Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 08 Wrz 2009, 23:29
Temat postu:
kupno calibra opel - na co patrzeć..?
Witam. Mam okazję kupić calibrę (od znajomego) rocznik 93 z silnikiem 8v 2.0l 115km po kompletnym remoncie w lutym b.r. łącznie z wymianą uszczelek na zaworach więc cały silnik był rozbierany i czyszczony. Przebieg po tym remoncie to ok 10tys.km i silnik prezentuje się z wyglądu pięknie (czysty jak w harleyu). Auto ogólnie jest zadbane - było oczkiem w głowie posiadacza - jedyne mankamenty to rdza na nadkolach, w progach i pewnie w podłodze - wszystko jednak właściciel mniej lub bardziej poradnie maskował (czyszcząc i odmalowując zardzewiałe elementy na własną rękę). Widać jednak że to nie fachowa robota jak się człowiek przyjrzy. Auto ma przebieg licznikowy ok 220 tys km.. Więc sporo ale to silnik 8 zaworowy i po wymianie rozrządu co kusi. Właściciel zarzeka się że silnik jest sprawny i odpala na "dyk" w zimie.. Zawieszenie też wymieniał. Jedyne co nie robił to sprzęgła i skrzyni biegów i za to nie ręczy choć twierdzi że nie ma zastrzeżeń. Czy ryzykować kupno takiej calibry..? cena początkowa za nią to 4500zł.. proszę o porady na co powinienem zwrócić szczególną uwagę poza szukaniem dziur w podłodze rzecz jasna i co dyskwalifikuje zakup tego modelu..
Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Re: ( Opel Calibra ) kupno calibra opel - na co patrzeć..?
Witam!
Jak jest to autko jest za takie pieniądze i takie naprawy to ja brał bym w ciemno! Wiadomo jednak, że to kupowanie od znajomego - może ci kit wciskać bo chce się problemu pozbyć, chyba że faktycznie jest to osoba godna zaufania i przedstawia faktyczny stan samochodu. Skrzynią bym się nie przejmował, jeżeli pracuje bez zarzutu to pamiętaj, że manuale przeżywają silniki tak więc o awarię się nie obawiaj. Co do rdzy to ocynk w OPLU był chyba od 95r jak mnie pamięć nie myli i nie jest to przecież nowe auto. Naprawa jednego elementu to koszt około 300zł u lakiernika więc sam się zastanów czy będzie Cię na to stać.
P.S.
Z dyskwalifikujących rzeczy to na pewno tzw. "bicia" - zwróć uwagę na spasowanie i kolor wszystkich elementów nadwozia. Często gęsto coś wychodzi... jeżeli kolor się różni to pewnie było pryskane i możesz spodziewać się rdzy. Jeżeli elementy są źle spasowane, np. linię techniczne pomiędzy drzwiami a nadkolem "idą nie równo" lub coś podobnego to masz już pewność, że była uderzona a to oczywiście = rdza i kolejne wydatki.
Zerknij też na korek od oleju czy nie ma "masła" i na bagnet. Jeżeli na tym ostatnim jest masełko to masz uszczelkę pod głowicą do wymiany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Calibra ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.