Opel

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Opel Corsa ) Problem - Opel Corsa C - błąd p1113, kolektor ssący



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum OPEL Forum Strona Główna -> ( Opel Corsa ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beeliende

Czytelnik



Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Opel Corsa C
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Lut 2010, 14:32
Temat postu:

Problem - Opel Corsa C - błąd p1113, kolektor ssący


Witam,

Na samym początku chciałem zaznaczyć że jestem totalnym laikiem, jeżeli chodzi o motoryzację (to mój 1 samochód), więc proszę o wyrozumiałość.

Kupiłem Corse C, silnik 1.0. Przed zakupem udałem się do ASO w celu sprawdzenia samochodu przed zakupem. Wykryto 2 rzeczy:

- przepływomierz do wymiany - diagnoza - kupić auto, wymienić przepływomierz i jeździć.

- błąd z jakimś modułem (nie wiem jakim) - diagnoza - raczej się nie przejmować się, bo błąd wyskakuje tylko dlatego, że ta część jest nieoryginalna, a tak to wszystko jest ok.

Samochód kupiłem. Po kilku dniach zaczęła się świecić żółta lampka kontrolna silnika. Przepływomierz - pomyślałem. Udałem się do prywatnego mechanika - kupiłem nowy oryginalny przepływomierz Bosha, mechanik wymienił, wykasował błąd, ale niestety... Na urządzeniu wyskoczył inny błąd:


Kod błędu - p1113.
Poszukałem w sieci. Oznaczenie błędu: Switch over valve 2. Obwód czujnika pozycji dezaktywacji portu, napięcie za niskie (zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany).

Nie mam pojęcia co to oznacza. Zostawiłem samochód u tego mechanika, po pół godziny opowiedział coś, czego za bardzo nie rozumiem i proszę o wyjaśnienie.