Hej. U mnie ze spalaniem jest ok.8L gazu na 100km mysle ze to dobry wynik.Wiem napewno,ze u mnie padl regulator obrotow biegu jalowego,przy odlaczaniu go silnik nie reaguje.Calkiem niedawno zmienilem pasek rozrzadu,stary przeskoczyl mi na kole o jeden zabek.Podobnie jak Ty tez mam malo wolnego czasu.
witam tez mam astre i mialem taki sam problem wymienilem 2koncowe tlumiki a katalizator potraktowalem łomem i jest pusty i teraz 3razy szybciej jezdzi hehe ale mam jeszcze jeden problem ,pali mi na trasie okolo11 litrow to duzo patrzac ze nie cisne max110km/h bo jak przycisne to pewnie z15 poradzicie cos ??
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 20 Mar 2008, 01:09
Temat postu:
Do matall
Czy przed wypatroszeniem katalizatora też tak dużo palił?
Może trzeba było wspawać w jego miejsce strumienicę, jakiś tłumik- coś zastępczego dającego podobny opór jak zdrowy katalizator.
Jak się przesadzi to efekt może taki być że będziesz miał 2-5 koników
więcej, przesunięty moment obrotowy na wyższe obroty(więcej mieszania biegami) i wir w zbiorniku paliwa. Sonda lambda też może szaleć pomimo że jest przed katem(którego nie ma) a komp tego nie pokaże(czasem trzeba emulator sondy).
Ja u siebie dla próby zamieniłem dobry katalizator strumienicą.
Efekt był taki, że na wolnych obrotach silnik ledwo "dychał", do 3000 obr.
czuć było że jest słabszy, jakąś poprawę można było odczuć dopiero w okolicach 5000obr. Co mi z tego jak przy 6100 odcina dopływ paliwa.
Spalanie też wzrosło ale mogłem się "pocieszyć" tym brrrrzzzzmieniem przy 5000-6000 tys obr. . Zgadzam się z koniecznością stłuczenia kata gdy jest zatkany ale czasem trzeba pokombinować czym go zastąpić.
Może któryś z czujników źle działa-ECU może tego nie pokazywać ponieważ wartości graniczne nie są przekraczane.
Pozdrawiam! _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 27 Kwi 2008, 22:22
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
Zgadzam się w zupełności z andreasem!!!!
Otóż zrobiłem kilka dni temu operację gumówką rocznemu tłumikowi firmy ??"P"???(made in stodoła number 5). I aż mi się przykro zrobiło gdy zobaczyłem jak męczyłem przez rok silnik. Rura wchodząca(przedłużenie od łączenia z pierwszym tłumikiem) była "zgnieciona" na końcu. Na całej długości kilka zapchanych otworków perforacyjnych. Przez taki tłumik powiniem oddawać gazy jego producent po dobrej grochówie-chyba by dostał on dobrej perforacji jelita grubego. Niemiecki "Bosal" kosztuje 85zł-tyle samo dałem . Ale gumówka, wiertara z długim wiertłem, elektryczna spawara i po bólu.
Prawie żadnej różnicy w dźwięku(przynajmniej nie chodzi tak jak "cichacz puszczany ukradkiem") i czuć, że silnik to co dostanie to "przetrawi" _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): NS Posiadane auto: Seat Arosa 1.7 Sdi 1999 r 60 KM
Piwa: 5/1
Wysłany: Czw 31 Lip 2008, 01:12
Temat postu:
Spadek Mocy
Witam. Ja mam podobny problem ze spadkiem mocy!! Wyplanowałem głowice wymieniłem uszczeliki i dalej to samo wyrzuciłem nawet katalizator i nic to nie pomogło pomocy co robic?? jutro wymienie jeszcze sonde lambde i dam znac co i jak. Autko to Opel Astra F 1.4 bez gazu
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 01 Sie 2008, 00:29
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
Sprawdźcie panowie opory na wtyczce od Liczby oktanowej benzyny.
