Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ryn Posiadane auto: opel zafira a 2.0 tdi 2001
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 25 Lis 2009, 12:39
Temat postu:
Błąd P-1220.
-po odpaleniu samochodu zapaliła się słynna kontrolka z kluczykiem .Przestał reagować pedał gazu są tylko wolne obroty.Tak wróciłem do domu ok. 100 km.Po podpięciu do kompa wyskoczył błąd krytyczny systemu P-1220 awaria pompy wtryskowej.Prawdopodobnie sterownik pompy v-P44 Bosch.Naprawa pompy to koszt ok 3000 tys zł. Czy jest możliwość naprawy samego sterownika ,czy już ktoś to robił,gdzie ,i jak to dalej przełknąć żeby się nie za krztusić.Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedz.
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ryn Posiadane auto: opel zafira a 2.0 tdi 2001
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 07 Gru 2009, 00:39
Temat postu:
Re: ( Opel Zafira ) Błąd P-1220.
Mam dobrą wiadomość- samochód jeździ, ale zacznę od początku.Wymontowałem sterownik z pompy wtryskowej i wysłałem do naprawy w Toruniu ( adres znalazłem w internecie )Firma nazywa się YAKUZA godna polecenia , bardzo szybka interwencja i informacja że mój sterownik jest w 100%sprawny ZERO kosztów za sprawdzenie , a Poczta Polska następnego dnia przyniosła paczkę do domu. Po zamontowaniu - rozczarowanie jest jak było tylko wolne obroty,brak reakcji na pedał gazu i świecenie wstrętnej (rudej) Zabrałem się za szukanie igły w stogu siana.Na pierwszy ogień Wymiana filtrów powietrza -oleju nic.Oczywiście odpowietrzanie układu paliwa sprawdzanie przewodów -nic.Wykręcanie czyszczenie wszystkich możliwych-widocznych czujników ,zaworów łącznie z EGR -nic. Dużo zanieczyszczeń-osadu w kolektorze ssącym przy zaworze EGR-nic.Ale przy którejś kolejnej próbie odpalenia pokazał się biały dym i 1500 obrotów silnika po minucie pracy dym czarny-gęsty duszący i3000 -3.500 obr.po kolejnych 2 min. takiej pracy przestał kopcić ,gaz reaguje normalnie obroty prawie 6000 tys.jest OK.
Dziś zrobiłem 200 km.Chyba ma lepszego kopa jechałem 185km/godz
nie mogłem spróbować więcej bo ciągneli się zawalidrogi.
Zauważyłem jednak dwie różnice .Wcześniej licznik pokazywał 800 obr.
teraz 1000 na wolnych obr.pracował równiutko a teraz kuleje jakby 1000 obr. było mu za mało.Komputer oczywiście nie pokazuje żadnych
błędów .co wy na to? Co było co jest i co będzie??????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Zafira ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.