Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 08 Sie 2008, 16:33
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
Jeśli chodzi o szczelnośc układu dolotowego to w podstawowym stopniu bierze się pod uwagę szczelnośc za przepustnicą!(połączenie kolektora ssącego z głowicą, ośka przepustnicy-obudowa, wężyki przy kolektorze itd.). Wcześniejsze "dziury" np. w połączeniu obudowy filtra, samej obudowy mają oczywiście wpływ na charakterystykę pracy silnika ale nie aż tak wielki(krótszy dolot-moc max. i moment max. przy wyższych obrotach).
Chyba, że macie przepływomierze to faktycznie na podstawie ich odczytu komp. dostosowuje ilośc paliwa, charakterystykę wyprzedzenia zapłonu i połączenie(szczelnośc ma ogromny wpływ) musi byc pewne na 100%.
W innym przypadku objętośc powietrza i obciążenie silnika komp. odczytuje na podstawie sygnału z MAPSENSORA, czujnika temp. zasysanego powietrza(opory takie jak dla czujnika temp. bloku-cieczy) i czujnika-potencjometra uchylenia przepustnicy i oczywiście czujnika obrotów.
Sama objętośc zassanego powietrza to sprawa MAPSENSORA i czujnika temp.zassanego powietrza!(i czujnik przepustnicy) i nawet bez rury one podadzą odpowiednią wartośc komputerowi-chyba, że któryś z nich coś pieprzy. Jeśli jest przepływomierz to faktycznie w przypadku jakiejkolwiek nieszczelności w połączeniu na drodze między nim a obudową przepustnicy będzie silnik pracował-zachowywał się nieprawidłowo.
Piszę myśląc o pracy na paliwie-benzynie. _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
mam podobnie,tylko ze jak jade sam to na 4 w miare dobrze przyspiesza od 70 km/h ale jak ostro wcisne pedal to wlasnie buczy,ewidentnie lapie lewe powietrze badz jest zapchany katalizator badz ktorys z tlumikow,od poniedzalku zaczynam dzialac z naprawami wiec bede informowac na bierzaco
w miejce kata wstawilem strumienice, w miejsce tlumika srodkowego tlumik przelotowy,w miejsce tlumika koncowego tlumik przelotowy sportowy,no i jest efekt,auto smiga jak szalone,wkoncu czuc te konie,jeszcze jutro pojade na hamownie,jestem zadowolony ! katalizator oraz tlumik srodkowy zapchane na amen byly !
Czesc.Dzieki za odpowiedz.W najblizszym wolnym czasie zabiore sie za swoj katalizator... Podpowiedz mi ile kosztuje strumienica,ewentualnie jakiej firmy kupowac?
mam ten sam efekt. tylko moj przyspiesza dopiero dobrze od 90km/h. jak go deptam w glebe to buczy do pewnych obrotow. od 15 zaczynam naprawy. bede wycinac kata i sprawdzac wydech. mam nadzieje ze problem sie rozwiaze. spralanie mam w normie. oleju nie lyka.
Moja Astra jedzie tak samo i na benzynie i na gazie,wiec mysle,ze zasilenie w paliwo jedno i drugie jest ok.Sprobuje tylko troche poluznic wydech jeszcze przed katalizatorem,bedzie glosniej chodzic,ale jesli od razu dostanie mocy,bedzie wiadome,ze jest niedrozny wydech.Kody usterek u mnie nie wystepuja,sprawdzilem,wszystko tu jest ok.Jesli zapchany bedzie katalizator,czy konieczne jest zastapienie go strumienica?
kata masz z pewnoscia zapchanego,one wytrzymuja maks 150tkm,mozesz zrobic taki manewr,kata wymontowujesz,wklad usuwasz,wspawujesz kawalek rury (wazna jest srednica,nie moze byc zamala),jest troche z tym jeba nia,moim skromnym zdaniem lepiej jest kupic nowego kata badz dobrze dobrana strumienice
u mnie identycznie jak u arka. nie ma roznicy w lpg i benie. no na benie ciut lepiej. bledy sprawdzalem i nic ie wyrzucilo. raz tylko na autostradzie zapalil mi sie check jak jechalem na benie. wyrzucilo zbyt wysokie napiecie na wtryskiwaczu. o co chodzi do dzis nie wiem. net raczej milczy w tym temacie
przebieg mam 190 tys. nowe kable, filtry itp. max vmax to 175km/h imho to wydech. rure mam sucha nic nie kopci. co do kontroli kompresji to gdzie to sprawdzic i ile kosztuje? powyzej 90km/h przyspiesza w miare dobrze po 130km/h znowu jest gorzej. w poniedzialek idzie do mechanika niech chlopak pomysli. z tego co czytalem to przy lpg kat wymieka predzej
zreszta na bieku jalowym wydech wpada w wibracje i jak sie mocno nagrzeje to go czasem czuc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.