Czy ktos ma AStre z tym silnikiem?Poj 1.6, 8 zaworow,wtrysk wielopunktowy,moc 100KM. Moj problem polega na tym,ze silnik tak jakby stracil duzo mocy.Gdy dodaje wiecej gazu silnik buczy i nie ciagnie jak trzeba.Sprawdzona byla elektronika-nie wykazuje zadnych bledow,wymienilem swiece,przewody,pasek rozrzadu,filtr powietrza,ale przoblem pozostal. Prosze o porade,gdzie szukac ewentualnej usterki?[/b][/list]
U mnie jest chyba zaplon elektroniczny,nie wiem czy dobrze mysle.Nie mam przy silniku rozdzielacza,tylko sama cewke zaplonowa,potocznie nazywane kaloryfer.To o to chodzi,to mam sprawdzic,jak to sie robi?
Cewke sprawdzilem,jest dobra. Czy jest jakis sposob zeby stwierdzic czy katalizator jest zapchany? Mozna to naprawic czy od razu szukac innego katalizatora?
Witam
Co jeszcze przychodzi mi do głowy to kończąca sie tarcza sprzęgłowa. Możliwe że podczas dodawania gazu sprzęgło Ci się ślizga i silnik mimo wyższych obrotów nie ciągnie, nie wiem czy to sprawdzałeś.
Pozdrawiam.
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 463 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: sprzedałem auto
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Gru 2007, 01:41
Temat postu:
silnik dusi się na benzynie jak się rozgrzeje
Siemka
Tak na poważnie;
Z tego co wiem mogą byc trzy przyczyny braku mocy.
Układ dolotowy silnika jest zapchany /sprawdż wlot,filtr powietrza/.
Układ wylotowy silnika jest zapchany/sprwdź katalizator lub tłumniki/.
Układ przewietrzania komory korbowej/sprawdź wylot tłumnika, rury odmy -może być zapchany.
W każdym przypadku występuje znaczący spadek mocy silnika.
W pierwszym przypadku zdemontuj filtr powietrza /sprawdź poprawę/,
Trudno będzie odkręcać układ wylotowy dlatego tutaj sprawdź czy katalizator przy pracy silnika nie grzeje sie nadmiernie/przy zapchanym układzie potrafi być czerwony od temperatury,
Jeśli zapchana jest odma odkręć korek wlewu oleju sprawdź czy występuje poprawa pracy silnika.
Pozdrawiam.
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): przeworsk Posiadane auto: opel astra f sedan 1.6 8v 100km 1992
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Gru 2007, 17:54
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
czesc mam taki sam samochod jak ty i mam ten sam problem, ale jakis gosc poradzil mi zebym sprawdzil fazy razrzadu, ale jeszcze nie sprawdzilem bo nie mam czasu. jak by ktos wiedzial o tym cos wiecej to prosze napisac
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): przeworsk Posiadane auto: opel astra f sedan 1.6 8v 100km 1992
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Gru 2007, 11:18
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
Czesc to znowu ja. Moja astra teraz pali 20l na 100km, a twoja jak ze spalaniem? Ja dzisiaj bede sprawdzał wydech, bo kolega powiedział mi ze to moze by zapchany katalizator. jak to bedzie to to napisze na forum.
Hej. U mnie ze spalaniem jest ok.8L gazu na 100km mysle ze to dobry wynik.Wiem napewno,ze u mnie padl regulator obrotow biegu jalowego,przy odlaczaniu go silnik nie reaguje.Calkiem niedawno zmienilem pasek rozrzadu,stary przeskoczyl mi na kole o jeden zabek.Podobnie jak Ty tez mam malo wolnego czasu.
witam tez mam astre i mialem taki sam problem wymienilem 2koncowe tlumiki a katalizator potraktowalem łomem i jest pusty i teraz 3razy szybciej jezdzi hehe ale mam jeszcze jeden problem ,pali mi na trasie okolo11 litrow to duzo patrzac ze nie cisne max110km/h bo jak przycisne to pewnie z15 poradzicie cos ??
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 20 Mar 2008, 01:09
Temat postu:
Do matall
Czy przed wypatroszeniem katalizatora też tak dużo palił?
Może trzeba było wspawać w jego miejsce strumienicę, jakiś tłumik- coś zastępczego dającego podobny opór jak zdrowy katalizator.
Jak się przesadzi to efekt może taki być że będziesz miał 2-5 koników
więcej, przesunięty moment obrotowy na wyższe obroty(więcej mieszania biegami) i wir w zbiorniku paliwa. Sonda lambda też może szaleć pomimo że jest przed katem(którego nie ma) a komp tego nie pokaże(czasem trzeba emulator sondy).
Ja u siebie dla próby zamieniłem dobry katalizator strumienicą.
Efekt był taki, że na wolnych obrotach silnik ledwo "dychał", do 3000 obr.
czuć było że jest słabszy, jakąś poprawę można było odczuć dopiero w okolicach 5000obr. Co mi z tego jak przy 6100 odcina dopływ paliwa.
Spalanie też wzrosło ale mogłem się "pocieszyć" tym brrrrzzzzmieniem przy 5000-6000 tys obr. . Zgadzam się z koniecznością stłuczenia kata gdy jest zatkany ale czasem trzeba pokombinować czym go zastąpić.
Może któryś z czujników źle działa-ECU może tego nie pokazywać ponieważ wartości graniczne nie są przekraczane.
Pozdrawiam! _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 430 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie Posiadane auto: Opel Astra 1.6Si(silnik C16SE) caravan, Vectra B 1.6 16V(X16XEL) caravan, BMW e39 523i(M52TU B25) Touring 1999r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 27 Kwi 2008, 22:22
Temat postu:
Re: ( Opel Astra ) Astra F silnik C16SE brak mocy
Zgadzam się w zupełności z andreasem!!!!
Otóż zrobiłem kilka dni temu operację gumówką rocznemu tłumikowi firmy ??"P"???(made in stodoła number 5). I aż mi się przykro zrobiło gdy zobaczyłem jak męczyłem przez rok silnik. Rura wchodząca(przedłużenie od łączenia z pierwszym tłumikiem) była "zgnieciona" na końcu. Na całej długości kilka zapchanych otworków perforacyjnych. Przez taki tłumik powiniem oddawać gazy jego producent po dobrej grochówie-chyba by dostał on dobrej perforacji jelita grubego. Niemiecki "Bosal" kosztuje 85zł-tyle samo dałem . Ale gumówka, wiertara z długim wiertłem, elektryczna spawara i po bólu.
Prawie żadnej różnicy w dźwięku(przynajmniej nie chodzi tak jak "cichacz puszczany ukradkiem") i czuć, że silnik to co dostanie to "przetrawi" _________________ Do ASO nie chodzę, bo jest mi nie po drodze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Opel Astra ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.