Dla C16SE jeśli założy się opornik np. 1kOhm to silnik dostaje mocnego "kopa"(ECU zmienia mapę, wolne obroty na ~1000-1100). Na dłuższą metę radzę nie próbowac bo można go zarżnąc(taki właśnie kupiłem, chodził jak żyleta, tyyylko miał wytarte-zużyte sworznie tłokowe i myślę właśnie, że przyczyna w tym leżała-oporniki zatopione we wtyczce). Nie wiem jak długo tak był eksploatowany bo sam się kapnąłem po kilku miesiacach po kupieniu gdy szukałem przyczyny głośnej pracy silnika.
Gdy styki gniazda zewrze się zwykłym drucikiem(tak jakby opornik nie działał) to z silnika robi się cichy mułowaty żółw.
220 Ohm-95
470 Ohm-98 okt. .....dane dla C16SE
Gdy regulator liczby oktanowej jest siadnięty to komp. tego nie wykaże.
I jeszcze mapsensor-można go odłączyc i popróbowac jak się silnik zachowuje w trybie awaryjnym pracy kompa(check engine się świeci podczas jazdy).
Osobiście takie próby robiłem i nic to nie zaszkodziło(szukałem przyczyny stuków w silniku poprzez zmianę charakterystyk-map w ECU). _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Niestety nie.Jak u Ciebie objawia sie ta usterka? Moze po wymianie spostrzezen cos tu razem wymyslimy.Wczoraj sprawdzalem błedy w kompie i nic nie pokazuje.Zastanawiam sie czy przypadkiem nie siadl mi jakis czujnik,a komputer tego nie widzi... Jakis czas temu padla mi cewka zaplonowa,komputer wtedy tez tego nie widzial,nie bylo zadnej sygnalizacji usterki tego elementu
Autko zmylilo sie samo z siebie,poprostu zrobilo sie slabsze,odczucie takie jakbym jezdzil autem 50 konnym,do setki rozpedzam sie w 17 sec, a robilem w 12 i to w gazie,zaczynam podejrzewac zapchany katalizator,w sobote czy w poniedzialek jade do tlumikarza i niech sprawdza,wogle to i tak go wytne i wstawia markowa strumienice a nie jakis tani badziew z allegro:
spalanie beny i gazu mam w normie
masz nr gg ?
jeszcze cos,zaczynam podejrzewac rure dolotu powietrza do kolektora,jest spekana i owinieta tasma izolacyjna,owinolem ja jeszcze bardziej ale efektu zadnego,bede musial tez kupic nowa i wstawic
Czesc.Sprawdzilem,u mnie ten lacznik gumowy pomiedzy wtryskiem a filtrem powietrza tez jest popekany,najbardziej od spodu.W sklapie kosztuje 98zł.Tez mam go do zmiany sie okazuje.Wpadla mi w rece ksiazka napraw Astry,mozecie ja zobaczyc tu http://www.activit.pl/sklep,300,51,0,0,1045,1.html . Na str.115 podane sa typowe usterki ukladu wtrysku.I tak.zacytuje -- objaw usterki-silnik dlawi sie przy przyspieszaniu- jedna z przyczyn tej usterki--nieszczelny uklad dolotowy powietrza. Co o tym myslicie.Nie wiem czy dobrze mysle,ale moze przy takim"lewym powietrzu"silnik dostaje wiecej powietrza niz widzi komputer,paliwo jest wtedy bardziej rozrzedzone i stad caly problem ze spadkiem mocy.
Kolego na allegro weze sa po 45 zl,fakt ze ze szrotu ale stan igla,moze to jest nasz problem,wogle to tak czy siak kata wycinam,katalizator wytrzymuje srednia 150tkm a u mnie juz jest ponad 188tkm
Ja ten lacznik juz kpilem,20 zl mnie wyniosl.Teraz musze go jeszcze zmienic,tylko ze przez niego idzie u mnie wtrysk gazu.Jak Ci Astra ciagnie,ja przed chwila probowalem,70km/h na 4-ce,wciskam gaz i slysze tylko buuuuuuuu,a silnik prawie nie ciagnie,gdy po malu przyspieszam,jedzie normalnie.Kurcze,co tu moze byc nie tak ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.