaleniu silnika.
To jest taki test czy ktos (czytaj handlarz) nie odlaczyl kontrolek aby ukryc bledy silnika/ABS/katalizatora.
Zapalaja sie u Ciebie kontrolki po przekreceniu kluczyka na pozycje 1?
jacekmiastko napisał:
Nie wiem czy to może złe paliwo, turbina czy przepływomierz?
Turbine mozesz latwo sprawdzic, potrzebne sa 2 osoby, jedna osoba siada w aucie i gazuje do 1,5- 2,5 tys/obr/s a druga osoba trzyma reke na gumowej rurze, ktora biegnie od turbiny do intercoolera. Tak gdzies od 2,1-2,3 tys/obr/s czyc wyraznie, ze cisnienie w rurze wzrasta i guma pecznieje.
Jezeli masz watpliwosci co do paliwa (dobrze dziala test ODB2) to mozesz poprostu zatankowazc cos lepszego- moim zdaniem najlepsze dostepne obecnie paliwo dla diesla to Shell- v Power GTL (z dodatkiem syntetycznego ON otrzymanego z gazu ziemnego).
Moze chodzic o brudny EGR (tak jak pisal baltazar201) bo to faktycznie moze nie pokazywac bledow na konsoli (zapalanie sie kontrolek).
W takim przypadku EGR mozna przeczyscic domowym sposobem przy uzyciu preparatu WD40 (kiedys na forum podawalem link jak to robic).
Moze chodzi o wtryskiwacze?
Jezeli nie chcesz wpadac w koszty (a kto by chcial:))
Na Twoim miejscu, sprobowalbym przeczyscic silnik preparatem STP do czyszczenia wtryskiwacy STP w dieslach, kosztuje pare groszy (18-20 zl).
Re: ( Opel Zafira ) Problem z mocą i przyspieszeniem Opel Zafira 2.0 DTI - 2004
Witam wszystkich ponownie i dziękuję za otrzymane rady.
Otóż wszystkie wymagane kontrolki się zapalają, zresztą jak dawniej i wszystkie gasną po odpaleniu auta.
Turbinę sprawdzałem - działa. Filtr paliwa sprawdzałem - wszystko w porządku. Może jakaś woda w paliwie.
Mam nadzieję, iż to nie wtryski, gdyż jak się okazało po kilku dniach użytkowania auta - raz działa normalnie (jest moc), a raz szfankuje (mocy brak). Wyglądałoby to na jakieś zawieszanie się jakiegoś urządzenia. Myślę teraz, że mógłby być to właśnie zanieczyszczony zawór EGR. Może to w nim coś się zawiesza.
Potrzebowałbym tylko informacji gdzie go znaleźć i jak przeczyścić.
Dziękuję za podpowiedzi.
Pozdro.
Re: ( Opel Zafira ) Problem z mocą i przyspieszeniem Opel Zafira 2.0 DTI - 2004
Witam ponownie.
Mam nadzieję, iż będzie to przydatna rada. Mnie kosztowała 50 zł u elektronika - mechanika, a roboty było na 5 minut bez użycia jakiegokolwiek narzędzia.
W nawiązaniu do mojego problemu, tj. słabnąca moc, brak przyspieszenia, wstrząsy silnikiem podczas wchodzenia na obroty, a przede wszystkim brak jakiejkolwiek kontrolki informującej o usterce. Większość przyczyn sprawdzona i nic.
W przedniej części silnika, znajduje się niewielki zawór (czarny, plastikowy) z cięgnem. Zawór ten służy do odcinania powietrza przy gaszeniu silnika, a ma to za zadanie zapobiec trzęsieniem silnika.
Jak się okazało, u mnie zawór ten był lekko zaśniedziały - zabrudzony (membrana znajdująca się w środku ) co powodowało, iż podczas gaszenia silnika pozostawał on w pozycji zamkniętej (nie odbijał do pozycji wyjściowej) co znowu powodowało "przycinanie" silnika - brak powietrza. Czasami zdażyło się, iż "odbił" i wówczas wszystko było w porządku, a czasami zatrzymał się i auto przez to się muliło.
Mechanik zastałe cięgno "spuścił" i wszystko wróciło do normy za wspomniane prędzej 50 zł, ale lepiej było wydać tyle, aniżeli w serwisie niewiadomo ile lub też kombinować coś z przepływomierzem, wtryskami i EGR chociaż racja, że tego warto przeczyścić od czasu do czasu.
Ja osobiście zawór i cięgno "potraktowałem" WD40 i działa jak nowe. Przynajmniej narazie. Nie wiem ile takie coś może kosztować w serwisie, ale podobnież bez tego można "żyć" tylko trzeba dobrze zaślepić wężyk ciśnieniowy. Wygląda też na to, że powinno dać się ten zawór rozebrać i przeczyścić, ale tego jeszcze nie próbowałem.
Mając na uwadze powyższe, wszystkim użytkownikom Zafirek, przynajmniej tych z silnikiem 2.0 DTI już za wczasu radzę sprawdzić przedmiotowy zawór i na wszelki wypadek potraktować WD40 dla płynnego działania aby nie być kiedykolwiek niemile zaskoczonym, a przede wszystkim zaoszczędzić parę groszy.
Pozdrawiam wszystkich.
A jednak miałem rację, iż wyglądało to na jakieś zacięcie!!
Wchodząc na powyższy link, podany przez kolegę Bastiona, na pierwszym zdjęciu, obok zakreślenia na czarno (zawór EGR) widać czarny zawór z doprowadzonym wężykiem ciśnieniowym. To właśnie ten zawór mi się zacinał. Spróbujcie go zamknąć, to silnik Wam zgaśnie, a przymknięty do połowy obniża moc, obroty i samochód nie przyspiesza.
U mnie przynajmniej tak było.
Re: ( Opel Zafira ) Problem z mocą i przyspieszeniem Opel Zafira 2.0 DTI - 2004
Witam Wszystkich. Miałem ten sam problem. Ale udało mi się go szybko i tanio zlikwidować.
A mianowicie należało odtłuścić przepływomierz powietrza,który znajduje się tuż za filtrem powietrza. Użyłem płynu do odtłuszczenia układu hamulcowego, który kosztuje 10zł! Mechanicy chcieli wymienić na nowy za 300zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Zafira ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.