Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn Posiadane auto: opel astra 1,6 1995
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Cze 2009, 12:02
Temat postu:
Nierówna praca silnika Astra 1,6 8V
Witam proszę o podpowiedź silnik w mojej astrze na wolnych obrotach nierówno pracuje czasami obroty spadają a po chwili się wyrównują i tak jest cały czas, nie jest to może zbyt duża różnica ale odczuwalna i denerwująca.Gdy dodam gazu i wkręcę go na wyższe obroty jest to nie odczuwalne.Miałem go na komputerze i mechanik powiedział że nie ma żadnych błędów, wyczyścił mi zawór EGR, posprawdzał też inne rzeczy i powiedział że na 90% jest przypalony zawór.Chciałbym dowiedzieć czy ta diagnoza może być prawidłowa i jak upewnić się na sto procent że to zawór, no i jak sprawdzić który to.
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 18 Cze 2009, 03:09
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Nierówna praca silnika Astra 1,6 8V
Gdyby to był zawór, to silnikiem by "telepało", byłby słabszy w całym zakresie obrotów. Oprócz tego słychać by było strzały-trzaski w układzie wydechowym.
Żeby się przekonać o tym zaworze to trzeba by sprawdzić kompresję każdego cylindra. Na jednym z nich wynik pomiaru ciśnienia wtedy znacznie byłby gorszy od innych.
Można też na pracującym silniku sciągać kolejno kapturki-kable ze świec.
Tylko w jakiejś rękawicy, bo lubi napięcię "popieścić".
Na cylindrze, na którym kabel zdejmiesz i silnik najmniej zmienia charakter pracy(równomierność), to z tym cylindrem może być coś "nie tak".
Trochę to napisałem "po polskiemu".
Szukaj raczej dalej w układzie zasilania, tzn.: silniczek krokowy, czystość przepustnicy, potencjometr przepustnicy, szczelność ukladu dolotowego itd..
Zawór i to wydechowy, to ostateczność. Z robotą przy nim wiążą się już koszty nieporównywalne do trafnej diagnozy dobrego i doświadczonego mechanika.
Można zrzucić głowicę, przelecieć wszystkie zawory, złożyć i silnik dalej będzie pracował tak jak poprzednio. _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.