kompresje sprawdza sie jednym urzadzonkiem,montuja go w miejsce kazdej swiecy,koszt zalezy od fantazji mechanika,ja dalem 20 zl
Obys trafil na dobrego fachowca
jak ja bylem u jednego asa to chcial mi wymieniac sprzeglo,planowac glowice oraz wymienic pierscienie i uszczelniacze a to tylko wydech byl winowajca
Jest chyba malo prawdopodobne zeby kompresja padla na czterech garach jednoczesnie.Jesli padnie na jednym cylindrze,wtedy silnik bedzie nierowno pracowal,jesli chodzi normalnie,rowno,to z kompresja w cylindrach raczej wszystko jest ok,no,ale sprawdzic nie zaszkodzi...
Co moge Wam wszystkim polecic,to H4 Philipsy Blue Vision+ postoje W5W,wstawilem u siebie i sa naprawde dobre.
fura jest juz u majstra. pomacal katalizatorem i stwierdzil ze jest zapchany. w czwartek mam odbior auta to napisze cos wiecej. ciekawy jestem na ile pomoze usuniecie kata
Poluzowalem wydech,jeszcze przed katalizatorem,przejechalem sie i raczej poprawy nie ma,wiec jak mysle katalizator i tlumiki mam drozne.Szukam dalej...
usuniecie kata pomoglo. silnik chodzi ciszej, nie buczy, szybciej sie rozpedza autko
5 bieg tylko mu powiedzialem ze nie wchodzi i juz wiedzial o co biega - zrobione
wymienil jeszcze oring pod disem
w pazdzierniku astra jedzie na spawanie dziur w progach. bedzie prawie funkiel nowka
dobry mechanik to podstawa. tu na wsi (kasubi) majseter ogladal, opukiwal dodawal gazu, przegazowywal, wachal spaliny i wg z wydechem bylo wszystko oki. spec.... wymysil ze za brak przyspieszenia moze odpowiadac sprzeglo, kompresja itd....
serwis opla olewam. paniska, ktore nigdy nie widzialy c16se
mam pytanie w ktory miejscu w c16se powinna byc wskazowka temp? czytalem ze opel cos schrzanil w c16se ((skala) i wskazowka nie dochodzi do polowy skali. ja mam na 1 kresce (1 ponizej srodka) wg wskaznika mam 70C. jak to u was wyglada?
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 23 Sie 2008, 19:48
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
Wtrące się,
U mnie obecnie(C16SE), po rozgrzaniu silnika(dzień ~25-28C-spokojna, mieszana jazda), waha się od poniżej ~90 do ~95(włącza się 1 stopień pracy wentylatorów-auto miało klimę i dlatego ma dwa wentylatory i dwa stopnie ich prędkości).
Gdy był zepsuty termostat to wskazówka dotykała czerwonego pola(pewnie ~105C).
Ktoś chyba źle napisał albo opisał samochód z uszkodzonym czujnikiem lub wskaźnikiem!
Pozdrawiam! _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
wiec tak jesli tylko Ci pokazuje zamala temperature ta walnieta skala,a jesli zaniza temp oraz poziom paliwa to masz na 100% walniety regulator napiecia przy zegarach.
Zobacz czy przypadkiem nie masz majonezu pod wlewem oleju,jesli tak to termostat do wymiany
Witam.W swojej Astrze wymienilem lacznik gumowy pomiedzy wtryskiem,a filtrem powietrza,stary byl caly zmurszaly.Wyczyscilem mieszacz gazu i od srodka dolot powietrza do silnika.Byl caly brudny,zaolejony(odma czysta).No i jest poprawa... Jak mysle,moze olej zawarty w gazie tak grubo sie osadzil..Wymienie jeszcze filtry paliwa i gazu.Mysle tez wymienic czujnik temperatury cieczy chlodzacej,bo podobno zbiera wazne dane dla wtrysku i tu prosba,pomozcie mi go zlokalizowac,w ktorym miejscu na silniku on sie znajduje?
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 26 Sie 2008, 00:19
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
Czujnik temp. (ten co daje na kompa w C16SE) jest wkręcony w głowicę(z boku po prawej stronie)przy 4 cylindrze, pod aparatem zapłonowym(lub tzw. kaloryferem, od którego idą kable do świec-nie wiem jak w Twoim silniku bo były montowane oba układy zapłonowe).
Ma on dwa styki i kosztuje ~20zł.
Wymieniaj na zimno i przy zakręconej pokrywce zbiorniczka wyrównawczego(mniej płynu zdąży Ci zwiac i zapowietrzyc układ)
Ten co daje na wskaźnik ma 1 kabelek i wkręcony jest w kolektor ssący w okolicy 1 cylindra. _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Dzieki Sztygar.Tak myslalem,ale nie bylem pewien czy to napewno ten czujnik.Mam w Astrze zaplon elektroniczny tzw.kaloryfer. W tej madrej ksiezce http://www.activit.pl/sklep,300,51,0,0,1045,1.html na 115 str pisza,ze jesli silnik dlawi sie przy przyspieszaniu,to mozliwa usterka tego moze byc uszkodzony czujnik temperatury cieszy chlodzacej,moze akurat szwankuje,a koszt wymiany jak sam piszesz jest nieduzy.
Padniety mam tez termostat,moze wiesz czy napewno trzeba sciagac pasek rozrzadu i jego obudowe zeby go wymienic?
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 26 Sie 2008, 09:54
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
Jeśli odpala bez problemu(czy zimny, czy ciepły) i spalanie ma w normie to myślę, że przyczyny należy szukac gdzie indziej(nie w czujniku temp.).
Nie mam inst. gazowej i trudno mi coś doradzic. Inst. gazowa potrafi nieraz narobic dobrego zamieszania.
Termostat można wymienic bez sciągania paska rozrządu ale jest to swego rodzaju droga przez mękę.
Spuszczasz płyn sciągając prawy wąż od chłodnicy(ten co jest poniżej połowy wys. chłodnicy- nie zejdzie i tak wszystko z bloku itd).
Wyciągasz obudowę z filtrem powietrza.
Sciągasz górną pokrywę obudowy paska rozrządu.
Poprzez otwory w kole zębatym wałka rozrządu odkręcasz dwie śrubki trzymające obudowę plastikową paska do obudowy wałka(jak Ci powpadają niżej to "Amen"-do rozbiórki cała obudowa-czyli prawie tak jakbyś wymieniał pasek rozrządu).
Sciągasz ten zawijany wąż łaczący obudowę termostatu z chłodnicą.
I kombinujesz jak koń pod górkę żeby odkręcic 2 śrubki m8, klucz 13 od obudowy termostatu(odchylając przy okazji obudowę paska).
Jak się uda to znów gimnastyka z wyjęciem starego i osadzeniem nowego termostatu.
Osobiście wolę ściągac pasek bo nie jest to takie wielkie "HEJA" i wtedy mam dostęp do wszystkiego i spokojną głowę o to jak dokręciłem i czy mi coś nie wpadło. _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.